Nani pov
"thank you awak sudi terima saya balek.."kata nana dekat aku.
"haha xde pape lah.. Sya x suka berdendam dgn org tu lama2 xpe sya sayang awak balek sorry hmm sya terksar dgn awk"balas aku.
"ngak papa dong.. Haha eh awak jom lah kita gi minum2 saya dh haus lah hmm"
"jom jom"
Tangan aku digengam kuat.. Olehnya dan aku pun pergi ke tempat yang aku harus dituju.
.
.Doy pov
"haha gomawo"
Ucap tuan kedai kepadanya.
"haha okok"
Aku pun keluar dri kedai tersebut,dan aku nmpak sepasang kekasih yang ku kenalli.
"nani nana?"
Aku pergi ke arahnya
"nani awk skitkn?"
"eh doy sya dah sihat . Btw kmi dah getback"
"oo yeke?" jawb aku. Kata hati aku "mungkin aku xde jodoh dengan nani? Xpe lah aku redha.. ".
"doy awk ok x.. "tngn nani melambai2 di hadapan muka aku.
"haha ok xpe lah.. Bole x sya nk jumpa awk nani? "soal aku kepada nani. Muka nana time tu xleh bawk bincg mmg terkejut lah.
"bole lah kjp je.. "
"awk pegi lah sya tunggu sini mungkin dia ad perkara nk bincang"kata nana
"ok.. Kjp tau.. "
"ok sye tunggu kat dalam tau.."kata nana kdpa nani.
"ok jp tau"
"ok" kata nana langsung dia msok ke kedai itu.
"ye doy?"
"bahagia awk dengan dia sekrg..hmm" senyuman sedih aku.
"bahagia..sgt2 hmm "
"oo bgus lah sya nk ckp dengan awk.. Mulai harini kita xde pape hubungan dan kecuali kerja.. Sya tahu.. Sya x sesuai dengan awk..saya doa kn awk bahagia dngn dia."kata aku lalu air mata aku mengalir.
"hmm ok.. Sya pun piki mcm tu jugak" jwb nani langsung dia bagi tisu kepada aku.
Mmg bgus org nngis bgi tisu hua.
"sya on doakan awk bahagia supaya awk jupe org yg lebih baik dri sye.. "
"OK.. Gomawo xpe lah Kalau mcm tu sye Gerak Dulu he.. Moga bahagia " aku pon Jalan meninggalkan Perempuan tersebut.. Air mata aku x berhenti terjatuh.
End doy pov
.
.
.
Semasa di smDoy memasuki pintu sm Dan Syirah Pon Jalan menuju ke doy
"doy ko OK x?"
"OK je knpe nye"
Sungchan nyampok
"hish awk dia kte OK OK Lah knpe nk tnya2" nympok sungchan dan membuat Syirah naik angin dengan keadaan sekrg.
"ppe jelah aku naik Dulu he Bai... Fighting nct2021.. Yah" mcm tibe tapi xpe argh lntak aku ah aku yang tulis Bukan kau alah! K gurau2
"awak knpe syirah marah je tua Kedut xde spe nak.. "soal anak jung kepada Syirah.
"xde pape ah.. Awk ni tercegat kat sini buat ap berlatih! "marah syirah dan ank jung bergegas Lari msok atas.
"sbr.. "
Dan Syirah Pon menyiapkan kerja2nya..yamg tertangguh.
Semasa dia berjalan, puppy on dtg kepadanya..
"oi masam ke knpe tut tut period he? " soal jungwoo kepadanya.
"otak kau Anjir.. Ei lah ni Sekor Lagi dtg kat Aku x reti wat kje ke anjay.. " magah ni magah2 aaa.
"alah ko ni xkn marah2 Asl aku tnya jekan? "
"Salah ke nk marah? Ad susahkan mak bapak kau? Ada Ada.. "marah Syirah smpai tersentak jungwoo.
"ei minah ni main mak Bapak pulak.. Ei.. Dah ah dasar Tina Jamban.. " ehek puppy Dan dia tros lari meninggalkan Syirah..
"aku Lah siap kau esok Baju kau Aku buang kat tgh Jalan Raya.. "marah syirah dan langgsung dia siapkn kerja2nye..
Semasa syirah membuat kerja, suara dikenali dtg kepadanya.
"hai syirah.. Lama dah datang? "soal nani kepadanya.. Langsung dia duduk di atas kerusinya.
Diam..
"hello kau diam je asal? "soal nani lagi sekali.
"Ada sush Kan kau Klo aku nk diam? Bpe kli aku nk Ckp.. Jgn rapat dngan si nana to dia yng bunuh kau Anjir... " marah syirah kepadanya.
"ha xphm? Asl ko tibe2 marah ni.. "soal nani
"kau ni Bodo he? "terksar pulak Ayatnya.
"Aku senanye xphm.. Ko ckp psl Nana oo Mksudnye ko x suka kau rapt ngn nana Lah mcm tu? Dah Lah syirah Tolong lah aku x pikir dh psal benda ni.. Ko ckp Nana bunuh aku.. Pale butuh2 Kau.. Klo nk gaduh2 kt rumah tolong ah aku nk kerja."langsung telinga Nani disumbat dengan earphonenye.
"argh ko ngn jungwoo sme je.. "
Palau..
.
.
.
.
.Malam Kemudian..
Nani dan Syirah tibe di rumah..
"OK Ckp psl tdi kau ckp Nana bunuh aku he? Ko ada bukti nk fitnah org sesuka hati? Weyh otak ad guna ah Xkn xleh piki mne buruk mana Baik Jir.. "
"x masaalhnye sekrg ni.. Aku xnk ko skit dah Tolong lah percaya Aku.. Putus dngan Nana.. Ko gi lah kt doy balek Kesian kat dia.. "Syirah menjawapnya
"oo pasal ni lah he korg marah sgt.. Ei.. Tolong jangan kongkong aku cmnu bole x aku nk bebas jgk.. Aku ad hak samaada aku nk pilih Nana atau Dia.. Tolong lah phm aku sekli je.. "
"sbb aku paham Kau Lah aku buat cmni.. Aku xnk ko skit lagi.."
"Aku dh cukup sakit sekrg.. Sebb kawan aku sndiri xnk terima pilihan aku.. Kalau ko jdi Aku Ko akan buat bnda yg sama Tolong bagi aku masa please. "paksaan syirah membuatkan Nani nangis dengan memegang dadanya..
"Aku dah cukup sakit sekrg bila ko x nk terima dengan pilihan aku.. " langsung Nani memasuki biliknya Dan duduk di atas Katil.. Nangisnya yang membuatkan Dia teringat sesuatu benda yang dia tidak mahu diingat.. Semasa Dia mula2 kne buli.. Rasa sakit apabila kawnnye tidak terima Dia seadanya.
~ continue ~
____________________________________
TbcHai guys I comeback da x busy dh sekrg.. So bolehlah lah author update haha senanye author ad Dua cite tau? Nk tau.. Bole lah gi kat cite agi stu nnti author suh penerbit author bubuhkn akaun author.. Jangan lupa vote k 😊
tumpang promote cite member ni...🥰
naniza127
YOU ARE READING
My Future husband [malay]
RomanceNani merupakan seorang pelajar sekolah menengah yang slalu dibuli kerana rupa parasnya yang kurang menarik dan kehidupannya agak malang , tetapi pada suatu hari dia telah menemui seseorang yang mampu mengubah dan mewarnai hidupnya. Dalam masa yang s...