VIKTIGT LÄS
I föra kapitlet skrev jag lite fel i slutet så istället för att skriva på måndag skrev jag imorgon. Såååå ledsen för det. Jag är dessutom ledsen om det nya är lite virigt.
--------------------------------Jag vaknade ett iriterande pipande.Det var min mobil som pep eftersom jag skulle till skolan om en timme.Jag gick upp ur sängen och tog på mej t-shirt och ett par shorts."Liam det är frukost"Hörde jag min mamma ropa nerifrån köket.När jag gick nerför trappan kunde jag höra att min lille bror Adam var på väg upp ur sängen.Det är lite konstigt att kunna höra sån och det vet jag.Men sen jag fyllde 16 år för 10 dagar sen så har alla mina sinnen blivit starkare plus så har jag blivit snabare och starkare.När jag kom ner för trappan såg jag att mamma höll fram en kopp med kaffe åt mej så jag tog koppen och satte mej vid bordet och drack upp allt kaffe.När jag var klar gick jag ut till bussen.När jag hade åkt i 10 minuter stannade bussen och jag var tvungen att byta till en annan som vanligt.Det är så eftersom den första bussen bara går in till centrum i staden.När jag hade väntat i ett par minuter så kom en svart bil farande förbi mot skolan eftersom dom flesta i skolan inte har råd med en sån bil måste det vara en ny elev.När jag var framme vid skolan såg jag att alla stog och glodde på den svarta bilen som värkade vara en cabrioletin.När jag kom närmare märkte jag att dom tittade på en ny tjej brevid bilen.Jag förstår varför dom stirar för hon var fantastisk.Hon hade mörkt hår och solbrändhud.Hennes ögon var bruna men jag kunde se lite blått också eller grön?Jag märkte att hon inte var så bekväm med att alla stirrade på henne.Inte för att det gick så många på vår skola men skolan brevid delade skolgård med oss.Hursomhelst presis när jag skulle gå fram kom Jasmine som går i klassen med mej fram till henne och började prata.Jag kunde såklart lätt höra vad dom sa.Efter en stund sa Jasmine att dom hade alla lektioner i hop villket betyder att jag har alla lektioner med henne också.Perfekt!
Efter skolan
Eftersom jag hade missat första bussen från stan så fick jag sitta ochvänta på att nästa buss skulle komma.Det enda jag gort under lektionerna var att stirra på den nya tjejen som hette Tabia.Jag gillade hennes namn för att det var så ovanligt och vakert.Helt plötsligt väktes jag ur mina tankar av ett högt jamande.Nere på marken satt en svart katt med konstiga gröna ögon.Efter att ha tittat på den ett tag så tog jag upp min vatten flaska och hällde lite vatten i min hand.Och räckte fram handen till katten.Efter en stund när katten fortfarande inte hade druckit något så hällde jag ut vattnet och lyfte upp katten i mitt knä.Jag såg den lite snabbt i ögonen inann jag började klappa den.Dom där blåa ögonen var riktigt konstiga vänta nu dom var vell gröna.När jag hade klappat katten en stund så började den kurra.Den tittade på mej med ett förvånat uttryck.Sen hoppade den ner och gick.När bussen kom så tänkte jag på Tabia.På måndag ska jag prata med henne.
ESTÁS LEYENDO
Älskade Krig
ParanormalJag heter Tabia det är ett Egyptiskt namn som betyder begåvad.Med tanke på vad jag kan göra passar det.Jag är som en varulv fast ändå inte.Varulvar har två former mänsklig och varg form.Jag har tre former mänsklig,katt och panter form.Mina mamma het...