part 37

229 40 20
                                    

"kanser puan Nadia sudah merebak hampir satu rahimnya kemungkinan kami perlu bedah puan Nadia awal..cukup baby 7 bulan kami akan bedah puan Nadia"

"Nadia dengan baby akan selamat kan?" tanya Farah

"50/50 sama ada Puan Nadia selamat atau baby tu selamat tapi boleh jadi juga dua dua tidak boleh diselamatkan"

"Nad..aku tahu kau orang yang kuat..bertahan ye aku ada disisi kau" kata Farah. Tangannya tidak lepas memegang tangan Nadia. "Cepatlah bangun.." sambung Farah

"Farah..jomlah makan awak tak makan dari semalam ni"

"Saya tak nak pergi mana mana selagi Nadia tak sedar!"

"Farah Delisya! Tolonglah! Saya tahu awak risaukan Nadia tapi awak kena jaga kesihatan awak juga! Apa guna kalau Nadia dah sihat tapi kesihatan awak tak terjaga!"

Farah terkaku matanya mula berkaca

"Jangan nangis please..maafkan saya tinggikan suara saya dekat awak..jangan nangis.. saya tak sengaja..saya cuma tak nak awak sakit.." Aiman terus memeluk Farah . Farah hanya menangis teresak esak di bahu Aiman.

***

"Abang.."

Darrien tersedar dari tidurnya kemudian dia memandang orang yang memanggilnya tadi

"Na-nadia?"

"Ye saya"

"I miss you..maaf sebab abang sayang sakit"

"Abang tak salah.. semua yang berlaku ni ada sebab..jangan salahkan diri abang" kata Nadia sambil memegang tangan Darrien lembut

"Abang gagal jadi suami sayang..abang mungkir janji abang pada sayang"

Nadia terus bangun dan duduk di hadapan Darrien lalu tangan Darrien dicapainya

"Abang dah jadi suami yang cukup baik dah untuk saya.. abang yang kata dekat saya jangan salahkan diri sendiri kan ni kenapa abang pulak yang salahkan diri abang"

"Abang keliru dengan diri abang sendiri"

"Just be yourself"

Darrien hanya diamkan dirinya sahaja

"Abang..andai kata kalau Nad pergi dulu..abang jangan rindukan Nad tau.."

"Jangan tinggalkan abang please abang tahu Nad boleh lawan penyakit Nad..kalau Nad pergi..abang ikut"

Nad hanya tersenyum ke arah Darrien

"jika harus memilih antara nafas dan cinta maka Nad memilih nafas terakhir untuk menyatakan. ' Nad cintakan abang' see you soon ."

Selepas Nadia kata bergitu dia terus menghilang dari penglihatan Darrien

Tok tok tok

"Darrien akak ni"

"Masuklah!" jerit Darrien

"Ya allah! Bersepahnya rumah! Ni rumah ke pasar tani ni?"

Darrien diam dia hanya palau kakaknya sahaja

"Darrien? Are you okay?"

"Akak rasa? Disebabkan akak Darrien hilang sekali lagi orang Darrien sayang"

"Kalaulah akak tak ada hutang dengan dia benda ni tak kan berlaku"

"Hutang? Akak hutang apa dengan dia?" tanya Darrien

"Kamu ingat tak waktu kak belajar luar negara? Bukan ibu yang tanggung tapi orang lain.." jawab Hani

"Kenapa akak tak bayar?"

"Akak dah bayar tapi dia tak nak. "

"Kenapa.."

"Dia nak company ibu..tapi kak tak bagi and the end tau tau kamu dah khawin dengan anak dia..dia ingat dia jodohkan kamu dengan Nad dia akan dapat semua yang dia nak tapi akhirnya dia tak dapat satu sen..itu yang dia suruh kak hancurkan rumah tangga kamu..sebab tu kenapa akak suruh Ros khawin dengan kamu nak buat Nad mintak cerai tapi.. sebaliknya yang jadi"

"Apa jadi dekat Ros kak.."

"Dia.."

"DIA APA!"

"Dia dah tak ada! Orang tu yang tembak..dan dia paksa akak pisahkan korang tapi akak tak sanggup..tapi kalau akak tak buat.."

"Kalau akak tak apa!"

"Kalau kak tak buat dia bunuh kamu! Kamu tahu kan akak sayang kamu sangat sangat"

"Kenapa akak boleh hutang duit dengan dia ? Kita dah kaya kut!"

"Bukan hutang duit! Tapi.."

"Tapi apa kak!"

"Hutang 'benda'"

"Sejak bila.."

"Kamu mesti ingat waktu akak cakap akak tak habis sem lagi?"

Darrien menganguk

"Akak dah habis sem waktu tu..akak tak nak balik sebab .... akak nak lari dari ibu.. akak tak nak ibu tahu yang dulu akak penghisap"

"Kak tipu kan?"

Hani mengeling

***

"Jadi kamu nak tukarkan puan Nadia ke hospital luar negara?"

"Iya doktor..boleh kan?"

Doktor tu mengangguk

"Saya akan uruskan semua pertukaran puan Nadia ke hospital luar negara"

"Terima kasih doktor! Terima kasih sangat sangat"

"Sama sama oh sebelum saya terlupa saya nak bagitahu kamu sesuatu"

"Apa tu doktor?"

"Puan Nadia perlu duduk disini 3 4 bulan sebelum dia dipindahkan..dia perlu buat check up disini dahulu"

"Tak boleh ke buat check up dekat luar negara je?" tanya Farah

"Yang tu tak boleh puan..sebab puan Nadia kanser dia sudah tahap ketiga"

"Baiklah..saya setuju.."

- TBC -

Love You Mrs . Donat • | 𝖈𝖔𝖒𝖕𝖑𝖊𝖙𝖊 | •Where stories live. Discover now