Kapitel 6

128 7 0
                                    

Hans händer på mina axlar är inte som när en okänd person plötsligt rör dig, och man får en äcklig känsla. Det är mer som när en nära vän eller ens pojkvän lägger händerna på ens axlar, lugnande och nästan lite elektriskt med känslor.
"Ta det lugnt Allison, vi är inte farliga, vi är som du." säger Malcolm till mig med sin mjuka lugna röst.
"Vad menar du med att jag är som ni, ni är ju varulvar eller något!" Halv skriker jag med dämpad rädsla i rösten.
"Ja det är vi, alla tre, fyra med dig, vi är varulvar. Hera och Conner därborta är vanliga vargar och jag är en Beta varg."
Jag känner mig konstigt nog lugn igen, det är som om Malcolm utsöndrar någon sorts lugn. Långsamt vänder jag mig mot honom, och jag inser att jag inte har sett Malcolm i ögonen. Jag tittar upp och in i hans bruna ögon, vackra som bärnsten, och de glimmar i dimman. Jag känner hur jag på något konstigt sätt lär känna honom på ett sätt som jag inte skulle kunnat göra om jag fått hela mitt liv på mig. Jag vet exakt vad han tänker, hur han känner, vad han vill. Att bara titta in i hans ögon gjorde så att jag lärde känna honom och få känslor för honom. Jag fick veta att han inte skulle skada mig, så jag bestämde mig för att lita på honom. Jag drar min blick i från hans och ser att han är lika förvånad och överraskad som jag är.
"Vad var det?" Frågar jag med oro i rösten. om de är varulvar så borde det finnas andra övernaturliga ting också, eller?
"Det kallas att präglas, bara varulvar kan göra det. Du är en och inte den vanliga sortens eller en Beta, du är en Alpha varg." säger han. Vid ordet Alpha så ryser jag, det går kalla kårar ner för ryggen och min blick vänder sig mot Hera och Conner. De kommer mot mig och Malcolm.
"Präglas?" frågar jag.
"Att präglas på någon är det mest otroliga som finns, man binds till en person i syfte av sann kärlek, om man känner personen sedan innan man blivit biten, eller om det helt enkelt en främling, så lär man sig allt om den personen på några sekunder." säger han och fortsätter "Att präglas på en annan varg är oerhört ovanligt, Hera och Conner gjorde det så fort som de träffades. Präglingen sker endast när man ser varandra i ögonen, det var därför vi präglade på varandra först när vi tittade in i varandras ögon." avslutar han och konstigt nog så lämnar det mig utan någon undran alls.
"Så det är därför jag känner att jag kan lita på dig, även om jag aldrig träffat dig innan?" Frågar jag Malcolm.
" Ja det och att jag har en speciell kraft att kontrollera vad andra känner, och vill, men eftersom att du är en Alpha så är du för stark för att jag skulle kunna kontrollera din vilja. Men dina känslor är ganska skimrade så de är lätta att styra." Säger han och skrattar och på något sätt känns det som om jag kan skratta med, så jag gör det. Mina känslor för honom blir starkare och starkare ju mer jag är med honom, även om jag redan hade känslor, efter att jag präglade på honom. Jag vet att jag inte borde, men jag tror att jag redan älskar honom.

The Alpha's packWhere stories live. Discover now