Chapter 19

10 1 0
                                    

Nani pov

Pada malam hari tersebut aku telah selesaikan kerja2 aku. Aku ambil makanan yang nana berikan dekat aku petang tadi dan aku mencari nana..... dimanakah dia?.. Semasa aku berjalan cari dia, aku terjumpa satu staff yang ada dengan nana sekarang di tangga office. Aku apa lagi jeles ah..

"aaaa-awak buat apa kat tangga ni.. ?" kata aku dan aku terus pergi menuju ke rooftoop.

Nana pov

"nani.. Nak pegi mana ..saya tak layan dia lah.." kata aku

"kau ni en minah kalau nk rosakkan hubungan orang nombor 1 kan dasar anjir " aku berkata kepada staff itu.

"sikit2 dia ...dia ...dia tak bosan ke.. Apa? Saya suka awak tau  nana takkan awak ni tak nampak ?"

"eeeee geli aku ngn kau Dah ah.. Berambus kau dari hidup aku !" kata aku dengan nada marah. Staff itu mula beggang dan dia perguli dari situ.aku berlari ke rooftoop mencari nani. Aku dengar suara tangisan yang kuat.

"aaaaaaaa skitnye hati aku argh!! Kenapa hidup aku macam ni .." nangis nani .aku pun peluk tubuhnya dari belakang sambil berkata

"awak kenapa nangis ni saya ada dengan awak sekarang .." nani megetuk dada aku .aku tahan dan aku peluk tubuhmya dari belakang dengan kuat ...

"eee sana lah gi lah kat staff awak yang .. Yang acah cantik diva tu saya awak ketepikan .. Aaaaa" nangis nani membuat aku igin menjatuhkan air mata."awak kenapa awak nangis..? Okay okay sorry2 sepatutnya saya tanya awak dulu hua.. Jangan nangis.."kata nani sambil mengelap air mata aku dengan lengan bajunya.

"awak saya lapar... Jom makan haha jangan lah nangis lagi.. Kalau awak nangis saya pun nangis hua..mana makanan saya beli tadi? Dah sejuk dah jom makan je.." kata aku sambil tergelak "awak ni kan.. Eeee geram pulak saya ei hahaha pandai eh pujuk saya " kata nani sambil ketok belakang aku.

"dah dah jangan merajuk lagi jom makan .." aku peggang tangan nani dan bawa dia pergi ke meja berhampiran dekat situ..
.
.
.
.
.
Sungchan pov

Aku dengar bunyi perot syirah yang lapar..

"glup glup glup"

lapar eh.. "kata aku

"haah lapar lah buta ke apa?"

"aku tanya baik2kan ..bru nk lanja makan takde mood dah nk lanja okay bai"

"sory2 aku lapar sgt ni.. Please belikan aku makanan "kata syirah

"ahhh kau "

Aku pun keluar pergi ke kedai berhampiran dekat situ aku membeli 1 set makanan yang mahal dan halal .

Setelah aku dah beli  makanan ni aku balek semula ke office aku dam berjumpa dengan syirah yang merungut kelaparan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah aku dah beli  makanan ni aku balek semula ke office aku dam berjumpa dengan syirah yang merungut kelaparan

"nak makanan ni makan.. Aku tau kau bukan macam aku.. So halal okay hehe" syirah pun mengambil makanan di tangan sungchan. Lalu dia makan dengan lajunya..

"gomawo sungchan.. Nnti aku lanje kau pulak he.." kata syirah yang sedang makan

"takyah..aku belanja sebb aku kesian dengan kau.. Eh eh kau ni makan ke melantak nyah.."kata aku smirk

"aku dari pagi tak makan hehe sorry sungchan.." kata syirah sambil senyum tak malu. "dah dah aku pegi dulu pape call atau mesej nah no.. ********** okay.." kata aku dan aku bangun dan pergi dari situ..

"thank you sungchan hua..."kata syirah
.
.
.
.
Semasa aku berjalan aku nampak satu staff ni sedang melakukan benda pelik di tangga turun ke rooftoop.. Aku megintai dan rakam perbuatan yang dibuatnya.

----

Staff pov

"Aku takkan biarkan aku disakiti muka smirk siap kau nani aku nak kau jatuh kat tangga ni sanggup kau rampas nana dari aku .."
Aku meletakkan sabun yang banyak serta paku tekan  dekat lantai  dan membuat dia jatuh tergelincir.. Dan berdarah2

"dah licin dah ni jom tengok apa yang jadi.."
.
.

Nana pov

Aku dengan nana sudah selesai makan aku mengambil sampah dan buang ke dalm tong sampah..

"jom nani saya hantar awak balek awak bole ambil kereta awak balek .."

"tak yah.. Awak pinjam je kereta saya dulu lagion buat pe saya nk pakai kereta bukan jauh on  haha so xpe guna je okay.."kata nani

"dah jom balek .."

Aku peggang tangan nani dan aku berjalan untuk ke bawah ..semasa aku jalan , sedar tak sedar aku terjatuh dan membuat tulang punggung aku patah..

"ya allah nana awak okay tak.." kata nani.

"okay je.. Saya rasa sakit nak bangun awak tolong saya.. Bole.." kata aku dan meraung dalam kesakita nani cuba angkat aku dan dia pun terjatuh kerana licin.. Nasib dia tak cedera teruk..hanya tangan nya yang berdarah kerana tercucuk paku tekan

"hish jap saya call syirah.. Jap.." kata nani

Aku terdengar suara yang kuat datang ke arah aku..

"weyh biar aku tolong nana ko okay tak nani? Ko cedera terok ke nani.." kata sungchan ..

"tak tak cepat bawak nana pergi hospital palli palli palli palli.." kata nani dengan cemas..

Aku di dokong oleh sunghcan  dan bawa masok kereta nani.lalu aku dibawak  pergi ke hospital...
.
.
.
.
.
                               Apa jadi?

                                   TBC
Sorry 1 hari skip weyh dengar cite nana sakit.. Hua.. Doakan dia cepat sembuh okay
Jangan lupa tekan vote okay nanti aku tukis agi cerita untuk korang 💚 enjoy this story

My Future husband [malay]Where stories live. Discover now