MEJA sebelahnya dipandang kosong .
Jungkook sudahpun pergi bertanding dengan sekolah nct dream highschool .jadi dia keseorangan lagi .Satu keluhan terpancul keluar .
Kini waktu rehat berlangsung ,
Seperti biasa dia hanya membeli roti chocolate serta banana Milk kegemaran nya .Pada mulanya dia hanya beli satu banana Milk dan satu roti chocolate .
Namun mindanya teringat akan kim taehyung .
Jadi dia beli satu lagi roti chocolate dan satu lagi banana Milk .
Setelah membuat pembayaran ,
dia terus berjalan pergi menuju ke rooftop .Pintu rooftop dikuak nya , lalu ditutup berhati-hati .
Taehyung yang mendepakan tangan sambil menikmati angin yang beralun menjadi pemandangan indahnya .Beberapa tapak dia mendekat,
Taehyung sudah pun menoleh kebelakang menghadapnya .
Terhinjut bahu Jihyo terkejut .Kepala yang tidak gatal digaru .
Kekok , senyuman kecil ditayangkan ."Hi ... "
Sepi , tiada balasan .
Roti dan banana Milk dihulurkan Jihyo .
" Nah , saya ada beli lebih .. awak ambik lah "
Roti dan banana Milk disambut taehyung teragak-agak .
" Kenapa kau datang sini lagi ? "
Soalnya , seraya duduk dimeja yang tersedia di rooftop ,
Jihyo dipanggil duduk sekali .
Tanpa membuang masa gadis itu duduk disamping taehyung ." Sebab ..hm saya takde kawan "
Ujar Jihyo sayu.
" Kenapa kau takde kawan ? "
" Yang berkawan dengan saya hanya jungkook , tapi dia pergi bertanding ..yang lain, tak sudi berkawan dengan saya .. saya pun taktau kenapa pelajar perempuan sombong dengan saya ."
Ujar Jihyo lebih kepada luahan ." Sebab kau cantik ."
Jihyo tertunduk malu .
Pujian dari kim taehyung membuatkan dia malu malu kucing .Angin yang beralun kuat membuatkan rambut Jihyo berselerak .
Tangan kim taehyung laju menyelak rambut Jihyo hingga kebelakang telinga .Adegan romantis seperti didalam drama terjadi didalam real life .
Sungguh buat kan hati seorang gadis bernama han Jihyo tergoyah iman .Jihyo berdehem kecil .
" Sebenarnya ..saya nak tanya awak something "
Keadaan menjadi sepi seketika .
" Betul ke ...awak dah mati ? "
Soal Jihyo berhati -hati .
Dia sebenarnya masih tak percaya dengan kenyataan jungkook semalam .
Jadi dia ambil keputusan untuk tanya sendiri kepada kim taehyung , walaupun nampak soalannya seperti orang bodoh sahaja .Taehyung menunduk lalu memandang Jihyo tepat .
" Kenapa kau tanya soalan tu ? Kalau aku mati kau percaya ? "
Soalnya , cuba bermain-main dengan emosi Jihyo .
Jihyo tergelak kekok .
" Hahaha ofkos lah saya tak percaya ! Sebab awak depan saya sekarang ni . Elok je bentuk rupa orang , handsome pulak tu . Takkan hantu kot ? Hantu tak handsome macam ni kan "
Ujar Jihyo memberi jawapan yang bernas pada dasar dari mata kasar .
Taehyung tersenyum senget .
" How about this "
Dalam beberapa saat sahaja kim taehyung berubah ke bentuk asal .
Jihyo terkelu ditempatnya .Apa yang dia saksikan sekarang ni sangatlah menakutkan .
Kim Taehyung ,
Dengan berlumuran darah diseluruh baju sekolah lelaki itu yang tadinya suci bersih kini bertukar warna merah darah .Kepala lelaki itu juga terdapat kesan retak , sama juga Dengan pipi lelaki itu .
Jihyo mengesot jauh , sungguh pandangan mata kim taehyung sangat menakutkan nya . Tambahan pula dengan perubahan pada lelaki ituDengan senyuman sinis yang terukir ,
Dia bertanya ..." Kenapa ? Kau takut ? "
Soalnya sinis , dia tau akan riaksi Jihyo padanya .
Jihyo terdiam tak berkutik .
Dirinya sudah ber ura ura untuk lari keluar dari rooftop , namun pergerakan nya terbatas tatkala kim taehyung sudah berada di hadapannya .
Seperti teleport , sekelip mata lelaki itu dekat dengannya .Wajah Jihyo berubah pucat lesi .
Dia mengundur setapak demi setapak .
Namun ditahan kim taehyung .
Lelaki itu memegang kuat Lengannya ." J-jebal hantu j-jangan makan saya Hiks "
Rayu Jihyo separuh mati .
Sekelip mata taehyung berubah kepada dirinya sebagai manusia .Senyuman kecil terukir .
" Maaf takutkan kau "Jihyo kembali reda setelah beberapa minit , namun masih lagi Jihyo berdiri jauh dari Lelaki itu .
" Kematian aku tak tenang , ada sesuatu yang perlu diselesaikan "
Ujar kim taehyung .
Pandangan tepat menghadap Jihyo , seakan meminta pertolongan dari gadis itu .
Jihyo menelan air liur kasar ." A-awak n-nak s-saya tolong ? "
Taehyung mengangguk .
" Tolong ambilkan phone aku "
Berkerut dahi Jihyo .
Pelik ." Phone awak hilang ? "
Taehyung mengeleng perlahan .
" Saem choi yang rampas phone aku .
Dan dia juga yang tolak aku , jatuh bangunan "Jelas kim taehyung .
Matanya berubah hitam semua ." Jadi aku mintak tolong kau , ambilkan phone aku dalam bilik dia .dan aku nak , kau tunjukkan satu video pada pihak polis "
Jihyo diam tak berkutik .
Tolong hantu ?
Ni dah gila namanya .
Mana ada manusia menolong hantu ,pikir ini drama ?" Kalau kau tak tolong aku , aku akan menghantui hidup kau . "
Ugut kim taehyung dengan senyuman sinis .
Jihyo menelan air liur kasar .
" B-baiklah .. "
T B C
Btw author ada buat fanfic baru , jemput la singgah dan vote hohoho
Mental disorders .
Hoseok + Jihyo
Lupa nk buat announcement hshshs:)
YOU ARE READING
STALKER UNEXIST ✓ | Thv
Mystery / Thriller" we will together , no matter what happen . " When the ghost has a feeling 'love' . p/s : cerita ni mengarut so jgn baca