اللهم أرح قلبي وهون علي ما أثقلني كتمانه واسقني صبرا .. وبشرني بما يفرحني يارب💜
متنسوش تعملوا لايك واشتراك😂😂 .. بهزر ..انا لقيت الناس علي اليوتيوب بيقولوا كدا ...
# صلوا علي من جلس علي ركبته يواسي طفل مات عصفوره ..
صلوا علي حبيبنا المصطفي صلي الله عليه وسلم ..________________________________________________________________مريم بعدما خرجت من درسها الثاني وهي في نفس الحاله .. ومود الكئابه واغاني أحمد كامل .. .
مريم بمرح في نفسها : إيه ده طلع مود الكئابه حلو اهو .. محدش يدايقك ..أصل في مجتمعنا الشخص الابيحب الضحك ..بيبقي معندوش مشاكل ورايق وحياته ميت فل وعشره .. والشخص الا مش بيتضحك بيبقي شخص منبوذ وشايل طاجن سته .. وشايل الهم..... ؟مريم : مجتمع تعبان .. اه والله .
كانت تقولها بصوت يكاد يكون مسموع . لتسمع صوت شخص يمر بجانبها /عندك حق ..
مريم باستغراب : مين ده عرف منين ... لتتذكر انها كانت تتكلم بصوت عالي لتضرب نفسها علي وجهها بغبائها ..فمن كتر حرجها ظلت تتمتم بكلمات غير مفهومه .. 😂وبعد وقت وصلت إلي بيتها ..بعدما كررت ان لا تحزن علي اي شئ .. وتنسي كما اعتادت علي النسيان اتت علي هذا الموقف ..
مريم : انا هسامح بس مش هنسي ..
لتردف مريم إلي منزلها : السلام عليكم .. إيه مفيش حد اتخطفتوا ولا إيه .. يا محمااا يا نادررر ...لؤي انتو أيتها العيله النكديه ..مريم وهي تتمشي في المنزل برعب .: إيه الحرامي اامحترم ده سرقك .. وقفل الانوار والستاير .. 😂
لتلتقط هاتفها وتتصل علي امها : أيوه يا ماما .. أنتو متوا ولا إيه ..
الام / بس يابنتلجزمه .. انتي روحتي من الدرس ..
مريم / أيوه انتو فين .. مفيش حد خالص
الام / انا عند نانتك ولؤي معايا ..ومحمد في القاهره ونادر في المنصوره .. وابوكي في بور سعيدمريم : إيه كل واحد في محافظه .. طيب سلام يا ماما عالشان هروح اسكندريه ..هعهعهع
الام / بطلي هبل واعملي اي حاجه تكليها .. وصحيح متجبيش اندومي
مريم باستغراب فكيف عرفت أنني افكر في الاندومي / طبعا يا ماما انا مش بتاعت اندومي.. انا بتاعت نودلز ..الام / مرييييم ..
مريم / إيه يا ماما خلاص حاضر..يلا good bay 😊,مريم : واخيرا هقعد لوحدي اشغل تليفزيون واقرأ رواياتي واجيب اندومي واكل واشرب .. بس اروح السوبر ماركت ..
_______________________________________________________________
في القاهره عند محمد ..في المحكمه ..كان يقف مع صاحب القضيه ..متخفش هتاخدوا ورثقكوا من عمكوا .. عالشان ده حق ..
لتبدأ الجلسه ..
أنت تقرأ
اتمني حياه هادئه
Dla nastolatkówكانت كل ما تتمناه أن تعيش بسلام .بعيدا عن مشاكل عائلتها المستمرة ..فهل للقدر رأي❤️..