„A TU si!", začula je nepoznat glas i osjetila kako ju nečije ruke podižu.
Luz se pokuša okrenuti, no tijelo ju nije slušalo, bila je potpuno ukočena. Tek sada je vidjela: sve je oko nje bilo preveliko, divovsko, ne samo čaša. I vrata i kvaka i stepenice... Sve je bilo veće nego u njenoj kući. A sada je, s užasom, shvatila i zašto.
Rava je držala svoju lutku u rukama i gledala ju ravno u oči.
„A kamo ti ideš?"upitala ju je i unijela joj se u lice. „Ideš nekamo bez mene?", korila ju je i ispitivački promatrala.
Luz je užasnutopiljila u jednu točku iznad djevojčicine glave. „OVO ne može biti istina", razmišljala je. „Mora da sanjam!". Nadala se da će ju djevojčica uskoro pustiti jer ju je njen stisak oko struka počeo žuljati. Osjećala je mučninu i vrtoglavicu, a drmusanje i vikanje samo su pogoršavali situaciju.
„Rava? Je li sve u redu? Malo je rano za viku, zar ne?", upitala ju je majka stojeći na vratima u spavaćici.
„Ali mama... Pa je odlutala... Moram ju kazniti! Kako se usuđuje otići bez mene? Bile smo najbolje prijateljice..."
„Rava... To je lutka. Sigurno si ju ti sinoć tu ostavila..."
„Ali nisam. Već mjesecima ju nisam izvadila iz sobe... Mama, kažem ti, ova je lutka hodala po kuhinji! Tu sam ju pronašla!"
Majka ju iznervirano pogleda i okrene se prema štednjaku. Ova joj je igra već dosadila. Svako malo bi neka nova igračka „odlutala". Shvaćala je zašto bi takva pomisao bila zanimljiva šestogodišnoj djevojčici, ali nije više imala strpljenja za tu igru, niti za pretvaranje da joj vjeruje. Vrijeme je da se Rava nauči pospremati svoje stvari, umjesto da tvrdi da se igračke same pomiču.
„Rava, rano je. Molim te, odnesi lutku u svoju sobu", odvrati joj i djevojčica se ljutito pokupi uz protestno lupanje petama cijelim putem do svoje sobe.
„Znala sam da mi nećeš vjerovati! Ali ovaj put je istina!", doviknula je prema njoj, a zatim odmarširala i zalupila vrata.
„Samo ti lupaj, više će tebe boljeti noge nego mene uši", razmišljala je njena majka i sjela uz šalicu kave. Ukoliko se ovo nastavi, boji se da će ju morati odvesti dječjem psihologu na razgovor. Ova joj je igra postala jeziva i nije ju htjela više poticati u tome. Pomisao na igračke koje lutaju po kući usred noći, a posebice na lutke koje čudotvorno ožive dok svi spavaju, u njoj je izazivala srse i mučninu.
Previše je loših priča ispričano na tu temu, ne želi sudjelovati u još jednoj.
*
Rava se zatvorila u sobu s lutkom u rukama i ljutito ju je tresla po zraku.
„Vidjela sam te. ZNAM da si ŽIVA!"
Ali lutka je ostala nepomična, zauvijek zamrznutog izraza lica u blagom čuđenju. Njene velike oči caklile su se na jutarnjem suncu, a kosa joj je beživotno visjela skoro do poda. Lutka je bila prilično velika, visoka nešto malo više od pola metra, u divnoj roza haljinici, ali bez pripadajućih cipelica. Rava je znala gdje su, u kutiji pored kućice. Preko haljine, imala je bijelu vesticu na srebrne gumbiće, čiji je srednji gumb ispao, a u dugoj smeđoj kosi caklio se srebrni rajf, samo je bio nekako nastranu, a kosa joj je bila zapetljana. Izgledala je žalosno, i Ravi se stegne grlo od osjećaja krivice što je napustila prijateljicu.
Bila je tako oduševljena kada ju je dobila: Danima ju je češljala i plela joj pletenice, vodala ju je za ruku po cijeloj kući i razgovarala s njom. Lutka, koju je nazvala Pa, stvarno je postala njena najbolja prijateljica i vjerna pratiteljica. I to je potrajalo sve dok joj, kao i sve drugo, igračka nije dosadila.
Prestala ju je uređivati, pogubila je njene cipele, rasparila joj odjeću i pokušala iščupati rajf koji joj je krasio glavu. Pa je postala neuredna i šlampava lutka koja je većinu vremena čamila sama u kutu sobe. Rava je, ustvari, potpuno zaboravila na nju, a sada izgleda da je Pa tamo dosadilo, pa je odlučila otići od nje. Sigurno je htjela pronaći novu prijateljicu jer joj Rava nije bila dobra.
Uzbuđeno ju je tresla i pomno pregledavala, no lutka se nije pomicala.
„Reci nešto! Hodaj opet!"
Rava iznervirano baci lutku na pod i počne po njoj skakati s obje noge.
„Eto ti. Pobjegni ako možeš! Evo ti sad ! Zašto nisi prije prohodala? Nikad te ne bi ostavila, išle bi posvuda zajedno! Zašto se skrivaš? Pokreni se! Pokaži mami da govorim istinu!", vikala je i frenetično skakala po lutki. Kada se umorila, sjela je pored nje i promatrala nered. Tijelo joj se udubilo od pritiska, jedna joj je ruka otpala, a lice joj je bilo potpuno razbijeno. Njeni obrazi su popucali, a oči su se pomakle nekamo prema unutra. Lutkicaje potpuno uništena. Rava ju više nikada neće moći nikamo povesti.
Suznim očima promatrala je nered i razmišljala što će reći majci. Biti će jako ljuta kada vidi da je potrgala Pa jer ju je skupo platila. Najbolje bi bilo da ju baci u kantu ispred kuće prije nego što itko primijeti. Rava skoči na noge i pretraži sobu u potrazi za velikom vrećicom u koju Pa može stati.
Pronašla ju je ispod kreveta. Bila je prepuna stvari koje je iskrcala na pod.
„Što si to napravila?!", upitala ju je majka s vrata. Došla je provjeriti je li sve u redu s Ravom, a pronašla ju je kako razbacuje stvari. „Odmah sve pospremi!"
„Hoću, mama", obećala je i pričekala da majka otiđe prije nego što je nastavila s poslom. Uzela je uništenu Pa i pospremila ju u vreću, a zatim je vratila i ostale stvari na mjesto. Oprezno je sišla niz stepenice i na brzinu izašla ispred kuće kako bi nagurala crnu vreću u kantu, a zatim se zatrčala prema svojoj sobi. Majka ju je presrela na stepeništu.
„Nadam se da si pospremila onaj nered?"
„Jesam, mama."
Bila je uspuhana i bez daha od trčanja i ubrzanog kucanja srca u grlu, ali je napravila sve kako joj je mama rekla. I riješila se potrgane Pa. Mama neće ni primijetiti da je nema, nije ju briga s čim se igra sve dok ne radi preveliku buku ili nered. Samo mora biti dobra i ona neće nikad saznati što se dogodilo.
„Dođi, idemo doručkovati", kaže majka i zajedno se upute u kuhinju.
YOU ARE READING
PA
HorrorKratka horor-priča o djevojčici koja biva izgubljena u dimenziji u kojoj se rijetki mogu naći, a još su rjeđi oni koji iz nje uspiju izići.