Del 1

743 29 4
                                    

Det var vargar och pantrar överallt dom slogs morrade och fräste.Plötsligt kommer en varg emot mej i sista secunden hoppade en gigantisk panter på den panter var min pappa när vargen var död frågade jag.Var är mamma?Precis när jag sa det kom mamma fram till mej och sa.Du måste hämta hjälp du är den ända som kan komma härifrån obemerk eftersom du kan bli till katt!precis när jag ska till att protestera så ser jag rädslan i hennes ögon och säger.Okej!Jag förvandlar mej till katt sen springer jag ett par meter och tittar tillbaka då ser jag hur en varg biter i min mammas hals och hon blir mäniska villket betyder att hon är död.

Jag vaknar skrikande.Jag hade drömt om den dagen i ända sen det hände för 2 månader sen.Jag hör något ringa.Det var min mobil det var första dagen i en ny skola för mig.Jag gick till mitt eget badrum tog en snabb duch fönade mitt långa svarta hår och satte i linser det är inte så att jag ser dåligt men mina ögon set ut som katt ögon och dom ändrar färg från blåt till grönt och så tillbacka.När jag var klar med det gick jag in i min walkin clothes och tog en enkel vitt klänning och ett par svarta höga klackar.Jag satte på mej lite läppglans sen gick jag ner för trappan och in till köket där min moster satt.Bra du satte på dej klänningen.Det skadar inte att vara lite extra fin på första skoldagen,sa hon.Istälet för att svara så blåste jag en mörk lock från mitt ansikte.Jag gillar verkligen inte kläningar.Jag tog ett äpple la det i handväskan tillsamans med ett par solglasögon och min mobil.Sen sa jag hej då och gick ut till min svarta cabriolet.När jag kom till skolan så märkte jag hur många det var där det var inte så att jag ogillar uppmärksamhet men när run 300 personer du inte känner tittar på en så blir man lätt lite skraj.Men jag gorde bara som min mamma brukade säga.Se ut som om du är lite blyg men gå som om du hör hemma där för då kommer bara dom vänliga personerna fram.Det funkade för plötsligt kom en söt och glad blondin fram och sträckte fram handen."Hej jag heter Jasmine.Och du är ny här.Vad heter du,vad gillar du att göra på fritiden och kan jag få se ditt schema för jag tycker att vi ska bli vänner".Jag blev lite överaskad av alla hennes frågor så det tog en stund innan jag svarade."Jag heter Tabia på fritien brukar jag köra kampsport och gymnastik och här",sa jag och gav henne mitt schema.Hon hoppade glatt till och sa "Vi har alla lektioner i tillsammans och skåp brevid varandra."Sen drog hon iväg mej genom folkmasan.Dagen var kort eftersom det var fredag.Så det dessutom dåligt planerat att jag skulle börja idag.Jag hade fått Jasmines numer så vi smsade lite sen behövde jag sluta.För jag längtade efter att förvandla mej.Så jag hoppade ut genom fönster och landade lätt som panter sen sprang jag in i skogen backom huset.

Älskade KrigWhere stories live. Discover now