NANI POV
Kini aku di malaysia..dengan sapa? Dengan nana ngan eomma dia lah .Syirah? Dia busy.. Dia tak tahu yang aku nk bertunang haha .. Sory syirah aku buat ni untuk diri aku sendiri.. Bukan masanya aku nak bagitaukau...dan macam mana pulak aku bole sampai malaysia? Dengan nana pulak tu..camni cite dia.
Nana dia bagitau sooman yang dia nak mintak cuti sebab mak dia sakit .nampak tak tipu kat situ haha.padahal dia nk ikot aku .mesti korang nak tahukan aku pulak en?.aku sebab ayah aku sakit..dasar nani nana sama perangai.. Kuat nipu..xpe tipu sunat mak aku cakap haha.kami cuti seminggu je minggu depan je.patu keje balek.okay dah stop cite mari kita mulakan perbualan.
Aku macam perompak dah pakai semua serba hitam.mask hitam semua hitam haiya.. Dah lah terit xnk kantoi ngn fans konon."wak panas ah.. Awak lah ni suh saya pakai hitam cam ap ntah saya tengok perompak lagi elok wak.." bebel aku pada nana.eomma tengok dan gelak.
"awak ni.. Saya hari2 macam ni bole je sampai mandi peluh tau x?" jawab nana langsung dia buka mask aku.
"haha nana..nani macam xde fantion pakai mask semua yang artis tu kamu bukan dia😂sian eomma tgk dia rimas tu"kata eomma dengan gelaknya yang kesiankan aku.
"yelah yelah.. Sini sayang.. Oppa bukakkan .. Nak bukak ap lagi? Baju xnk.. Kte panas" katanya dengan nganjing.
"haha xde lah sye okay je.. Mana texi ni.. Lambert nau.. Aku nak balek umah jumpa mak aku ni." kata aku .aku tuka topic nanti aku layan nana ..perangai miangnya yang tak henti2 tu.
"tuka topic .."
Aku hiraukan ahha adan uka kan dah kena palau.
"texi dan sampai.. Jom masok awak.. omma jom masok.. Umah saya tak jauh dari sini.. Sekejap je ni."kata aku langsung aku masok ke texi tersebut.
SKIP
Setelah aku sampai di rumah aku.aku berasa lega sebab selamat sampai.
"asalmualaikukum ibu.. Nani balek ni bu.." panggil aku.aki dengat suara perempuan tua yang datang ke arah aku dengan mukanya gembira."anak ibu balek..eh ni siapa ni dik" soal ibu aku langsung dia tunjuk ke arah puan na(ibu jaemin)dan na jaemin.."ouh dia tentamu kita bu.. Dia ada hajat ..dia tido sini seminggu bu bole kan?" soal aku kepada ibu aku.omma dan nana senyum sahaja."bole.. Rumah kami ni memang terbuka untuk siapa2 marih masuk .."kata ibu aku lalu mereka berdua masuk kedalam rumah aku.
"ibu ayah mana bu?" soal aku."ada je dia tengah berak.. Nanti ibu panggil okay.. Ni duduk duduk .."kata ibu aku langsung dia berjalan pergi kedapur untuk panggil ayah aku.
"maaf awak .. Eomma.. Rumah saya biasa2 je xde lah besar.." kata aku sambil senyum manis."takpe.. eomma suka rumah macam ni nice"
"ouh yeke.. Saya buat dengan abang saya rumah ni time saya umur 15 tahun haritu." lah yeke.. Patut pandai hehe"kata eomma .langsung ayah aku keluar dan datang ke arah aku.
"apa khabar pakcik.. Saya na jaemin"kata jaemin tunduk.
"haha sopan betul dia ni bakal menantu ayah ke nani?" ngusik ayah aku.aku terus
diam dan tersenyum senget."jadi betulah ye nani handsome bakal suami kamu ni nani"kata ayah aku.."hehe biasa biasa je ayah ..haha"kata aku lalu aku pergi ke ibu aku."ibu tgk ayah tu bu.. Suka ngusik nani"kata aku langsung ibu aku pukul slow2 ke tangan aku.
"amboi.. Dah besar nak manja2 dah nak kawin dah pun pangkang" kata ibu aku .nana dengan omma tengok kan sahaja.
"apa hajat puan datang ke sini?"soal ayah aku."hajat saya nak memetik bunga di taman.." kata omma.
"haha bole.. Saya tanya tuan empunya badan dahulu." kata ayah aku.ayah aku panggil aku yang sedang menyorok di belakang ibu aku."nani kamu setuju x nak tunang dengan na jaemin kamu ni?"
YOU ARE READING
My Future husband [malay]
RomanceNani merupakan seorang pelajar sekolah menengah yang slalu dibuli kerana rupa parasnya yang kurang menarik dan kehidupannya agak malang , tetapi pada suatu hari dia telah menemui seseorang yang mampu mengubah dan mewarnai hidupnya. Dalam masa yang s...