***
"Eh , lalu jalan lainlah. BTS ada kat situ" ajak seorang perempuan itu kepada kawannya.
"Haah la , jomlah nanti diorang kacau kita." balas kawannya itu lalu pergi ke jalan lain.
"Bosanlah kita tiada target hari ni" keluh Jungkook . "Tunggu je lah , bukan kau sorang bosan aku pun" balas Jimin.
"Eh, tengok perempuan tu" tunjuk Jin kepada BTS.
"Eh eh , lama tak buli dia jom" ajak Namjoon lalu pergi ke locker perempuan itu.
Namjoon memusingkan badan perempuan itu lalu menghempaskan badan perempuan itu ke loker.
"Ah! Sakit!" Jerit perempuan itu.
Perempuan itu terkejut melihat BTS di matanya.
"Hai Chakyung lama tak kacau kau" Jin mendahului mereka.
"Apa korang nak dari saya?" Soal Chakyung.
Namjoon menarik dagu Chakyung untuk menoleh ke arahnya.
"Kitaorang nak buli kaulah..." Balas Namjoon.
"Haah , kitaorang nak kau...rasa rindu pula kat Chakyung yang lama" Jimin bersuara lalu ketawa.
"Tolonglah, lepaskan saya" rayu Chakyung.
"Kitaorang tak akan lepaskan kau, kitaorang tak de target hari ni " Yoongi pula bersuara.
"Jom ikut kitaorang" arah Namjoon lalu menarik Chakyung ke suatu tempat.
"Tak nak! Lepaskanlah!" Jerit Chakyung sambil meronta-ronta.
"Diam boleh tak ?! Ouh...mentang-mentang aku dah lama tak buat kau macam ni kau dah berani bantah?!" Bengang Namjoon lalu menarik rambut Chakyung dengan kasar.
"Ahh! Lepaskan!" Chakyung menjerit kesakitan , buku yang dipegangnya dari tadi terjatuh ke lantai.
"Hahaha rasakan, tadi nak sangat lawan, sekarang lawanlah bodoh!" Tengking Namjoon.
"Menyemak je bawa benda ni"Jin bersuara lalu menyepak buku Chakyung.
Chakyung hampir menangis.
"Lepaskan perempuan tu"
BTS menoleh ke arah suara perempuan tersebut.
"Kau siapa nak halang aku?" Soal Namjoon kasar kepada perempuan yang tak dikenali itu.
Perempuan itu tunduk lalu mengambil buku Chakyung di kakinya yang disepak oleh Jin.
"Tak perlu tahu pun tak apa kan, lepaskan dia tu dulu" perempuan itu bersuara lagi. Matanya tidak lari memandang Namjoon.
Namjoon melepaskn rambut Chakyung. Chakyung terus terduduk di lantai lalu memperbetulkan cermin matanya , dia melihat perempuan yang menyelamatkannya.
BTS menuju ke arah perempuan tersebut. Namjoon melihat tag nama perempuan itu.
" Eun Minhara " Namjoon membaca tag nama di baju Minhara.
"Okay Eun Minhara , kau siapa nak halang aku tadi ?" tengking Namjoon lalu menolak Minhara dengan kuat.
"Awak tau tak yang awak buat tadi tu membuli?" Soal Minhara.
"Jeongmal?buli ke apa ke kau kesah kenapa?" Yoongi membalas.
Keadaan itu menarik perhatian pelajar yang kelas mereka berada di block itu. Semua pelajar mengintip situasi gerun itu.
Rapmon menarik rambut Minhara dengn kasar.
"Kau dengar sini , sekolah ni bapak aku punya! suka hati aku lah nak buat apapun!" Tengking Namjoon, BTS yang lain ketawa melihat situasi itu.
"Ouh.."jawab Minhara sepatah.
Namjoon menolak kasar MinHara.
MinHara terjatuh bukunya habis berterabur.Apbila MinHara ingin mengutip bukunya ada kaki yang memijak bukunya. MinHara mendongok ke atas.
"Ingat, sekali kau tengking BTS , seumur hidup kau duduk dalam neraka ni!" pesan Yoongi.
"Whatever , tolong alihkan kaki awak. Ni buku bukannya sampah main pijak-pijak" marah MinHara kepada Yoongi.
Yoongi dengan geram mengambil satu buku tersebut lalu mengoyakknnya.
"Daebak! Demi seluar dalam Gdragon kau memang hebat Suga hyung !" Jungkook menepuk tangan sambil mengeluarkan nama idola pujaannya
"Bwo? Seluar dalam Gdragon? Apa kaitannya?"
Yoongi melemparkan kepingan kertas tepat-tepat di muka MinHara.
Chakyung berasa kasihan , "Dah la ,dia pelajar baru...to-tolong jangan buli dia lagi" rayu Chakyung dengan suara separuh gementar.
"Arghh! Sibuk kau ni, baik kau duduk diam atau hidup kau tak akan aman!" Bentak Taehyung.
Muka MinHara segera berubah.
Dia bangun dengan geramnya lalu—
****
Vote [√]
Comment [√]Itsmaniesa
YOU ARE READING
kingka ∽ BTS ✔
Fanfiction■ complete ■ BTS kingka of school - 2015 first published. Kingka - 2020 latest published with major editing. Ia bermula dengan satu kes pembulian , ikuti kisah remaja sekolah yang terlibat di dalam kes buli sehingga meragut nyawa. Cover by ∽ @coco...