Tirsdag
Martina
Jeg åpner øynene mine, ikke sånn rolig og søtt, som på filmer. Men med brøl fra vekkerklokka mi, der er det ikke rolig en prinsessemelodi, nei men bilhorn-lyd. Ikke vet jeg hvorfor.. Eller sikkert fordi jeg er så himla treig til og vokne. Men hvorfor i helsikke skal jeg stå opp klokka 6 egentlig? Jeg pleier og stå om mye seinere, når det er skole. Rart.
Eyy, nei! Jeg skal faktisk vaske klasserommet, eller hva faen den stygge Arne læreren min vil. Jeg syns Ane burde vaske hele skolen, skrubbe skoene til alle elevene, lage mat til kantina, drikke fra doen og få diaré, eller noe i den duren. Jeg gir fra meg ett gjesp og begynner og ordne meg.
Jeg har fikset meg og er på vei ut, før jeg bråstopper, vent.. Skulle ikke jeg ha med melk? Alex finner jo alltid på så mye tull, så jeg burde vell.. GJØRE DET! Selfølgelig blir jeg med på tullet hans, han tuller alltid, det er grunnen til at vi holder sammen, vi tuller, heh! Jeg går til kjøkkenet, finner fram en hel melk og putter den i en pose, før jeg går, glir blikket mitt over kjøkkenet, og jeg ser Ipad'en til Magnus og Iphonen til mamma. La meg plage dem begge. Jeg smiler og går inn på mobilen til mamma og skrur på vekkerklokka, om 7 minutter kommer det en høy ringeklokke, samme på Ipad'en til Magnus. Jeg legger mobilen til mamma gjemt bak i bokhyllen som er rett ved siden av rommet til mamma. Så lister jeg meg inn på rommet til Magnus og gjemmer telefonen under madrassen hans som er i senga. SÅNN, hade hjem!
Jeg kommer ruslende inn på skolen med melka i posen, jeg får øye på Alex, jeg løper bort til han, av en eller annen grunn står han ved skoleskapet mitt. "Hei, hvor er Lukas?" Spør jeg, fordi jeg ser ikke han noe sted. "Han kommer sikkert snart.." Han titter litt rundt seg før han, tar imot posen. "Du tok faktisk med melken," han ler forsiktig før han nikker mot skapet,"åpn opp skapet, vi legger melken din inn der." Jeg åpner bare skapet mitt og legger melken der,"men jeg vil ikke ha melk i skapet mitt, om det kun skal lukte ekkelt på skolen!" Æsj, jeg skal ikke ha ekkel melk i skapet mitt. "Neinei, slapp av.. Kun til læreren i klasserommet har gått, han står der for og gi oss instrukser om hva vi skal vaske," sier Alex og begynner og gå mot klasserommet. Jeg kommer gående etter han,"hva skal vi med melken egentlig?" Han stopper og snur seg mot meg, hevn, vent og se!" Han smiler, eller gliser.
Lukas kommer løpende mot oss,"så jævelig treig du var.." Sukker Alex mens han går inn i klasserommet, "sorry, jeg.. Måtte støvsuge.." Sier Lukas og smiler for mye, for mye til at det er sant. "Jeg vet ikke helt, men tror nok ikke foreldrene dine vil ha deg til og støvsuge så tidlig på morgenen.." Ler jeg. "Okey, jeg sov.." Sier han forsiktig. Jeg sukker og ler kort, før vi alle tre er innenfor klasserommet, jeg møter blikket til lærer Arne.
"Er det forstått? Og for og gjøre det hele ekstra dumt for dere, så starter alle de andre klokka halv 11 isteden, kun for en lærerpenge!" Sier Arne, og går med nesen oppi været ut av klasserommet. "Han har lite liv som står her kl. 7, kun for og gi oss en vaskejobb.." Syter Lukas, han er på det trøtteste nivået, han er rufsete i håret og har ringer rundt øynene, men likevell er han fin. Weird. "Men Martina? Hent melken!" Sier Alex. "Skal ikke vi rydde? Eller skal du drikke d5eg full på melk, Alex?" Ler Lukas. Jeg ler av de begge før jeg løper ut i ganger for og hente melken.
Jeg gir melken i hendene til Alex. Jeg bryr meg ikke mer enn og finne en bøtte, klut og såpe, og begynne og tappe i fra skolekjøkkenet. Mens jeg kommer tilbake får jeg øye på Alex åpne den ene melken jeg tok med, så heller han det i en bøtte. "Seriøst skal du vaske klasserommet med melk?" Jeg tror jeg ler så hardt at jeg mister pusten. I tilleg til AT Lukas halvsover på gulvet kan ingenting bli rarere.
Jeg dulter foten min bort på i Lukas,"STÅ OPP!" roper jeg og snur meg mot Alex igjen. "Hvorfor skal du vaske klasserommet med melk, det inkluderer at vi skal sitte i stanken i timene. Du vet det?" Sier jeg og fårestiller at klassen holder seg for nesa under timen."Uansett så vil alle vite at det er oss.." Fortseter jeg. "Neinei, dette skal vaskes rundt Ane sin plass, på stolen og pulten, du kan få æren av og vaske plassen hennes." Smiler han stolt av påfunnet hans. Jeg ville først ha sagt neitakk, men nå vaskes det med melk så,"JA!"
Jeg tar tak i kluten og drar bøtten med meg til plassen hennes. Jeg skyver pulten min fra hennes plass. Så setter jeg bøtten ved siden av. Jeg legger kluten ned i og vrir opp kluten, så drar jeg kluten over på pulten, og rundt hele. Dette føles så godt. Jeg drar den overralt, på stolen, og jeg lar ett stort lag melk ligge oppå stolen, så ekkelt for Ane etterpå. "Kan vi ta melk på fienden min Lisa?" Sier jeg og gløtter bort på Lukas og Alex som faktisk tørker støv på hyllene. "Hun er jo bare fienden din dah.." Sukker Lukas. "Lukas, Martina, snill og grei eller Lisa, slem?" Spør Alex advarende mot Lukas. "Tnaw, takk Alex, din støtte betyr mye!" Sier jeg og hinter Lukas til at Alex valgte bedre. "Ja men, hun er jo snill mot meg," sier Lukas. "Fordi du er deili-eller jeg mener populær og sånn," sier jeg og jeg setter i full fart med og vaske melk på Ane sin plass, jeg rødmer sikkert fort. "Ha! Martina syns jeg er deilig, uu.. Vil du ligge med meg også eller?" Ler Lukas. "NEI!" Roper jeg av latter. "Lukas og Martina, skal jeg stikke eller så dere kan.. Snakke ellerno?" Sier Alex med en smule serkasme og med ett smil om munnen. "Nei, han tullet, nok snakk om det," sier jeg og møter blikket til Lukas, han smiler. Hva skal jeg? Smile tilbake?
Etter jeg har vasket Ane og Lisa sine plasser fyll av melk, begynner jeg og vaske alle de andre pultene med klut. "Alex, jeg fiksa sånn at du blir Isac Elliot sin danser, og bare hyggelig!" Sier jeg. Det er så stille her vi vasker, at vi faktisk trenger noe og snakke om. "Ha ha ha, morsomt.." Sier Alex, med full ironi i stemmen. "Jeg lover Alex, hvis han fikk nummeret mitt, så skulle han ta deg som danser. Helt sant!" Sier jeg og først nå lurer på hvorfor i all verden han skal ha nummeret mitt.. "Få se!" Sier Alex og kommer mot meg. Jeg drar den knuste dårlige Iphone 4 mobilen min opp av baklomma, jeg kommer meg inn på instagram, og viser det for Alex. "SHIT, kult! Du er heldig!" Sier han ganske overrasket over at han faktisk sendte meg dirke melding på instagram. "Det kule her er at du skal bli danseren til Isac!" Smiler jeg glad på hans vegne. "KAN DERE DRITE I OG FANGIRLE ISAC OG HJELPE TIL OG VASKE?" Sier Lukas oppgitt, kanskje han har prøvd og si det til oss noen ganger, samma det. "Ok." komemr det ut av meg, og jeg setter i gang med og vaske.
YOU ARE READING
Text me - Isac Elliot
Fanfiction'Text me,' er en bok, der Martina blir stadig mer kontaktet av en person, ikke hvilke som helt person. @leserogskriver