Bilden här ovanför är Carrie Underwood och det är henne som jag ser som Allison.
Jag sätter mig på sängen och tar upp min iphonde 5s från nattduksbordet. 07.17, torsdagen den 28 augusti.
Det knackar på dörren till mitt rum och utan ett svar öppnas dörren och in kommer Jordan. Hennes svarta hår hänger ner för hennes axlar och rygg. Hon har på sig en vit t-skirt, en vit, blå kjol och en vit, blå kofta, kläderna får henne att se så mogen ut, jämfört med vad hon är.
"Hej, du vet man kan vänta på ett svar innan man kommer in" säger jag till henne.
"Jag vet men jag orkade inte, jag är så nervös, över att träffa alla igen, jag som knappt minns mina kompisar här." säger hon och skrattar lite lätt. Jag lägger mobilen på nattduksbordet igen.
"Men det är ju inte så konstigt, du minns dom inte och då blir det nästan värre, eftersom att de förväntar sig att du ska komma ihåg dem även om du inte gör det." svarar jag. Hon skrattar och sätter sig på sängen bredvid mig.
"Så vad ska du ha på dig?" frågar hon och jag inser att jag sitter i ett linne och pyamas shorts.
"Det har jag inte tänkt på" säger jag och jag hinner inte säga mer innan Jordan är i min garderob och rotar, slänger ut alla mina gammla kläder sedan innan vi flyttade.
"Varför har du kvar alla dessa gamla kläder, de är så ute, rosa kjolar och chinos, blä" säger hon med ett skratt i rösten. Hon fortsätter att rota men små kommentarer till vissa plagg som hon bara slänger i en "släng" hög, kommentarer som "usch" "varför behåller du den här" och "hur tänker du när du köpte den här"
~~~
Efter ca tio minuter så har jag hunnit sminka mig och borsta igenom mitt hår, och Jordan ha äntligen hittat några bra kläder, säger hon.
"Okej, här det är bara enkelt och simpelt, som en vanlig skoldag när vi var i Kalifornien, men jag bytte shortsen mot jeans." säger hon skrattandes och med ett förväntansfullt leende.
Kläderna hon har tagit fram är ett par
svarta slim jeans, en gråaktig magtröja/ t-skirt, en svart beanie där det står "hope", och en skogshuggartröja."Bra, jätte bra, det blir perfekt." säger jag till Jordan och ger henne en hård kram.
"Alli, jag måste gå nu för mamma ska skjutsa mig till skolan, eftersom jag inte får köra." säger hon på ett skämtsamt surt sätt.
"Men kom igen du kommer få börja övnings köra om bara ett år, så sluta tjata." skojar jag tillbaka.
Jordan lämnar mitt rum och jag går fram till helkropps spegeln och tittar på mig själv. Mina blonda lockar når ner till skulderbladens slut och mina kolabruna ögon lyser starkare med sminket, maskara, eyeliner, kajal och ögonskugga. Jag har blivit väldigt smal och slim sedan jag flyttade härifrån, jag har fått längre hår och helt enkelt blivit snyggare. "Undrar om jag kommer att vara populär i skolan, hoppas verkligen det, jag var populär innan vi flyttade och då var jag värsta nörden".~~~
Jag svänger in på skolparkeringen och tar första bästa parkeringsplats. Jag ser folks gapande munnar när jag kör in min vita Lamborghini aventador på parkeringsplatsen. Jag stänger av motorn och tar upp mobilen, 08.03, jag börjar om tolv minuter. Jag tar handväskan från passagerarsätet och öppnar dörren. Utanför bilen står det en massa nyfikna killar och tjejer, många som jag inte känner igen, men efter ett tag så ser jag, en person vars ansikte jag skulle känna igen var och när som helst.
YOU ARE READING
The Alpha's pack
FantasyNär Allison Sang åter vänder till Minnesota så tror hon att allt kan bli som det var innan hon flyttade, men efter första dagen i skolan inser hon att det inte kommer ske. Varför beter sig alla annorlunda mot henne?Eller är det så att hon är den so...