DRING DRING DRING
"Assalamualaikum?"
"Farah! I miss you!!"
"Put?"
"Siapa lagi kalau bukan kawan kau!!"
"Mana Aireen?"
"Macam kau tak tahu dia"
"Makan?"
"Apa lagi..by the way hujung bulan ni kitaorang balik tau!!"
"Awal balik"
"Hehe kitaorang cuti seminggu so alang alang tu kitaorang boleh balik..ok la Farah aku gerak dulu tau ! Bye bye take care bby!"
Farah terus meletakkan telefonnya ditepi selepas Putri menamatkan panggilan. Kemudian Farah naik ke atas bersiap untuk keluar. Selesai sahaja dia menyalin pakaian dia keluar rumah entah kemana mahu dia pergi
***
"Ma,pa sihat tak? Isya rindu mama dengan papa..kalau lah Isya tak paksa pergi mesti mama dengan papa ada lagi kan?" ucap Farah sambil memeggang batu nisan ibunya. "Ma..maafkan Isya..Isya tak dengar cakap Isya melawan mama Isya selalu bergaduh dengan mama..maafkan Isya ma..hisk..Isya nak mama doakan Isya macam dulu..Isya nak peluk mama..dulu mama selalu doakan Isya tapi Isya tak hargai apa mama buat..sekarang Isya dah hilang doa seorang ibu..hisk..maafkan Isya ma..". Farah hanya memeluk batu nisan dihadapannya seolah olah dia sedang memeluk ibunya.
"Assalamualaikum..." tegur seseorang dibelakang. Farah menoleh ke belakang
"A-Aiman?"
"Jangan salahkan diri awak please. Saya tahu susah untuk terima orang kita paling sayang pergi. Awak janganlah salahkan diri awak sebab ajal ni kententuannya kita tak boleh halang"
"Saya tahu..tapi saya cuma rindu sebab mereka tak ada untuk saya dah"
"Walaupun mereka dah tak ada tapi mereka masih hidup dihati awak. Masih bernyawa disitu"
Farah memegang hatinya. Ya betul cakap Aiman. Dia masih boleh rasa kasih sayang dua orang ibu bapanya. Tanpa sedar air mata yang dari tadi mengalir di muka Farah kini sudah dilap oleh Aiman. Farah membuka matanya melihat Wajah Aiman.
"Nah sapu tangan. Lap air mata yang tersisa tu. Saya tak boleh nak lap semua sebab kita tak halal lagi" Aiman beri sapu tangan kepada Farah. "Saya pergi dulu tau" sambung Aiman
"Aiman!" Panggil Farah. Aiman memusing
"Thanks". Aiman menganguk
***
"Tunang? Haha macam mana lah dia boleh tak tahu yang aku tunang dia" ketawa Farah. Teringat dia dengan kata kata Iman padanya
"Farah Farah!"
"Hai! Kenapa nak jumpa ni? Eh aunty maaf saya tak perasan aunty dekat sini"
"Tak apa "
"Kenapa awak bawak ibu awak sekali?" tanya Farah
YOU ARE READING
Love You Mrs . Donat • | 𝖈𝖔𝖒𝖕𝖑𝖊𝖙𝖊 | •
RomanceMencintai seseorang yang kita tidak cinta sangat sukar . begitu juga dengan Nadia Qistina yang terpaksa mencintai lelaki yang tidak ia kenal mahupun cinta tapi sejak lelaki itu muncul hidupnya 100% berubah tapi adakah mereka akan kekal selamanya ata...