***
MinHara bangun dengan geramnya lalu menolak badan Yoongi. Semua pelajar melihat terlopong mulut tambah-tambah lagi BTS dan Chakyung.
Beraninya, siapa MinHara ni sebenarnya. Getus Chakyung dalam hatinya.
MinHara mendengus geram, "Saya pindah dari sekolah lama sebab nak lari dari benda ni lah. Tak sangka sekolah ni pun ada jugak perangai cam...." MinHara mengantungkan perkataannya.
"Kau nak cakap perangai cam setan?" Jin memegang dagu MinHara dengan kasar. MinHara berani menikam mata Jin lalu berkata "right...tepat sekali"
"Kitaorang tak kisah , kitaorang mengaku yang perangai macam setan" balas Yoongi dengan selamba.
Jin melepaskan dagu MinHara dengan kasar. "Ingat kau dah , terlibat dengan kitaorang hidup kau kat sekolah ni dah tiada maknanya. Over! " pesan Namjoon dengan muka bengis lalu pergi dari situ diikuti dengan gengnya yang lain.
MinHara hanya membuat muka bodoh , bodoh sehodoh Kwangsoo
Dia mengutip kertas yng bertaburan di lantai. Semua pelajar lain melihatnya kasihan , memang mereka mahu tolong tapi terhalang oleh BTS.MinHara pergi ke arah Chakyung lalu
menghulurkan tangganya kepada Chakyung. ChakYung menyambut huluran MinHara."Gomawo, awak memang berani lawan mereka" puji ChakYung dengan kagum.
"Berani? tak adalah saya dah biasa kena macamtu , awak okay tak " soal MinHara.
"Okay je, awak ni pelajar barukan kalau tak silap" soal Chakyung ingin kepastian.
"Nama saya Eun MinHara awak pulak? yup pelajar baru kebetulan saya nak tanya mana kelas 41-B?" Soal MinHara.
"Saya Chakhung, Oh! kelas tu , jom saya hantar! "ajak Chakyung sambil tersenyum.
"Terima kasih ya Chakyung" ucap MinHara
"Tak mengapa ni sebagai balasan awak tolong saya tadi".
Skip-
"Kelas , sila duduk dan ambil perhatian. Harini kelas kita akan ada pelajar baharu. Sila masuk dan perkenalkan diri" suara Cikgu Kogyeol terdengar di segenap kelas itu.
Lalu masuklah MinHara di dalam kelas itu dengan serta merta pelajar di dalam kelas itu diam dan memberikan perhatian.
"Hai, Eun MinHara imnida. Sila beri tunjuk ajar. " MinHara memperkenalkan dirinya lalu tersenyum manis.
Namun senyumannya perlahan hilang apabila melihat tiga orang lelaki yang membulinya pagi tadi sedang berbisik antara satu sama lain.
"Wah , best ni perempuan tadi masuk kelas kita lah " Jimin berkata kepada Taehyung sudah mahu terlelap tapi serta merta bangun. "jinnja? Ouh , niceu niceu!"
"Kalau Namjoon hyung tahu , memang daebak lah! " kata Jungkook yang berada di antara Jimin dan Taehyung.
"MinHara awak boleh duduk di sebelah Kiriie" arah cikgu Kogyeol.
MinHara mencari Kiriie , tiada satu pun yang mengangkat tangan. Kiriie sebenarnya wujud tak dalam kelas ni.
Mana satu kiriie? Kalau ya pun angkatlah tangan..' keluh MinHara dalam hati.
Pelajar di barisan depan perasan yang MinHara bingung mencari Kiriie.
"Cikgu , Kiriie belum datang lagi lah" seorang pelajar perempuan di meja depan berkata kepada cikgu Kogyeol.
"Kei imnida" Kei memperkenalkan dirinya. Minhara tersenyum manis.
"Aish..sorang tunjukkan meja kepada MinHara" arah cikgu Kogyeol.
"Woi! Kat sini lah lembap!" Jerit Jungkook.
Taehyung menyepak kerusi di hadapan mejanya.
Jimin tersenyum sinis
MinHara mengeluh lalu pergi ke tempat duduknya dengan tidak bermaya.
"Hai, kenal tak kitaorang" sapa Taehyung. MinHara hanya mendiamkan diri, dia menyusun bukunya yang berlebihan di dalam laci meje.
Kau nak tegur aku, sorry aku tak layan. MinHara bersuara dalam hati.
"Woi...pekak ke?!" Soal Jungkook.
"Soundtrouble, kesian lawa tapi pekak!" Jimin berkata dengan suara yng lantang. Semua pelajar di dalam kelas itu diam , ada juga yang menahan ketawa.
MinHara memang malu , tapi dia perlu atasi semua ni.
Knock knock..
Pintu kelas diketuk. Semua pelajar menoleh ke arah pintu.
Seorng pelajar perempuan berambut hitam paras bawah leher tersengih-sengih masuk.
"Hehe hai cikgu" sapa pelajar perempuan itu malu-malu.
"Lambat masuk?" Soal cikgu Kogyeol
"Hehe , sorry cikgu saya tertinggal bekas tadi" jawab perempuan itu lalu menuju ke mejanya.
Perempuan itu mengerutkan dahi
'Siapa perempuan sebelah meja aku ni"soal perempuan itu dalam hatinya."Kiriie, tu pelajar baru nanti ni tolong dia tinjau kawasan sekolah ya" arah cikgu Kogyeol sambil membelek buku
'Ouh...jadi ni lah Kiriie' MinHara tersenyum ke arah Kiriie. Kiriie pun duduk di sebelah MinHara.
Kiriie memperbetulkan rambutnya yang kusut akibat berlari mengejar masa tadi lalu dia memandang MinHara. "Kiriie imnida" sapa Kiriie lalu menundukkan kepalanya hormat.
"Eun MinHara imnida , sila tunjuk ajar" MinHara memperkenalkan dirinya pula.
"Eun MinHara imnida~sila tunjuk ajar-pui werk" Taehyung meniru kata-kata Minhara dengan suara mengejek. Jungkook dan Jimin ketawa terbahak-bahak.
MinHara mendengus geram.
"Diaorang tu tak betul sikit. ." bisik Kiriee di telinga MinHara. MinHara menahan gelak.
"Okay...kita sambung pelajaran kelmarin" cikgu Kogyeol memulakan pembelajaran.
***
Vote [√]
Comment [√]Itsmaniesa.
YOU ARE READING
kingka ∽ BTS ✔
Fanfiction■ complete ■ BTS kingka of school - 2015 first published. Kingka - 2020 latest published with major editing. Ia bermula dengan satu kes pembulian , ikuti kisah remaja sekolah yang terlibat di dalam kes buli sehingga meragut nyawa. Cover by ∽ @coco...