Suasana menjadi semakin bising dengn kedatangan kumpulan cheerleader yang mewakili group BTS masuk ke gelanggang .Sorakan pelajar lelaki di tempat penonton amat bising.
BTS berpaling menoleh ke arah cheer leader mereka.
Mata mereka membulat.
"Min..MinHara ke tu?" Terkejut Jin
"Iye lah..asal lain" Taehyung juga terkejut.Namjoon tergaman.
Apa masalah diorang perhatikan aku macm nak makan aku je..nak tumpukan perhatian pun susah
Yoongi perhatikan mereka."Ish..dah la..perlawanan dah nk mula " sergah Yoongi.
BTS lain Menggeleng kepala.
EXO pun tergaman dengn kecomelan MinHara.
MinHAra yng memakai baju cheer leader yng sesuai dengn nya...dan menyanggulkan rambutnya.
"Leader group sila ke hadapan..permainan akan bermula beberapa minit lagi" arah Cikgu Jaesuk.
Jimin dan Xiumin pun pergi ke tengah-tengah gelanggang.
Mereka saling bertentangan.
"Jadi..kau .dah target berapa skor kau untk kalah?" Soal Xiumin.
"Heh..jangan nak berlagak..kita tengk je nnti..dan aku takkan buat ia jadi seri lagi..." balas Jimin.
Xiumin senyum sinis.
PITTTT*wisel di tiup*
Pelajar mula bersorak menyokong pasukan masing-masing.
Xiumin yng memulakan melantun bola mula membahagikan kepada groupnya.
BTS mula menyerang dengn merampas bola dri musuhnya.
-10minit-
Jimin yang berjaya merampas bola dari Xiumin membahagikan bola kepada Jin.
Jin dengn serta merta menyambut bola lalu terus menghala ke arah jaring.
Tetapi di halang oleh Kyungsoo musuhnya.
Jin memegang bola dengn kemas lalu melompat tinggi dan memasukkn bola ke dalam jaring.
"Ya itu dia..permulaan 2 mata dri BTS" bagitau cikgu Jaesuk.
Pelajar bersorak gembira
Kyungsoo mengeluh geram.
Jin tersenyum sinis.
'Dah tau pendek nak halang aku ' kata Jin dalam hati.
*15minit*
"Suho!! " panggil Sehun yang ingin membahagikan bola kepada Suho
Suho serta merta menyambut bola lalu pergi ke arah jaring.Dalam pada itu Namjoon dan Jungkook menghalang Suho.
"BaekHyun!" Panggil Suho apabila melihat Baekhyun bebas daripada musuh lalu melontar bola kepada BaekHyun.
BAekhyun mendapat bola lalu menjaringkn bola.
BaekHyun menghigh-5kan tangnnye dengn Sehun.
Taehyung menggaru kepala.
*40 minit berlalu*
"Perlawann hampir berakhir.. dengn BTS 20mata dan EXO 20mata..dengn bilangn mata yng diperolehi adalah sama..dengn menjaringkan satu lagi bola kita akan tahu siapa pemenang untk perlawann hari ini.." bagitau Cikgu Jaesuk.
"Woah..memang daebaklah diaorng" puji ChakYung.
"Ha ah..la" kiriie juga bersuara
MinHara menggngukkn kepala tanda setuju.Pelajar semakin bersorak untk pasukan yng dipilih masing-masing.
"Girl..panaskan lagi gelanggang!" Arah Unnie Jessica.
Semua cheerleader tahu apa maksudnya.
Maksdnya adalah membuat gaya imbangan badan. Lagu bergema di seluruh dewan.
"Saya tau awak boleh..saya dah tengk rekod tahap pencapaian awak" jelas Unnie Jessica tersenyum.
"Awak.boleh MinHara!!" Sokong ChakYung dan Kiriie .
Minhara menelan liur..bo..boleh?
*20minit terakhir*
MinHara mula memanjat naik untk membuat imbangan badan.
Dan dia berjaya! Sekarang dia hanya perlu tumpukan perhatian.
Dalam pada masa itu..
Namjoon berjaya merampas bola dri Chanyeol lalu membahagi kepada Hoseok "good one hyung!" Bgitau Hoseok lalu membuat apa yang patut.
Dia dihalang oleh Xiumin namun sempat membahagikan bola kepada Jimin.
MinHara yng berada di tengah-tengah menumpukan perhatian...tapi tiba-tiba terganggu apabila dia ternampak seorng kelibat perempuan di tengah-tengah gelanggng.
"MinHara waeyo? " soal ChakYung kepada MinHara apabila badan MinHara tidak stabil.
MinHara tidak dengar.
"MinHara?" Panggil Kiriie pula.
Minhara masih melihat ke arah gelanggng , perempuan itu masih berdiri kat situ
Dan dalam masa itu..Jimin menghala ke arah perempuan itu dengn melantungkan bola.
HEh?! Jimin tak nampak ke ada perempuan kat situ?!
MinHara panik.
Jimin semakin dekat
"MinHara?" Panggil Unnie Jessica.
Semakin dekat dan..
"Hati2!! Ade perempuan kat situ!!!"
Jerit MinHara kuat.Serta merta bayangn perempuan itu menghilangkan diri.
Semua terkejut dan semua cheerleader yang membuat imbangn jatuh mengaduh kesakitan.
Jimin berhenti melantung bola
"Hah?" Jimin pelik."Jimin-ah!! Bola tu!!" Yoongi bersuara apabila Kai menghala ke arah Jimin lalu merampas bola.
Jimin tidak sedar "agh!! Cepat halang dia!" Arah Jimin.
BTS menghalang Kai daripada memasukkn bola tetapi tidak berjaya Kai bergerak pantas dan..
Pitttt!!!!
Bola berjaya di jaringkan.
BTS mengaup muka masing-masing.
EXO bersorak kemengan.
"Dengan ini EXO menjadi juara buat pertama kalinya..Tahniah!"cikgu Jaesuk mmbuat keputusan.
Pelajar bersorak atas kemenangn EXO
BTS melepaskan lelah.
"Ergh!! Selama ni kita tak pernah kalah" bentak Jimin.
"Bukan salah kita" Yoongi bersuara.
•
•-BILIK PERSALINAN-
"MinHara unnie tak nampk semua tu" jelas Unnie Jessica apabila mndengr semua penjelasan MinHara.
"Betul unnie MinHara nampk perempuan tu..percayalah" jelas MinHara lagi.
Unnie Jessica tersenyum.
"Lupakan MinHara unnie tak akan salahkan MinHara apa yang terjadi tadi..so relaks ye..jngn fikir sangat"
MinHara menggnguk faham.
"Bukan salah awak.." ChakYung meredakan MinHara yang rasa bersalah.
Kiriie memegang bahu MinHara
"Jomlah..berkemas balik.." ajak Kiriie
MinHara tersenyum.
•
•
hai!! Lama x update ff ni..
Sebb ape?
Hahaha..sebbnye phone abah pegang sedih btol!
Btw..chap ni mengarut..hahaXD
Btw..x sngka readers dah semakin bertambh..trimas yng vote tu..
Trharu sangt2 ~T_T~
YOU ARE READING
kingka ∽ BTS ✔
Fanfiction■ complete ■ BTS kingka of school - 2015 first published. Kingka - 2020 latest published with major editing. Ia bermula dengan satu kes pembulian , ikuti kisah remaja sekolah yang terlibat di dalam kes buli sehingga meragut nyawa. Cover by ∽ @coco...