Obudziłam się i mój wzrok padł na puste łóżko siostry. Ziewnęłam szeroko, pościeliłam łóżko, umyłam się i ubrałam w czarną sukienkę na ramiączkach i kurtkę jeansową. Zeszłam na dół, gdzie standardowo czekał na mnie Snape, Magda i śniadanie. Zjedliśmy naleśniki, tata różdżką odesłał brudne naczynia do zmywarki, a do nas powiedział:
- Mam nadzieję, że pamiętacie o dzisiejszych zakupach.
Puknęłam się w czoło, bo totalnie o tym zapomniałam.
- Jak się tam dostaniemy?- spytała Madzia.
- Chodźcie, pokażę wam.
Zabrał nas do salonu, do ręki wziął jakąś puszkę i wskazał kominek.
- W czarodziejskim świecie możemy przemieszczać się za pomocą kominków. Wystarczy wziąć garść tego proszku w dłoń -tu wskazał puszkę.- wejść do kominka i wypowiedzieć adres. W naszym przypadku jest to ulica pokątna. Dacie radę?
- Tak.
- Raczej tak.
- Możecie wejść razem, zmieścicie się. Powodzenia!
Wzięłyśmy garść zielonego proszku w ręce i weszłyśmy do kominka. Spojrzałyśmy na siebie, jednocześnie rzuciłyśmy proszek i wypowiedziałyśmy adres. Buchnęły zielone płomienie, które miło łaskotały. Potem poczułam jak się kręcę, różne wnętrza migały mi przed oczami a naleśniki zaczęły niebezpiecznie wirować w brzuchu. Potem wszytko ustało, i wyślizgnęłam się z jakiegoś kominka. Zdążyłam odskoczyć, a zaraz Madzia upadła na kolana. A na nią upadł Snape. Patrzyłam na ich niezręczne miny i zaczęłam się śmiać.
Tata otrzepał siebie i nas z sadzy, a potem powiedział:- Astoria, przestań się śmiać i odczytaj listę na głos.
Podał mi jakąś kopertę, a ja wyjęłam jej zawartość i zaczęłam czytać.
Umundurowanie
Studenci pierwszego roku muszą mieć:
1. Trzy komplety czarnych szat roboczych.
2. Jedną zwykłą, czarną, spiczastą tiarę dzienną.
3. Jedną parę rękawic ochronnych ze smoczej skóry bądź podobnego rodzaju.
4. Jeden czarny płaszcz zimowy.Wszystkie stroje uczniów powinny być zaopatrzone w naszywki z imieniem.
Podręczniki
Wszyscy studenci powinni mieć po jednym egzemplarzu następujących dzieł:
1. Standardowa księga zaklęć Mirandy Goshawk.
2. Dzieje Magii Bathildy Bagshot.
3. Teoria magii Adalberta Wafflinga.
4. Wprowadzenie do transmutacji Emeryka Switcha.
5. Tysiąc magicznych ziół i grzybów Phyllidy Spore.
6. Magiczne wzory i napoje Arseniusa Jiggera.
7. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Newta Scamandera.
8. Ciemne moce: poradnik samoobrony Quentina Trimble'a.Pozostałe wyposażenie
1 różdżka
1 kociołek cynowy, rozmiar 2
1 zestaw szklanych lub kryształowych fiolek
1 teleskop
1 miedziana waga z odważnikamiStudenci mogą mieć jedną sowę, kota lub ropuchę.
- No to najpierw lecimy do banku, bo takiej gotówki w kieszeni się nie nosi.
Złapał nas za ręce i wyprowadził z jakiegoś sklepu.
- Witajcie na ulicy pokątnej.- powiedział.
Wzdłuż ulicy widniały najróżniejsze sklepy. Po chodnikach kręciły się kobiety w długich szatach i spiczastych kapeluszach. Wystawy aż wołały żeby do nich podejść, ale Snape pokazywał palcem na duży biały budynek. Bank Gringotta. Weszliśmy po schodach, a u ich szczytu powitał nas jakiś skrzat z wielkim nosem, długimi palcami i stopami. Był niższy ode mnie o co najmniej 20 centymetrów. Otworzył nam drzwi i poprowadził do środka. Były tu marmurowe ściany i długie stoły, przy których siedziało więcej tych dziwnych stworów. Podeszliśmy do jednego z nich.
CZYTASZ
Rozdzielone | bliźniaczki Snape
FanficKojarzycie Severusa Snape'a? Tak, to ten wredny nietoperz z lochów, który wydaje się nie potrafi kochać. Po wielu latach niewiedzy odnajduje przedmiot, który przywraca mu pamięć i wspomnienia o zaginionej rodzinie. Decyduje się rozpocząć poszukiwani...