Loceng rehat berbunyi.
"Okay, semua pelajar di benarkan keluar rehat"bagitau Cikgu Mingyu.
"Kiriie, tolong cikgu hantar buku kejap" cikgu Mingyu meminta tolong "Kejap cikgu" balas Kiriie.
"Awak tunggu dulu ye, lepas ni kita rehat sama-sama" pesan Kiriie.
" okay." balas MinHara.
MinHara meletakkan kepalanya ke atas meja. 'Letihnye...hari pertama sekolah' keluh MinHara dalam hati
DOK
MinHara tersentap bangun apabila mejanya disepak kuat.
MinHara mendongok ke atas
MinHara mendengus "Apa lagi? Tak cukup lagi korang buat saya pagi tadi ?" Soal MinHara malas."Tak rasanya , sebab kau melawan tu lah kitaorang suka buli kau" terang Jimin tersenyum sinis.
"Sebab tu je ke? Maaf...alasan awak tu tak boleh pakai lansung dan tiada kaitan " balas MinHara.
"Tengok lawan lagi , kau ni memang keras kepala" Jungkook bersuara.
"Takkan lah saya nak duduk senyap je nak menangkan korang " balas MinHara lagi.
"Eh , dia ni kan..." belum sempat Taehyungberkata.
"MinHara jom lah rehat sambil round sekolah" ajak Kiriie di muka pintu
MinHara pergi ke arah Kiriie."Kacau jelah kau ni" marah Jimin
Kiriie memberi jelingan maut ke arah Jimin lalu pergi dari situ bersama MinHara."Wuish..apa lah sangt pangkat anak guru disiplin , ingatkan kita takut sangat? " bebel Taehyung.
***
-KANTIN-
"Weh , Ada cerita hangat!" Chanyeol bersuara.
"Apa dia?" Soal Suho yang sedang makan donut coklat kegemarannya.
"Ada seorang perempuan ni , pelajar barulah dia first time masuk dah kena buli oleh BTS " Chanyeol mula bercerita.
"So? biasa je tu memang pelajar baru mereka dah cop awal-awal" Kai bersuara.
"tapi yang menariknya perempuan tu balas balik , lawan balik!" Jelas Chanyeol lagi.
"Eh...kau ni biar betul " Baekhyun bersuara
"Betul! Aku tengok drama tu depan mata aku sendiri kan Sehun kan! " kata Chanyeol bersungguh-sungguh sambil menolak-nolak bahu Sehun yang sedang minum buble tea.
"Hurm..." gumam Sehun.
"Kau tau tak nama perempuan tu?" Soal Kyungsoo yang sedang leka membelek buku.
"Tak salah namanya Eun..Eun Min..apa ntah yang Namjoon sebut.." Chanyeol mengaru kepala.
"Eun MinHara " Sehun bersuara.
Kai yang minum air tersembur di muka BaekHyun. "Perghh..gila kau Kai..asal tak sembur di muka Kyungsoo je?! " marah Baekhyun mengelap mukanya.
"Asal aku lak?" Kyungsoo , lalu menolak kepala Baekhyun
"Eun MinHara?...camne rupa dia?" Soal Kai terkejut."Rambut dia perang , comel...asal kau pulak yang terkejut beruknya? " Pelik Chanyeol.
"Tak, tak de apa..." balas Kai
EXO memandang Kai pelik.' takkan lah MinHara yang tu..' soal Kai dalam hati
**
"Awak duduk kat sini ya, saya nak beli makanan . Awak nak apa?" Soal Kiriie.
YOU ARE READING
kingka ∽ BTS ✔
Fanfic■ complete ■ BTS kingka of school - 2015 first published. Kingka - 2020 latest published with major editing. Ia bermula dengan satu kes pembulian , ikuti kisah remaja sekolah yang terlibat di dalam kes buli sehingga meragut nyawa. Cover by ∽ @coco...