1 a 2

928 39 9
                                    

1. část

Sluneční paprsky vyhnaly Harryho z postele až dopoledne. Vyšší teploty naznačovaly, že dnes bude opravdu krásný a velmi teplý den. Domluvil se s Ronem a Hermionou, že spolu zaletí k jezeru za Godrikovým dolem. Harry si na to oblékl své nové plavky. Koupil si tanga v jednom specializovaném obchodě. Ron sice nad jeho výběrem kroutil hlavou a Hermiona se červenala, ale byl to jeho zadek, který chtěl vystavit slunečním paprsků a tak si z jejich nesouhlasu pramálo dělal.
sešel pomalu dolů do haly a zatímco hledal po bytě věci potřebné ke dni stráveném na pláži, vůbec si nevšiml, že v obývacím pokoji sedí u čaje muž v černém hábitu a lačně jej pozoruje svým temným pohledem. Pak vyšla Lily z kuchyně a nesla na tácu sušenky. Skoro je upusitla na zem.
"Harry, proč tady po domě běháš takhle? Máme návštěvu!" vyjekla Lilly s očima upnutými na Harryho holý zadek v tangách a pak švihla pohledem do obýváku. Harry, který si zrovna kousl do sušenky, se ohlédl. Na jejich gauči, v jejich domě, uprostřed prázdnin spatřil svého profesora lektvarů.
Harrymu zaskočilo a začal se dusit. Snapeovo obočí vystřelilo vzhůru, Lily odložila tác se sušenkami a plácla syna do zad.
"Díky," sípěl Harry a vykouzlil si sklenici vody. Vytřeštěným pohledem zíral na Snapea doufajíc, že je to jen přízrak.
"Dobré ráno, pane Pottere," ušklíbl se Snape. Evidentně pobavený. Harry se zmohl jen na přikývnutí a zrudnutí. Cítil se před Snapem dost divně.
"Běž se převléct!" sykla po něm Lily.
"To jsou plavky mami," hlesl Harry.
"V tomhle rozhodně nepůjdeš na pláž!" zkřížila Lily ruce na prsou.
"Mami už mi bylo sedmnáct! Nemůžeš mi přikázat to, co mám nosit!" zamračil se Harry.
"Nehodlám o tom tebou diskutovat, dokud bydlíš v mém domě, budeš mě poslouchat! A nehádej se se mnou před návštěvou!" zvýšila na něj Lily hlas.
"Prostě v tom půjdu, ať chceš nebo ne!" trval Harry na svém a zdrhnul do svého pokoje. Byl naštvaný.

Co tu sakra pohledával Snape? A co si o sobě máma vůbec myslí, nebude mi přikazovat, jak se mám oblíkat!

Harry vztekle bouchl dveřmi. Pak si oblékl triko a šortky, vytáhl své koště a vylétl oknem pryč.
Mezitím dole v obývacím pokoji, si Lilly unaveně sedla na sedačku. Snape oproti ní upíjel čaj a snažil se schovat úsměv, který v něm tato scéna vyvolala.
"Být rodičem je to nejnáročnější povolání," povzdechla si Lily.
"Byla to zajímavá podívaná. Nejspíš bych měl být rád, že se mi tato role zcela vyhnula. Ačkoli jako profesor k výchově mladých také nemám daleko," ušklíbl se Snape.
"Já vážně nechápu, proč je tak nesnesitelný!" zavrtěla Lily hlavou.
"Že by puberta v posledním tažení?" poznamenal Snape.
"Jak se toho jeho chování zbavit? Vždycky, když přijede od Jamese je na zabití," zavrčela Lily.
"Tvůj exmanžel má nejspíš jiné metody výchovy," podotkl Severus. V jeho očích se zračila zášť. Nemohl Jamesovi odpustit, že Lily opustil kvůli milence. Byla kvůli tomu dlouho na dně, tak tak se mu podařilo ji dostat zpět mezi normálně uvažující lidi. A ačkoli ji měl rád už od malička, uvědomoval si vlastně, že ji chtěl, protože ji nemohl mít. Jejich vztah trval jen v přátelské rovině. Zatímco James si mezitím našel novou ženu, se kterou měl nyní již dceru. Lily zůstávala sama.
"Možná by Harrymu pomohlo, kdybys na něj dohlédl ty," řekla Lily.
"V jakém smyslu?"
"Nechtěl bys zbytek prázdnin strávit tady s námi?" zeptala se, oči rozzářené.
"Nemám dojem, že by ho moje přítomnost nějak těšila nebo dokonce měla na něj nějaký výchovný vliv. Před chvílí se s tou do krve pohádal kvůli tangám," ušklíbl se Snape.
"Prosím, Severusi," vrhla na něj zelené psí oči. Snape naproti tomu měl kamennou masku.
"Musím si to rozmyslet," řekl nakonec Snape.
"Díky, jsi skvělý!" vypískla Lily a objala svého dávného přítele.

"Být tebou, nepřeháněl bych to. Ještě jsem nesouhlasil," bránil se Severus. Lily se zasmála a pustila ho.

2. část

Prázdniny se SnapemKde žijí příběhy. Začni objevovat