Bu bölümde eleştiriden ziyade bilgilendirme söz konusu olacak. Çünkü kurgulardaki bu hatanın başka bir açıklaması yok bence.Tabi, doğruluğunu bildikleri bilgileri bile kurgularında kullanmayan yazarlarımızın olduğunu düşünecek olursak evet, başka açıklamaları olabilirmiş.
Hımm...
Şimdi İhtiyaç Odası'nın Çapulcu kurgularında kullanılma nedenlerine bakalım.
1-) Bitmek bilmeyen Çapulcu Partileri için gizli mekan ihtiyacı
Çapulcuların Allah'ın her günü parti yaptığını düşündüren şey tam olarak nedir acaba?
Ya da partiye düşkün oldukları düşüncesine bizi iten şey ne?
Çapulcular "eğlence" ve "muziplik" anlayışı partilerden oluşacak kadar dar görüşlü değiller. Kendi aralarında yaptıkları toplanmalar elbette vardır ama bu çocuklar her özel günde parti veren kolej çocuğu değiller be yaa!
Fred ve George'u anımsayalım mesela. Onlar yeni nesil Çapulcular gibi bir şeylerdi ve gittikleri partiler Quidditch maçları sonrası yapılan kutlamalarla ve 1995'teki Noel Balosu'yla kısıtlı.
Yani anlayacağınız ne Fred ve George ne de Çapulcular kalıplaşmış bir eğlence anlayışına sahip değiller, özgünler.
2-) James ve Lily'nin baş başa konuşacağı ve birbirlerine hislerini itiraf edecekleri sessiz yer
Öhöm, Hogwarts büyük bir şato. Yani sadece Ortak Salonlar, Büyük Salon ve ihtiyaç odasından oluşmuyor. Başka mekanlar da var. Anlıyorum, bu oda kurguda kolaylık sağlıyor ama yeter yani!
3-) Lily ve James'in Patronus çalışıp aşk yaşayacağı -yine- sessiz ve kimsesiz yer
Nefret ettiği çocuğun yaptığı mükemmel patronusu gören atarlı kızımız, tüm nefretini bir kenara bırakır ve yüzünü dahi görmek istemediği çocuktan ders almak istediğini söyler.
Ha, ne dediniz? Remus, Sirius ya da Peter'a da bir sorsa mıymış? Yav, aşk doğacak aşk! Mantık katma araya! Neyse...
James erkeği ise dişisini etkilemek için yediği tüm hakaretleri sineye çeker ve seve seve teklifi kabul eder. Giderler, çalışmaktan çok bakışmayla geçen birkaç dakikanın ardından-
AMAN ALLAH'IM! O DA NE?!
Bir maral. Lily şaşkın ve korkmuş, James "ben biliyordum" havalarında ve mutlu! Lily'nin hisleri yine her zamanki hızını koruyarak negatiften pozitife evrilir. Vee ver elini evlendirme dairesi!
Araya da bir kiss bir itiraf! Oh mis gibi çift değil mi?
Değil işte. "Ruh eşimmiş madem, öyle olsun bakalım, kaderimize razı geleceğiz artık." Böyle bir mantıkla mı seviyor bu kız James'i?
Tövbee..
James ve Lily'nin ruh eşi olması ve bunun patronuslarıyla tasdiklenmesi çok nahif ve muazzam romantiklikte bir şey. Zaten seriye bakacak olursak bu olayın bir eşi daha yok. Ve bu aralarındaki ilişkiyi çok daha özel kılıyor.
Umarım ileride çok daha farklı ve orijinal patronus hikayeleri okuyabiliriz.
4-) Ölüm yiyenlerin türlü iblislikler yapacağı -yine ve yine- sessiz ve kimsesiz yer
Aslında bu orijinal bir fikir. Altmışlı ve yetmişli yıllarda Hogwarts'ta çok sayıda ölüm yiyen adayı olduğunu ve hepsinin Voldemort'a yaranmak için can attığını biliyoruz. Bu odayı bilmeleri ve burayı kendi toplanma merkezleri yapmaları güzel olurdu.
Sorun odayı ve odanın yerini nasıl öğrendikleri.
Jily kurgularında genelde bu bilgiyi Çapulculardan öğrenirler, sekmez bu.
İşin garip noktası şu ki seride Çapulcular bile odayı bilmiyor.
"Hadi canım, git işine! Öyle şey mi olur!" tarzı şeyler söyleyecek gibi duruyorsunuz.
Hadi hep beraber ateşin içindeki yakışıklı yüze ,öhöm, bakalım.
"Ee," dedi Sirius, "bu grubu nasıl organize ediyorsunuz? Nerede toplanacaksınız?"
"Şey, şu anda öyle bir sorunumuz var," dedi Harry. "Nerede toplanabileceğimizi bilmiyoruz."
"Bağıran Baraka'ya ne dersiniz?" diye önerdi Sirius.
"Hey, fena fikir değil!" dedi Ron heyecanla, ama Hermione şüphe dolu bir ses çıkardı. Üçü dönüp -Sirius'un başı ateşlerin içinde döndü- ona baktılar.
"Şey, Sirius, siz okuldayken Bağıran Baraka'da sadece dört kişi toplanıyordunuz," dedi Hermione.
"Üstelik hepiniz hayvana dönüşebiliyordunuz ve sanırım isteseniz hepiniz tek bir görünmezlik pelerininin altına sığabilirdiniz. Ama biz yirmi sekiz kişiyiz, hiçbirimiz de Animagus değil. Oraya gitmeye kalksak, görünmezlik pelerini değil, görünmezlik çadırı
gerekirdi bize -""Doğru diyorsun," dedi Sirius, biraz süngüsü düşmüş şekilde. "Eh, eminim bir yer bulursunuz. Dördüncü kattaki o büyük aynanın arkasında ferah bir gizli geçit olacak, belki orada büyüleri çalışacak kadar yer vardır -"
"Fred'le George oranın tıkandığıni söylediler," dedi Harry, başını iki yana sallayarak. "Çökmüş falan galiba."
"Haa..." dedi Sirius, kaşlarını çatarak. "Eh, ben bir düşünüp size-"
Lafı yarım kaldı.Hatırlamayanlar için hatırlatayım, D.O toplantıları için yer önerisi yapıyor Sirius.
Eğer İhtiyaç Odası'nı bilseydi önereceği ilk yer orası olurdu. Sirius'un önerdiği yerler ise Bağıran Baraka, gizli geçit gibi pek de ferah ve güvenli olmayan yerler. Umbridge gelmeden önce de "Biraz düşüneyim." diyordu zaten.
Yani hemen hemen tüm Jily ve Çapulcu kurgularında kullanılan ihtiyaç odası Çapulcular tarafından bilinmiyor anlayacağınız.
Evet, bu bölümde de sizlerle fanlar arasında genelgeçer bir bilgi haline gelmiş bir yanlışı doğrusuyla düzeltmeye çalıştım.
Veritaserumun etkisi geçmek üzere, Slugy'nin zulasından çalınacak bir sonraki şişeye kadar muziplikle kalın!
Görüşlerinizi belirtirseniz ve oy vermeyi ihmal etmezseniz çok mutlu olurum:)) Şimdiden teşekkürleer.
Okuduğunuz için teşekkür ederim, seviliyorsunuz ♥
♦ Muziplik daha yeni başlıyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Veritaserum • {marauders+jily fanfic problems}
Fanfiction❝Tüm ciddiyetimle yemin ediyorum ki istesem de istemesem de doğruları konuşacağım.❞ Çapulcu ve Jily kurgulardaki olayların olabilitesi Harry Potter serisi ve Pottermore kaynak alınarak mantık çerçevesinde eleştirilecektir. Bu kitapta hiçbir kurguya...