Opening

226 8 0
                                    

Bilden ovanför är Hoang Bao Tran och det är henne jag ser som Jordan

...Det enda jag ville var att det skulle bli som vanligt igen, jag ville inget av detta, med det är bättre än vad jag hoppats.

1 september 2014.

~~~

"Det är den 19 augusti och nu kommer Ed Sheeran med Don'..." mer hinner inte rösten på radion säga innan mamma stänger av den.
"Varför ska alla radiokanaler spela exakt samma låt hela tiden?"säger hon "Det är så irriterande!"

"Jag tycker den är bra" säger Jordan bredvid mig.

"Jag håller med" säger jag. Mamma skrattar bara och börjar prata med pappa igen. Jordan vänder sig mot mig.

"Är du spänd över att få börja tredje året på high school med dina gammal kompisar?" fågar hon glatt med ett litet leende på hennes läppar. Hennes svarta hår är uppsatt i en hög tofs och hennes vackra vietnamesiska ögon glimmar i solen, som äntligen tittar fram.

"Ja, jag är väldigt spänd, och det vet du redan" säger jag och knuffar till henne på armen.

"Haha jag vet" säger hon och skrattar.

Vi har suttit i bilen i nästan fyra timmar sedan vi landade på Anoka Conty-Blaine Airport i norra Minneapolis, och vi beffinner oss i den norra delen av Minnesota, men det är fortfarande två timmar kvar till vi är hemma igen, efter fyra år i Kalifornia. Det ska bli kul att träffa alla i skolan i morgon, speciellt Janice, Lova och Ophelia mina bästa vänner när jag bode här...

The Alpha's packWhere stories live. Discover now