Det var måndag igen och jag vet inte om jag är glad eller neutral om det.Jag ska prata med Liam för första gången.Jag gick in i min walkincloset.Jag måste välja något snyggt men i min vanliga stil.Men eftersom det var kallare idag kunde jag inte ha shorts.Villket gorde att jag tog ett par mörka jeans en rosa tröja och en svart läder jacka. BILD OVANFÖR. När jag hade valt kläder gick jag för att ta en dusch.Sen tog jag på mej mina kläder och gick nerför trappan.Jag gick in i köket och såg en lapp på bordet.På lappen stog det att min moster skulle vara borta till i morgon kväll.Och att hon hade fyllt på mitt bankkort.Eftersom jag inte var hungrig som vanligt tog jag bara ett äpple och la det i väskan.Sen tog jag på mej mina skor och gick ut till min älskade bil.På vägen till skolan åkte jag för bi en busshållsplats.Och där stog han.Han var så snygg!Vänta tänkte jag ens det där.När jag kom fram till skolan så stog Jasmine och väntade på mej vid ingången till skolan.Jag såg att hon var på skvaller humör. Vilket passade mej perfekt för jag behövde information om Liam. Jag gick fram till henne för att börja prata innan jag fegade ur. "Du Jasmine vad vet du om den där killen Liam i vår klass". Först såg hon förvånad ut men efter ett par sekunder började hon prata. "Asså jag vet att han bor med sin mamma och lillebror. Han dejtar ingen, är bra i skolan plus han är bara såååååå snygg". sa hon. Vi pratade en stund till innan vi gick in vi hade kemi först. När vi kom in i klassrummet skulle lektionen precis börja. Jasmine gick och satte sej bredvid en tjej som visade sej vara hennes labbpartner. Och så klart så fanns det en kille som inte hade nån Liam. Läraren sa att det inte gorde nåt att jag kom nu mitt i terminen eftersom dom skulle börja med ett nytt projekt. Jag gick försiktigt fram till platsen bredvid Liam. Vi skulle under lektionen komma på ett rengöringsmedel som var snällt mot naturen.Ingen av oss sa något först vi satt bara där och stirrade på varandra.Hans isblå ögon var så vackra och snälla.Tillslut började vi prata.Men vi han inte prata så länge innan det ringde ut."Eftersom vi inte han jobba så mycket ska alla labbpartners ha jobbat tillsammans hemma".Hörde ja läraren säga.Några suckade medans andra bara blängde på henne."Kan vi va hemma hos mej", frågade jag försiktigt."Mmm" Var det enda jag fick som svar.Jag gick ut ur klassrumet för att vänta på Jasmine när en rödhårig tjej kom fram till mej och sa."Du vet nog vem jag är även fast du är ny och då behöver du bara veta en sak till Liam Brown är min".Jag hade dåligt temprament och den här tjejen gick mej på nerverna."För det första"sa jag och började gå mot henne."Jag har ingen jävla aning om vem du är och för det andra man kan inte äga någon".Sa jag och tryckte upp henne mot väggen.Men när jag tänker efter så kan man äga någon om det är ens mate.En mate är ett övernaturligs själsfrende.Jag släppte ner tjejen som började se lite rädd ut.När jag märkte att alla tittade på mej så sprang jag iväg.Efter ett tag stannade jag och märkte att någon hade följt efter mej så jag vände mej om och såg Jasmine komma mot mej."Asså du är ju asgrym.Du tryckte upp Ericka Hasting mot väggen alltså the quenbee".Sa hon."Men varför blev du så arg när hon sa att Liam är hennes".Jag blev förvånad av allvaret i hennes röst så väl som frågan."Jag tror jag gillar honom"Sa jag lite försiktigt.Först trode jag att hon skulle ge mej något råd men hon tog istället in mej i en stor kram som jag besvarade.Efter en stund gick vi till kafeterian för att äta lunch.Jag vet vi hade bara haft en lektion men vi hade haft en och en halv timme lång håltimme.När vi kom in i kafeterian så tittade alla upp på mej men återgick sen till att äta sin mat.Det var fisk till mat idag villket gorde mej besviken eftersom jag avskyr fisk.Så jag tog bara lite sallad och gick sen och satte mej vid ett tomt bord.Jag kände mej lite ensam för Jasmine hade satt sig vid ett annat bord.Hon hade frågat om jag ville sitta med dom men jag sa nej.Jag tittade på mitt shemma nästa lektion var idrott.Jag måste ha sett lite dum ut för jag började att flina för jag älskar idrott.Så fort jag ätit klart så gick jag till omkädnings rummet.Där flera tjejer redan var.Dom flesta hade minimala shorts och sport bh bara men jag tog på mej knä långa byxor och linne.Efter en stund gick alla in och satte sej i en ring på golvet.Och med min tur eller otur så fanns det bara plats brevid Liam."Nu ska alla göra hinder bannan så fort som möjligt och sen beroende på era tider blir ni ihop parade två och två i grupper som ska vara terminen ut".Sa gympa läraren.Gympa läraren visslade i visslan och jag började springa.Jag hoppade lätt och smidigt över hindrena.När jag var på det sista hindret den 5 meter höga kläterväggen så hoppade jag ner istället för att klätra ner.Och så klart så landade jag perfekt.En katt landar alltid på fötterna.Jag sprang i mål för att vänta på nästa som faktist några secunder efter mej.Det var Liam.Jag hade inte sprungit så snabbt jag kan men endå snabbare än en vanlig tonåring.Undrar vad han kan vara jag får fråga honom senare tänkte jag.Efter ett par minuter så hade alla kommit i mål.Jag fick så klart vara med Liam.
När jag och Jasmine stog och väntade på att få gå in till nästa lektion så började det att spraka ihögtalarna. "Alla lektioner är instälda då lärarna strejkar"Hördes det i högtalarna och alla började att jubla.När jag hade häntat mina saker gick jag och väntade på Liam utanför.Efter en stund såg jag honom komma och kolla runt efter mej.Så jag gick fram till honom och sa."Skulle vi va hos mej"Ja" Svarade han lite lättat.Jag vinkade åt honom att följa med när jag började gå mot bilen.När vi hade åkt en bit frågade jag."Hur gammal är du""16 För snart en månad sen så det blir första fullmånen" sa han.Jag började misstänka att han var det enda i världen han inte fick vara.
YOU ARE READING
Älskade Krig
ParanormalJag heter Tabia det är ett Egyptiskt namn som betyder begåvad.Med tanke på vad jag kan göra passar det.Jag är som en varulv fast ändå inte.Varulvar har två former mänsklig och varg form.Jag har tre former mänsklig,katt och panter form.Mina mamma het...