Mandag
Martina
Jeg sukker og begynner og løpe mot kantina, jeg åpner døren opp og ser kjapt rundt i rommet, jeg får øye på to i klassen og setter fart mot dem, når jeg kommer bort setter jeg meg på en stol rundt det runde bordet,"Halla." Smiler Lukas, han er kul. Og jeg henger mye med han.
Jeg prøver og gi fra meg ett lite smil, men av en grunn er jeg litt sur i dag. "Hva skjer?" Spør Alex, han har brunt hår og blåe øyne, Lukas har lyst hår og blåe øyne. De er ganske kule, for de driter i folk som plager de. Ikke at de blir plaget særlig. Etter hva jeg vet er de noen av de kjekkeste på trinnet."Nei, ehh.." Får jeg frem. "Jo si det," Alex er den mest ivrigste, etter hva jeg tror, er Lukas i sin egen verden og sikler etter tiendeklassinger, vi er niendeklassinger såeh..
"Ane, baksnakket med bitch 1. 2 og 3." Smiler jeg falskt med vilje for og få dem til og vite at jeg er virkelig lei dem."Om hva?" Spør Alex og lener seg mor meg, han er interessert i alt. Noen ganger bra, men noen ganger er han alt for nysgjerrig.
"Om at Isac følger meg, jeg vet ikke hvem han er engang," sukker jeg oppgitt og veiver ut med hende."Spørs hvem, om det liksom er Isac Elliot, eller Isac i 8. Klasse." Flirer han og skinnene hans får noen søte smilehull, Alex er nesten mer søt enn kjekk.
"Ja, de sa noe om Isac Elliot." Ler jeg. "Han er jo.." Alex virker målløs. Hva er så stort? Han er på radioen, der snakka de noe om at han var en artist, men vi bytta radiokanal.
Jeg går inn på mobilen og taster inn koden,"Yes! Nett," jeg går inn på instagram, det laster litt. Dårlig nett da men,"få se." Sier Alex og bøyer seg over skjermen min,"æsj, skolens nettverk er så dårlig!" Utbryter han irritert.
"Enig," mumler jeg. Mens den laster hva kan man snakke om da?"Skal jeg si deg hva jeg forbinder Elliot med?" Smiler jeg lurt, han nikker og ser spent på meg,"Ett reinsdyr," fniser jeg og ser at jeg kommer inn på instagram, da er det bare og taste inn ,@isacelliot. Så lasting igjen!
"Vet du hva jeg forbinder med Elliot?" Spør Alex meg. Jeg nikker og ser på han,"en kjent artist med tusen jenter etter seg." Sier han og retter seg opp i ryggen.
"Alex?" Spør jeg og sukker."Ja?"
"Er det bare meg eller du veldig interessert i han?" Spør jeg og ser på han. Han svelger, liker han gutter?
"Nei, jeg er vell ikke det? Pffft.." Smiler han usikkert. Jeg ser det på han, lyver han om noe? Han liker gutter, han er homse kanskje? Nei, kanskje kun fan? Spør uansett.
"Er du homse?" Jeg tenker fort over hva jeg sa,"jeg mener homofil, liksom." Smiler jeg usikkert. "Nei!" Sier Alex nesten som om han ble såret. Jeg ser Lukas plutselig kommer inn i samtalen vår."Er du homse?" Spør Lukas, nå sprekker det nesten for Alex. Neinei!
Han reiser seg fort opp,"jeg er faen meg ikke homse, du Martina, du er lesbe." Sier Alex irritert."Og du Lukas, er jente og lesbe med Martina," Alex snur seg brått og tramper irritert ut av kantina. Jeg og Lukas blir sittendende og se tomt på hverandre,"jeg er ikke lesbe," mumler jeg surt, men såpass at Lukas kan høre det."Og jeg er ikke jente, jeg har dick." Sier han fornærmet.
"Si det til Alex, så bytter han deg om til transe," fniser jeg, han ser bort på meg og myser med sine blåe øyne,"køddaaa... Laaa oss gå til timen," jeg svelger usikkert,"yupp." Sier han og reiser seg, samme med meg. Vi går mot klasserommet. "Tror du Alex ble veldig såra? Vi har køddet om det før," Spør Lukas meg og titter bort på meg mens vi går. "Vet ikke, men han er ikke homse vell?"
"Tror ikke det, det er noe annet.." Sier han fort. "Vet du det?" Spør jeg og ser bort på han.
Han ser ikke mot meg, rett fremover, og han overser spørsmålet mitt. Jeg tripper foran han og steller meg foran han med armene i kryss,"Lukas, jeg hater når du ikke sier ting."
"Eh-ikke si det til noen da." Sier han og ser på meg, han går mot meg, og legger leppene sine nesten inntil ørene mine. Jeg venter spent, hva skal han si, hva skjer med Alex egentlig?
"Han var på audition for og være danser hos han, og han er dritnervøs, i tilfelle han kommer inn.. Eller ikke, så han lar det gå utover andre.." Hvisker han. Han trekker seg unna meg, og legger hendene ned i lomma, så fin kropp og den posisjonen han er i nå, er til og dø for.
"Ok," sier jeg kjapt og snur meg og går ved siden av han til klasserommet. Fortsatt 2 min til skolen starter, jeg ser på mobilen min, jeg holdt den fortsatt i hånda tydeligvis, ja nå er jeg på siden til Isac Elliot. La meg se. Oyy da!
YOU ARE READING
Text me - Isac Elliot
Fanfiction'Text me,' er en bok, der Martina blir stadig mer kontaktet av en person, ikke hvilke som helt person. @leserogskriver