Assalamualaikum!
Nah ini watak dalam cerita kami~
∘ ───♡༉─── ∘
Watak watak di Fairytale
Fee Elina Georgiana
Dikenali sebagai Nana di dunia sebenar, seorang yang lasak dan tidak suka bergaya. Dia anti Makeup dan paling dia tidak suka adalah memakai gaun ala ala puteri...
Tetapi sejak pertama kali dia jejak kaki di fairytale sehingga ke sudah nya, dia tiada pilihan lain selain memakan gaun seperti seorang puteri dan gelaran nya juga sudah berubah kepada "Princess Lemon"
"Ugh apa ni?! Saya tak pakai gaun!!! Tolong lah!"
"Hah?! Lagi satu nama saya Nana!!! Jangan lah panggil princess!"
∘ ───♡༉─── ∘
Layyin Lynne
Lebih dikenali Lynne di Fairytale. Dia adalah sangat licik, seorang yang lasak dan cerdik. Dia mempunyai sifat selamba badak dalam diri nya yang menyebab Kehidupan nya kelihatan simple dan santai. Dia juga bijak buat duit dengan menjual itu ini. Kadang kala dia mencuri barang untuk dijual. Tetapi jangan risau, seluruh warga Fairytale sudah kenal sifat dia yang satu ini. Walaupun nakal dia tetap di sayangi.
"Ehem awak di situ! Eh awak manusia ya??"
"Patut kah aku beritahu Raja tentang kehadiran manusia ni?? Siapa tahu Raja bakal beri aku habuan yang lumayan jika aku bawa dia pada raja.."
∘ ───♡༉─── ∘
Iman Darly
Lebih dikenali sebagai Iman. Dia sebenarnya sedang larikan diri dari ayah tiri dia yang suka mendera. Secara tidak sengaja dia terserempak dengan Nana dan Lynne. Dengan cemas dan penuh harapan dia meminta tolong mereka untuk sembunyi kan diri nya dari ayah tiru dia. Disebabkan terhutang budi dengan mereka berdua, Iman membuat keputusan untuk mengikut mereka sehingga berjaya menghantar Nana pulang dengan selamat.
"Tolongg!! Awak! Awak kene tolong saya! Lindungi saya..."
"Disebabkan awak berdua dah tolong saya, kini giliran saya untuk tolong awak berdua!"
∘ ───♡༉─── ∘
Henrik Marius
Lebih mesra lagi, dia dikenali sebagai RIZE, adik kepada Henri Maurits. Dia orang macho gituw. Hensem dan bergaya susah tentu lah dia! Rize seorang yang tenang sangat tenang walaupun mendapat banyak tekanan tetapi keadaan akan terjadi tidak terkawal apabila dia bersama abangnya dan juga Lynne. Lynne pernah mencuri Pie Apple miliknya jadi sehingga sekarang dia tidak dapat berhenti daripada bergaduh mulut dengan Lynne. Bukan tidak memaafkan tetapi cuma sakit hati dengan sikap selamba dan kenakalan Lynne..
"Eh kau kan.. Dah sudah tak payah banyak mulut! Sudah lah makan pie aku! Penat penat aku buat tau!"
"Don't worry Princess kami akan sentiasa di sini untuk bantu awak!"
∘ ───♡༉─── ∘
Henri Maurits
Nahhh ini lah abang Rize, nama famous RISS! Sebenarnya mereka adik beradik yang annoying tapi sangat penyayang. Mereka juga lah yang selalu menghentikan huru hara di Fairytale ini. Dalam sehari tidak sah kalau dia tidak mengusik Rize tetapi itu bukan lah satu benda buruk, kerana usik mengusik itu juga lah hubungan adik beradik mereka makin hari makin bertambah rapat! Ehem, dia sebenarnya ada simpan rahsia terbesar, dia sorok kan itu dari semua orang. Sebenarnya hati nya sudah berpenghuni hanya disebabkan pandangan pertama.
"Rize!! Diorang dalam bahaya! Jom tolong!!!!"
"Macam mana aku boleh biarkan hati ku berlagu cinta?! Tak! Tak boleh dia manusia..."
∘ ───♡༉─── ∘
YOU ARE READING
Fairytale : Pengembaraan Ke Dimensi Ajaib [OG]
Fantasy•| ⊱ Kisah Pertama Fairytale ⊰ |• ‧₊˚ ☁️⋅♡𓂃 ࣪ ִֶָ☾. Di suatu hari, ketika dia ingin melangkah masuk ke dalam biliknya di rumah baru itu dengan tiba tiba wujud satu portal pelik dan secara tidak langsung dia termasuk ke dalam portal tu. Sebaik sahaj...