البارت العاشر

7 2 2
                                    

_صعب أن تحب شخصاً لا يحبّك .. والأصعب أن تستمرّ في حبه رغم عدم إحساسه بك .

وبعد الحاح شديد من ميار إلي والدتها لكي تذهب إلي خالتها وافقت والدتها على مضمض فـ دلفت ميار بسرعه إلي غرفتها بحماس وشوق كبير لـ آسر قلبها منذو سنين هل يعقل انها لم تراه منذو شهراً …!

حقا انها فتره طويله جدا بالنسبة لها لانهم كانوا منذو طفولتهم دائما معاً …! كانوا معا في كل شئ حتى في المدرسة رغم انهما ليسوا في نفس الصف لان مازن اكبر منها .. إلي انهم كانوا طوال الوقت معاً  … ميار ومازن ومها اي شخص يراهم يظن انهم اخواه رغم ان ميار ليست اختهم وهي ابنت خالتهم فقط لاكنهم كانوا اكثر من اخواه في تربطهم ومحبتهم لبعضهم ....

ظلت تنظر إلي ملابسها بحيره وهي حقا لا تدري ماذا ترتدي …؟!

وبعد فتره اختارت شيميز ابيض ادخلت مقدمته في بنطال قماش واسع بالون الاسود واردت كوتش بالون الابيض وتركت شعرها الكيرلي الدهبي حُر ..

اردفت ميار بمرح بعدما ترجلت من غرفتها: يلا سلام ياست ماما ياعسل انتي … ياخلاثي ياناااث بقا في عثل كدا

داليا بهدوء: طب بطلي تكلي بعقلي حلاوه وانجزي يلا عشان هي ساعه بالكتير وتكوني هنا

ميار بصدمه: ساعة اي ياماما لاااا مش هلحق انا كده دي البت مها وحشاني اووييي وبقالي كتير ماشوفتها مليش دعوه انا ها

داليا بخبث: البت مها بردو ولااا ما…
ميار بمقاطعه: خلاص ياحجه خلااااص … انا ماشيه بقا سلام

وخرجت بسرعه ركبت سيارتها ثواني و وصل إلي منزل خالتها ..
ترجلت بحماس وشوق ثم اخذت نفس عميق ودلفت ..

ميار بسعاده: خاااااالتوووو وحشتيينننييي اووووي
صحر بسعاده وخبث: حبيبت قلب خالتو … انا بردو اللي وحشتك …؟!

ميار بغيظ: فيي اييييي هو انتيي واختك عليااا ..!
صحر بضحك: مااحنا عشان فهمينك يامرمر

ميار بمرح: ونبي انتوا ظلمني … بقولك اي ياخلتوتي ياحبيبة قلبي هو مازن فييين كده …؟

صحر بضحك: مش بقولك فاهمينك يابنت داليا ده انتي حتى مسألتيش ع مها ياواطيه

ميار بإشتياق: والله وحشتني اوي امال هي فيين مجتش تسلم عليا ليه …؟!

صحر بإبتسامة: مها ف الكلية ربع ساعه وتكون خلصت ومازن ف الشركة بس زمانه جاي

ميار بتردد: احمم الا قوليلي ياخالتو اخبار مازن اي مع لارا

صمتت صحر قليلا ولم تجد ردا على سؤالها ..
فهمت ميار مايجري فـ اردفت بحزن ويأس: هيخطبها صح …؟!

صحر هزت راسها بـ نعم بحزن على ابنت اختها الذي اضاعها ابنها الغبي واردفت بحزن: بس انا والله حاولت اقـ…

كان قدر منذُ البداية ♡حيث تعيش القصص. اكتشف الآن