-PETANG SUKAN -
"MinHara sini , sini!" Panggil Kiriie apabila ternampk MinHara menuju ke kelas.
MinHara berpaling "Wah Kiriie-ah kyeopta! Sesuai dengn awak" puji MinHara apbila melihat Kiriie memakai baju cheerleader bewarna merah putih dan jalur bewarna biru.
"Hehe terima kasih , biasa je ni jom ikut saya ke bilik persalinan. Saya dah sediakan baju untk awak" bagitahu Kiriie.
"Really? Jom! " MinHara mengikut Kiriie
•
•-DI DALAM BILIK PERSALINAN-
"MinHara , awak ke tu?" Soal seorang perempuan yang memakai baju cheer leader.
MinHara dan Kiriie berpaling ke arah suara itu. "ChakYung?" Serentak MinHara dan Kiriie bersuara.
ChakYung mengngguk lalu tersenyum
"Korang berdua cheerleader jugak ke?" Soal ChakYung."Ha ah..CHakYung pon?" Soal Kiriie
"Ha ah..btw..comel la korang berdua pakai baju ni" puji ChakYung."Biasa je , btw seronak lah sebab sepasukan! " MinHara bersuara
Kiriie dan ChakYung mengangguk setuju."Okay guys~ 15 lagi nak start , berkemas cepat" arah seorang perempuan sambil tersenyum manis.
MinHara berpaling "wah...cantiknya perempuan tu" puji MinHara.
"Ouh tu ke? Tu unnie Jessica , cantikkan" puji Kiriie pula.
"Tu leader kumpulan kita tahun ni" jelas ChakYung.
"Memang sesuai , tengoklah bentuk badan dia" Kiriie menyokong.
"Korang...rambut saya nk buat cmne ni? " soal MinHara.
"Ouh yelah , cheerleader tak boleh lepas rambut panjang" bgitau Kiriie.
"Meh saya buat cantik punya" bgitau ChakYung.
•
•
-PAPAN KENYATAAN-"What?! Kita kene lawan bola keranjang dngn group BTS?! " trkejut Chanyeol.
"Apa boleh buat lawan jelah..." bgitau Sehun selamba.
"Mesti jadi perlawanan sengit pulak" Baekhyun bersuara.
"Guys tak nmpak besar ke baju ni?" Soal seorang lelaki dari belakang.Kai bersama dengn lelaki tu.
BaekHyun, Chanyeol dan Sehun pon melihat pemakaian lelaki itu. Kai pulak pergi ke papan kenyataan.
"Hurm..." Chanyeol melirik pemakain lelaki itu.
Baju bola keranjang tak berlengan warna biru jalur putih.
"Weyh , aku tanya ni?!" Marah lelaki itu.
"Biasa je maklumlah...rasa pelik sebb kau dh lama berehat bermain" jelas Sehun.
"Aku rasa XiuMin..nmpak gemuk sikitlah. Kau kan kuat makan boazi sejak akhir-akhir ni.
*nama lelaki tu Xiumin leader bola keranjang group EXO *"Aku bukan tanya bentuk badan lah" keluh Xiumin.
"Kita kene lawan group BTS lagilah"Kai mengeluh.
"BTS?ah...apa boleh buat" balas Xiumin.
"Annyeong guys!" Sapa D.O dan Suho yng baru sampai.
"Annyeong" yng lain pon membalas.."So..dah bersedia nak bertempur!?" Soal Suho teruja.
"Bertempur..jngn nk teruja sngt ni.. kita kene lawan dngn musuh kita yng azali" bgitau Sehun
"Menyampahnye" Suho bersuara.
"Jomlah..masuk gelanggang.. panaskan badan sekejap " ajak Xiumin..mereka pon pergi ke dewan pertandingan.
-BEBERAPA SAAT-
Taehyung dan Hoseok meluru ke papan kenyataan.
Taehyung yang sampai terlebih dahulu dilanggar oleh Hoseok.
Taehyung tersungkur di atas lantai.
Jin menggeleng ketawa.
Jungkook dan Jimin ketawa.
"Ah..hyung jahat!" Marah Taehyung yang baru bangun.
Hoseok hanya ketawa.
Yoongi pergi ke papan kenyataan.
"Shit! I hate this" keluh Yoongi.
"Asal? " tnya Namjoon.
"Alah kene lawan dngn EXO ah " keluh Jungkook.
"Hari tu seri...cmne ni Jimin?" Soal Jin
"Kita kene ubah posisi , kejap lagi kita bincang...jom masuk gelanggng panaskn badan" arah Jimin.
•
•-DEWAN-
"Okay..bagi kumpulan EXO sila masuk ke gelanggang sekarang" suara dari pembesar suara..yng menjadi pengacara ialah Cikgu Jaesuk.
EXO masuk ke gelanggang dengn bergaya memakai baju bewarna biru putih tulisan hitam tidak berlengan
"Wah!! Oppa fithing oppa!!"
"Oppa saranghae!!"
"Berusaha oppa!"
Jerit beberapa pelajar perempuan yng duduk di tempat duduk penonton.
EXO hnya memberi senyuman.
"Okay sekarang kumpulan yang akan berlawan dengn EXO amat hebat juga..kumpulan BTS sila masuk ke gelanggang!!" Bagitau Cikgu Jaesuk dengn bersungguh-sungguh.
"What!? Memang daebaklah perlawann minggu ni"
"Alamak! BTS or EXO "
"Wah..kacaknye"
"Whoahh!! oppa berusahalah!"
Suasana di dalam tempat penonton bising dan riuh-rendah apabila BTS masuk ke gelanggang dengn muka selamba yang berpakain baju merah putih tidak berlengan senyuman pun tiada ..tapi tetap cool di mata pelajar perempuan.
"Apa bising sngt tu?" Pelik MinHara
"Perlawanan antara siapa ni?" Pelik Kiriie lalu menjenguk keluar
"Memang perlawanan sengit hari ni" Kiriie bersuara.
MinHara dn ChakYung berkerut dahi "apa maksd awak?" Soal ChakYung
"BTS dan EXO" balas Kiriie.
"MinHara...boleh ke?" Soal Kiriie tiba2
MinHara terkejut dngn soalan Kiriie.Dia tahu apa maksud Kiriie.
"Boleh...just abaikan diaorang..saya boleh buat!" MinHara membalas bersungguh-sungguh.
Kiriie dan ChakYung trsenyum.
"Okay girls , bersiap sedia...korang dah tau kan rentak bersedia...dan kita akn mewakili kumpalan BTS ye"Unnie Jessica bersuara.
"Okay..korang dah ingat rentak?" Soal ChakYung.
"Ingt..senng je rentak dia..lagu Oh!(SNSD) kan " balas MinHAra."Kalau MinHara dan ChakYung pun...mestilah saya pun boleh!" Kiriie bersuara.
ChakYung dan MinHara gelak.
"Okay girls!! Keluar ke gelanggang sekarang" arah Unnie Jessica
Lalu mereka pun berjalan serentak masuk ke gelanggang.
YOU ARE READING
kingka ∽ BTS ✔
Fanfiction■ complete ■ BTS kingka of school - 2015 first published. Kingka - 2020 latest published with major editing. Ia bermula dengan satu kes pembulian , ikuti kisah remaja sekolah yang terlibat di dalam kes buli sehingga meragut nyawa. Cover by ∽ @coco...