✦*͙*❥⃝∗⁎. ʚ 𝘐𝘧 𝘺𝘰𝘶 𝘢𝘥𝘰𝘳𝘦 𝘩𝘦𝘳, 𝐃ì𝐨𝐫 𝘩𝘦𝘳 ɞ .⁎∗❥⃝**͙✦
Pintu utama rumah terkuak melayangkan suara-suara garau lelaki sedang ketawa-ketawa.
Terbantut niat aku yang sedang mengacau air coklat panas di dapur. Serasa dua tiga saat suara jeritan teruja Lydia pula kedengaran. Aku menoleh melihatkan dia yang berdiri di sebelahku tadi, hilang dalam radar.
Karl dah balik?
Dengan kawan dia?
Perlahan aku intai di sebalik dinding dapur ke arah ruang tamu dari jauh.
Lydia memeluk seorang figura lelaki yang berambut panjang paras bahu, yang pastinya tidak kukenal. Sosok rupawan berpakaian suit hitam merangkul erat di pinggangnya. Rangkulan tangan Lydia pula merayap di bahu lelaki di sana. Sesaat aku sempat menangkap mereka bercumbuan seolah tidak pernah bertemu. Berkali-kali bunyian kucupan mereka bergema di udara.
Sesaat kemudiannya, lelaki tadi menyelak skirt Lydia ke atas menampakkan punggung Lydia sebagai aksi liar yang dikerjakan tangan kasar. Lydia tidak memakai seluar dalam? Dia menampar lembut punggung Lydia yang terbentang luas, kemudian mengulinya. Tamparan manja di punggung menyebabkan Lydia mendesah.
Terpanar aku.
Yang pasti, tangan Lydia mengusap-usap di celahan paha figura di sana yang masih berlapik seluar.
Sempat aku menangkap Lydia mula duduk melutut di bawah separas pinggang figura itu kini.
Aku terpanar lagi.
"Enjoy what you're watching?"
Terhenjut bahu aku bilamana suara garau menerjah perlahan. Aku menoleh melihatkan sepasang mata merenungku.
Karl.
Wajahnya membawa aura maskulin dapat kulihat dengan lebih jelas.
Rupawan segak sedang tersandar bahu kiri sambil berpeluk tubuh di dinding. Rambut hitam sepah memberi aura mengancam. Mata tajam yang sesiapa sahaja boleh lemas terkapai-kapai memandangnya. Hidung mancung terbentuk tinggi. Bibir menarik yang pasti menggelodak jiwa rata-rata manusia. Muncung tirus dagu menampakkan lekukan bentuk muka yang runcing. Masih segak bersuit hitam sedang merenungku dalam.
Tak mampu untuk aku nilai ketampanan luar biasa Karl berpakaian sedemikian.
"Ohh, so you enjoy watching me now?" Dia tersenyum sinis.
Aku melarikan anak mata.
Bila dia datang sini?
"Uhh..no?" Teragak-agak juga aku ingin menjawab soalan dia tadi. Tak tahu kenapa.
"Oh come on." Kot baju dia tanggalkan pula. Vest masih ada. Butang kameja putih di lengan baju dia buka. Dia menyingsing pula sehingga ke siku. Sambil-sambil mata masih mendarat terhadapku.
"Your eyes cannot express the lies, Sofea."
Gila. Mendengarkan namaku terpanggil membuatkan aku terpukul. Sengaja tak faham apa yang dimaksudkan.
Karl bersandar pula di kaunter bar. Sebelah tangannya menongkat dagu sambil terpandangkan aksi sensasi Lydia dengan lelaki tadi. Ruang tamu yang luas menempatkan mereka sedang lagak melayani asmara bersama. Sesekali dia menongkat dagu terpandangkan anak mataku pula.
Lama.
Pipiku mula terasa bahang.
"I bet you should enjoy watching me instead of watching them?"
Aku melarikan anak mata. Jiwaku menjerit. Tak tahu apa yang akan terjadi jika aku berdiri lama di situ.
Langkah kaki mula teratur untuk beredar.
Sempat tangan aku ditarik Karl. Renungan tajam matanya membawa makna.
"Kau tahu ada benda lain lagi yang kau boleh enjoy kan?" Dia tersenyum sinis.
Dan aku pula terkedu melihatkan senyuman nakalnya yang sejurus itu terasa membahang. Langsung lidahku kelu untuk menjawab soalan dia. Aku rasa, lebih baik aku tak jawab. Tak faham dengan soalannya. Tak faham atau buat-buat tak faham, aku sendiri tak tahu.
"You know what..." Dia mencapai butang baju vestnya di tengah.
"Aku dahagalah Sofea."
Dia berdehem sekali dua yang sememangnya deheman itu adalah deheman yang dibuat-buat. Sebelah tangannya mula membuka butang baju kameja pula yang bermula dari tengah, satu persatu kemudian naik ke atas.
"Buatkan air coklat untuk aku. Aku tunggu dalam bilik."
Itu sahaja bait bicaranya sebelum meninggalkan aku yang tercegat sorang di situ.
© missnyyna
YOU ARE READING
𝐃ì𝐎𝐑 𝐇𝐄𝐑
Romance𝐒𝐡𝐚𝐰𝐭𝐲 𝐥𝐢𝐜𝐤 𝐦𝐞 𝐜𝐥𝐞𝐚𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐚𝐲 𝐡𝐞 𝐬𝐮𝐜𝐤𝐬 𝐦𝐞 𝐨𝐟𝐟. Dia memagut tali gaun yang kupakai sehingga jatuh ke bahu. Meleraikan atas badanku sebagai pemandangan indah di matanya. Kedua-dua tangan mengunci kemas tanganku di kat...