4. Poglavlje

6 0 0
                                    


„Gledajte... ovo će izgledati strašno i grozno, ali vjerujte mi, to je jedini način da vas vratim. Pomoći ću vam da iziđete iz igračaka, vjerujte mi", objašnjavala je nepomičnim igračkama oko sebe. Bacila je brz pogled kroz prozor, uskoro će se smračiti i, ako im želi pomoći danas, mora to učiniti odmah.

Žurno je kopala po ladici svog radnog stola i izvadila škare.

„Trebamveće škare", rekla je tiho i otrčala iz sobe, a zatim se odmah vratila s ogromnim škarama za odrasle. I utegom za papir kojeg je uzela iz tatine radne sobe. Prilazila je igračkama obećavajući im da će sve biti u redu. Zna što treba učiniti kako bi im pomogla. Samo će boljeti na trenutak, a onda će sve opet biti u redu, mantrala je i lupala utegom za papir po glavici prve lutkice koja joj je napisala poruku.

Nakon nje, na red su došle i njene prijateljice. Upotrijebila je i škare, za svaki slučaj.

Zatim je uzela Barbie. Nju je najviše voljela, često se igrala s njom. Teška je srca uništila lutku i bacila se na novu. Nakon lutaka, na red su došli plišanci. Njih je puno lakše za uništiti, potrebne su samo škare. Ali, ruke su joj se umorile, i zastala je na trenutak kako bi došla do daha. Podigla je glavu i na vratima uhvatila nečiji obris. Zatečeno je spustila škare na pod otvarajući usta u šoku.

„Mama, ja... Pomažem im, moraš mi vjerovati..."

Njena majka jestajala na dovratku i gušila suze dlanovima. Njen šok bio je toliko opipljiv da se Luz posramila do suza.Mamin izraz lica bio je neprepoznatljiv. Nije ju ovako gledala čak ni kada je obojala cijeli stol vodenim bojicama, pa ni onda kada je slučajno odlutala u šoping centru ili kad je zalijepila lizalicu susjedinoj kćeri u kosu jer ju je pratila i dosađivala joj cijeli dan. Ovo je bio pogled kojeg ne prepoznaje.

Majka je promatrala svoju ljubimicu kako luđački uništava igračke koje su uljepšavale cijeli dan. Još je gore bilo to što je za vrijeme trganja igračaka mantrala kako će sve biti u redu, kako im pomaže... „Tko to radi?", pitala se s jezom. Promatrala je svoju kći kao da ju prvi put vidi i osjećala nemir i nelagodu kojih se još dugo neće riješiti.

„Ja... Ne znam što bih rekla...", njen je glas zvučao čudno, daleko, „Kako im to pomažeš?"

„Ne shvaćaš... Oni su živi unutra, moraju se vratiti svojim kućama, a da bi ih vratila, moram uništiti igračku u kojoj su zapeli..."

Majka naposlijetku zajeca i istrči iz njene sobe. Treba joj vremena da shvati, da probavi taj prizor i da razmisli kome se obratiti za pomoć. Ovo se ne nalazi u nijednom priručniku za roditelje kojeg je pročitala. Ovo je... „Potpuno ludo."

Luz se očajno okrene prema igračkama i neredu kojeg je napravila. Svuda oko nje, nalazili su se dijelovi igračaka, udovi, oči, punjenje iz plišanaca, kosa od lutaka... Sve ih je uništila. Osim jednog. Njen plišani medo, omiljeni Medo s kojim je razgovarala svake večeri i smatrala ga najboljim prijateljem, njen Medo sjedio je usred tog nereda i čekao da uništi i njega.

Odjednom, počne sumnjati u ispravnost toga što je započela. Njena se majka prilično uzrujala zbog ovoga. Je li u pravu? Možda im ne pomaže ovime. Što ako ih je... Ubila?

Malene, izmorene ruke joj se počnu tresti i onda podigne Medu kako bi ga zagrlila. On je upijao njene suzice svojom mekanom plišanom glavom i pružio joj je utjehu kao nebrojeno puta prije. A onda je polako podigao svoje krznene šapice i omotao ih oko njenog vrata. Luz ga stisne još malo snažnije uz svoje srce, a on položi svoju glavicu na njeno rame. Ona se gorko nasmiješi gutajući zatomljene suze. Srce joj ponovno počne glasnije kucati i ona ga nježno poljubi. Ostvario joj je san. Znala je da je morao iskoristiti svu svoju snagu za to, ali svejedno, učinio je to za nju.

„Nikad te neću zaboraviti", obeća mu tiho i posegne za škarama.

*

Nakon tog dana, Luz je odbijala sve igračke i tražila samo kocke i društvene igre. Majci je čak i laknulo jer više nikada nije htjela zateći onaj prizor. I dalje ju je to mučilo, no Luz je pokazala zdravo žaljenje i osjećaj krivnje, ispričala se za nered i prestala je govoriti sve one uznemirujuće stvari oko toga da su bili živi i da im je pomogla, oslobodila ih, ili što li je već sve drugo govorila a što je u njoj izazivalo grčenje i mučninu. Život se nastavio dalje bez igračaka u Luzinom životu, a majka je naučila potisnuti ono poslijepodne negdje duboko u podsvijest, gdje više nikada neće razmišljati o tome.

**

U bolnici je ležao dječak, kao da spava.

„Kao da je tu, ali nije tu", objasnio je doktor zabrinutim roditeljima. „Ian će se vratiti, samo ne znamo kada", dodao je i utješno se nasmiješio.

A onda, jednoga dana, njihov sin je otvorio oči.

„Ne mogu vjerovati!", promatrao ih je s oduševljenjem, „Zbilja sam tu!", govorio je i opipavao svoje ruke i noge.

„O, hvala Bogu, dragi moj, hvala dragom Bogu! Toliko smo se brinuli..."

Njegova majka ga je naizmjence grlila i pipala rukama po glavi, rukama i ramenima kako bi se uvjerila da je zaista tu i čitav. Otac je već pozvao doktore i klečao pored kreveta držeći sina za ruku. Svi su plakali od sreće, uključujući i njega samog.

„Čega se posljednjega sjećaš, mladiću?", upita ga doktor.

„Udario me auto", kaže Ian i svi kimnu glavom.

„Kada možemo kući?", upita majka doktora uzbuđeno.

„Promatrati ćemo ga još koji dan, a nakon toga ste slobodni", odgovori joj uz široki osmijeh i potapša po ramenu. Ona mu uzvrati srdačan osmijeh i povuče pramen kose iza uha, a Ian osjeti nalet vrućine i mučnine.Sjetio se zašto je toga dana istrčao na cestu bez gledanja lijevo i desno kako ga je tata učio. Toga dana, učiteljica ih je ranije pustila kući iz škole, a kad se vratio, vidio je nešto, nešto što nije smio vidjeti.Njihova susjeda, teta Vera, i mama radile su neke stvari u maminoj i tatinoj sobi. I teta Vera joj je stavila kosu iza uha, točno ovako kako je to ona sada napravila, a onda su ga ugledale. Istrčao je iz kuće bježeći od njih, nije ni shvatio da se nalazi na cesti prije nego što je već bilo prekasno. Čuo je škripanje kočnica, okrenuo se i, posljednje što je ugledao, bio je malena figurica medvjedića obješena na retrovizoru automobila koji ga je udario.

PAWhere stories live. Discover now