Merhaba dostlarım!
Günler sonra buraya gelip yeniden bir şeyler yazıyor olmak o kadar güzel ki...
İnsanların iki farklığı kimliği vardır her daim. Herkesi bildiği o dış kısımdır birincisi. Adı, soyadı, okuduğu okullar, girdiği işler... İnsanlar kendini bu kısımda kaybediyor ve yine herkesin kaybetmesini bekliyor.
İkinci kimlik ise kendimizizdir. Cidden kendimiz. Ruhumuz, düşüncelerimiz, kendi iç dünyamız, hissettiklerimiz.
Tüm bu hayat kargaşasının içerisinde buraya gelip bir şeyler yazıyor olmak o birinci, herkesin bildiği ve beni tanıdığını zannettiği kişilikten gerçek bene dönmek gibi. Bu yüzden her bölüm yazmaya başladığımda bir gözlerim dolar. Sanki buraya değil de kendime, kendi düşüncelerime dönmüşüm gibi.
Öncelikle genelde gençler arasında dönen bir şeyden bahsetmek istiyorum. Bunu yazmamın sebebi bugün olan bir olay ama karşımdaki kişiyi hedef göstermek için yazmıyorum . Zaten özür diledi benden, sadece aklıma bu meseleyi getirdi.
Konu sosyal medyada insanların önüne gelen herkese hakaret, küfür edebileceğini zannetmesi.
Küfür ve hakaret öyle bir evrede ki insanlar bunu samimiyet göstermek için kullanıyor ya da önüne gelen herkese kullanabileceğini sanıyor.
Mesela bundan aylar önce. Hiç tanımadığım biriyle tartışırken ilk önce arkadaş "A.... koymak" gibi bir istekte bulundu. Sonrasında da akıl hastanesine sevk edilmem hakkında bir şeyler söyledi.
Meseleyi sorarsanız da bir yanlış anlaşılmadan ibaretti. Maalesef ki karşımdaki kişinin beni anlama çabasına girmemesi ile birlikte küfrü yiyen de akıl hastanesine yatırılması gereken de ben oldum. Ben 2+2=4 derken bunlar 2+2=5 dediğimi savundu.
TCK'nin 106. Maddesi'ni önüne koyduğumda ise onu tehdit eden ve kanunu çiğneyen yine ben oldum. Oysa maddede "Bir başkasını, kendisinin veya yakınının hayatına, vücut veya cinsel dokunulmazlığına yönelik bir saldırı gerçekleştireceğinden bahisle tehdit eden kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır." diyordu. O ikinci kısmı çiğnedi de ben hangi kısmı çiğnedim pek anlayamadım. Sırtımda cüppe yok diye oldu sanırım.
Konu ne olursa olsun; şaka, dalga, samimiyet kurma olsun isterse. Bir başkasına küfür, aşağılayıcı söz ya da hakarette bulunmak TCK'nin 125. Maddesi gereğince suçtur ve cezası vardır.
Sosyal medyada olmanız gidip birine patır patır küfredebileceğiniz anlamına gelmiyor. Yok espiriydi, yok dalgasınaydı. Aşağılayıcı söz her türlü aşağılayıcı sözdür.
Biri gelip size "Anasını s...tiğim, yar.... kafalı" vb. dese siz bunu dalga ve espiri olarak algılayabilir misiniz?
Dalga vesaire bir kenara dursun, tartışırken gerçek hayatta birinin yüzüne "A....na koyayım." diyebilir misiniz?
Yoldan geçen birinin yüzüne "S....r git" diye bağırabilir misiniz?
O halde neden hemen hemen aynı şey sosyal medyada normal oluyor?
Bugün bir töre kurgusu eleştireceğiz. Bir arkadaş da bugün töre kurguları hakkında bir bölüm yazmıştı. Eğer bu bölümü okuyorsa kusura bakmazsa sevinirim çünkü tesadüfi bir durum oldu.
Kurgumuzun daha açıklama bölümünde şöyle bir şey görüyoruz:
"Mardin kana doymamış törelere boyun eymiş Mardin!"
Ey Mardin, sen neymişsin be Mardin!
"Başları sarılı, terörist kılıklı adamlar atların üzerinde tüfekle gezip önüne geleni vururken ara sıra beğendikleri kadınları kucaklayıp atın sırtına yatırıyorlardı." diye bir sahne canlandı gözümde.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Bir Çöplük
RandomWattpad Bir çöplük! Wattpad; Mafyalar, badboy, badgirl, goodgirl, üvey ağabeyden tutun kadına şiddet, tecavüzcü aşkı, öğretmen-öğrenci ilişkileri ve daha niceleri ile dolu bir çöplük! Dikkat! İçersi biraz klişe kokuyor!