نادر بغضب : بقولك ايه أنا معملتش حاجه .. وقبل ما يكمل حديثه تلقي ضربه علي قدمه بقطعة ازازه مقصوره ..
ابن عم الفتاه : أنا هعرفك ازاي تمد ايدك علي بنت عمي يا **
نادر بدفاع عن النفس ضربه في قدمه أيضا .. لمحاوله من الناس أن ينهوا الخناق ....حتي أتت الإسعاف في وقت قصير لتنقل الاتنان لكن جرح نادر كان اصعب بكثير ..
ثواني ودلف اصدقاء نادر معه ليساعدوه علي المشي .. حتي سمعوا صوت مامت نادر ..الأم بنهيار : ونبي يا دكتور طمني عليه .. هو فين .. نادر نادر .. تبحث الام عن نادر بطريقه هستريه .. ويرد أحد الممرضين .. متاخفيش يا استاذه ابنك في الغرفه رقم 18 ....
الام : نادر طمني عليك انت كويس مين الا عمل فيك كدا .. وهي تبوس يده وتبكي بانهيار شديد .. علي ابنها التي نصحته كثيرا أن يبعد عن طريق المشاكل وهي لا تعلم الذي حدث .
الأم بعتاب : مش أنا قولتلك بلاش مشاكل .. أنا نصحتك ليه يا بني تعمل كدا هي دي آخرتي تعبي فيك ..
نادر : مخلاص يا ماما ..الموضوع انتهي ..وانا مليش ذنب الا معايا هربوا وسابوني .. اعمل ايه ....
ليخرجوا من المشفي .. ويعدوا الي المنزل~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
علي الجانب الآخر :تسمع مريم صوت جرس الباب وهي خائفه : طيب جايه اهو
ثواني وتصمرت مكانها علي حال اخوها ومنظره هاكذا .. لماذا يحدث هذا لما استيقظ علي صوت خناق لماذا قبل ما انام ابكي ..الام : ادخل يلا علشان ترتاح.. وتاخد الادويه
نادر بإيماء : حاضر .. بس صحابي جاينلي بكرا ..
______________________________________________________________
واخيرا انتهي يوم بتلك المشاكل ..ليمر يومين علي هذا الحادث .. وتشرق الشمس معلنه بدايه جديده ..فهل اليوم يكون بدايه جديده . او سيظل الحال كما هو عليه ..لتستيقط تلك النائمه علي وضعيه القرود أو الباندا ( احم 😂😂)
لتغسل وجهها وتصلي الصبح وتستعيد للذهاب للدرس فاليوم لديها درس الساعه التاسعه صباحا ..
مريم : هو يوم الاتنين كدا .ورايا درس الصبح .. لا والمفروض اكون مركزه علشان ده مستقبلي .. أنا قولتلهم ميت مره اخرتها صنايع ولا حد معبرني .. ولتنظر في هاتفها لسه بدري الساعه 7 اقوم أفطر والم الدود هههه ..مامااااااا بصوت عالي علشان تصحي البيت
الام وهي تتثاوب : في ايه يا بنتلجزمه ..مالك علي الصبح ايه مصحيكي بدري خشي اتخمدي نامي ...مريم بمرح : ايه يا نوسه نسيتي اني ورايا درس الساعه تسعه ولا ايه ..
الأم : الدرس بدري ليه كدا.. طيب روحي صحي محمد علشان يوصلكمريم بخبث : تصدقي فعلا .. أنا هصحي محمد علشان يوصلني
لتدخل مريم غرفه محمد فتجده نائم.. لتقترب منه وتضربه علي قفاه وهو نائم، لتستخبا تحت السرير بسرعه
محمد بخضه: بسم الله أنا كنت بتخيل ولا إيه .. ليلف يداه حول رقبته بالم
ليعود للنوم ..
أنت تقرأ
اتمني حياه هادئه
Teen Fictionكانت كل ما تتمناه أن تعيش بسلام .بعيدا عن مشاكل عائلتها المستمرة ..فهل للقدر رأي❤️..