~1~

503 14 6
                                    






Pov:Aleksi

Kävelin kaisaniemenkadulla keskellä Helsinkiä.
En oikein tiedä mistä edes olen tullut sille kadulle,mutta tiesin minne olin menossa.

Seurasaareen.

Mun rauhapaikka.
Olin käynyt ostamassa kaupasta pähkinöitä joita pystyin syöttämään linnuille ja oraville.

Kävin myös rillan kanssa paljon täällä ja joskus myös Emilian kanssa...

Kävelin pitkää valkoista siltaa pitkin kohti saarea,katsoin järvelle jonka vesi oli aivan vihreää oikeastaan ruskeaa.
"tuo olisi viimeinen järvi jossa uisin"sanoin hiljaa,kunnes tunsin kun joku tönäisi minua.
"Hui helvetti"hymähdin nopeaa.
"Oi anteeks oon pahoillani ei olis pitäny kattoo tätä luuria sori oikeesti"tyttö tai siis nainen sanoi nopeaa.
En meinannut oikeastaan saanut selvää naisen puheesta,koska tämä puhui niin nopeasti.
"Ei se mitään"sanoin ja jatkoin matkaa.
Nainen käveli vierelläni ja katsoi sillan lautoja.
Hiljaisuus oli kiusallista vaikka ei edes tunnettu,mutta päätin silti sanoa jotain.

"Käytkö täällä usein?"voi helvetti mitä mä just sanoin,kuulostan aivan joltain pervolta voi helvetti.
"Öö joo joskus"nainen sanoi ja hymyili minulle.
"Okei"sanoin ja hymyilin katsoen maata.

Astuin hiekkatielle ja lähdin kävelemään ylämäkeen.
Kävelin hetken aikaa,kunnes pääsin kohtaan jossa oli paljon puita ja aidan pätkää.
Menin yhden tietyn puun alle ja avasin pussin pähkinöitä.
Murskasin niistä muutaman kämmenessäni ja menin kyykkyyn puun alle.

Ei kestänyt kau'aa kun kädelläni oli jo pieniä lintuja.

Olin ollut saaressa jo noin 57minuuttia ja päätin lähteä kotiin.

Kävelin kotiini,kunnes olin jo ulko-ovellani.
Etsin avaimiani taskusta kun kuuntelin rillan haukkumista.
Löysin viimein avaimeni ja laitoin ne lukkoon.
Väänsin avainta oikealle,kunnes ovi aukesi.

"No moimoimoimoi"lässytin rillalle joka juoksi ympyrää jalkojeni ympärillä.
Kävelin keittiöön rilla vieressäni.

Otin kuppiin raksuja ja laitoin niihin hieman vettä.

Annoin ruuan turvota hieman ja kävelin olohuoneeseen.
Menin istumaan sohvalle ja avasin television.
Telkkarista tuli Simpsonit ja jotain uutisia jota en oikeastaan jaksanut katsoa.


Kello oli Jo 19:23 ja rillan ruoka oli nyt hyvin turvonnut,kävelin keittiöön ja laitoin kupin maahan.
Kun rilla oli syönyt menimme ulko-oven luokse ja puin tälle violetin kaulapannan.


Lähdimme ulos kävelemään kohti koirapuistoa.

"Talvi on tulossa"sanoin hiljaa rillalle samalla katsoessani oransseja puun lehtiä
Pääsimme viimein koirapuistoon,jossa näytti olevan vaan yksi henkilö.
Menin aidan reunalle ja kysyin kyseiseltä ihmiseltä "osaaks olla muitten kanssa"

"Osaan eikun siis tai osaa se"nainen sanoi ja nauroi perään.
Se oli sama tyyppi kun siellä seurasaaressa.
"Ai sä taas tai siis"nainen aloitti "joo haha"sanoin perään hermostuneena ja laitoin oven lukon kiinni.
Päästin rillan vapaaksi jonka jälkeen tämä juoksi suoraan toisen koiran luokse.

"Asutko täällä päin?"kysyin taas ihan niin kuin pervo
"Joo tai en oikeestaan mut oon muuttamassa tohon lähellä olevaan kerrostaloon"tämä vastasi.
"mikä sun nimi on?"kysyin
"Y/n"tämä vastasi ja kysyi nimeäni perään
"Mikä sun?"
"Aleksi"vastasin ja katsoin koiria jotka leikkivät koivujen alla.

"Ne tulee näköjään hyvin toimeen"sanoin nauraen.
"Niin"Y/n sanoi hymyillen.
"Pitäiskö meidän käyttää niitä useemmin koirapuistossa yhdessä?"Y/n kysyi
"Joo aika hyvä idea"sanoin ja hymyilin tälle.
"Tossa on mun puhelin numero"Y/n sanoi ja väsäsi paperi lappua hetken,kunnes antoi sen minulle.
"Kiitti mut mun pitää nyt mennä"sanoin ja pyysin rillan luokseni.

Laitoin hihnan kiinni ja lähdin kävelemään kotiin.
En yleisesti ole koirapusitossa noin vähän aikaa mutta en oikein tiedä miksi mut se mitä siel Seurasaaressa tapahtu ja toi oli tosi kiusallista.


Pääsimme vihdoin kotiin,otin rillan pannan pois ja menin syömään iltapalaksi leipää.
Kun olin syönyt menin vessaan ja pesin hampaat.

Menin tämän jälkeen nukkumaan uuteen sänkyyni jonka ostin noin yksikuukausi sitten.


𝚃𝚊̈𝚜𝚜𝚊̈ 𝚎𝚔𝚊 𝚘𝚜𝚊 𝚖𝚒𝚕𝚝𝚊̈ 𝚟𝚊𝚒𝚔𝚞𝚝𝚝𝚊𝚊🥰

Please don't forget me then.AleksixreaderWhere stories live. Discover now