METAFİZİK ANLAMI...!
Metafizik kelime anlamı olarak Fizik’ten sonra veya Fizik ötesi demektir. ir nevi gerçek ve hakikat ayrımı gibidir. ne demek gerçek ve hakikat ayrımı? Mesela bir çay bardağına daldırılmış bir çay kaşığını düşünelim bu çay kaşığı gerçekte bize nasıl görünür? Evet kaşık bize kırılmış gibi görünür. Oysa biz hakikatte biliyoruz ki, kaşık kırılmamıştır. Gördüğümüz sadece bir yanılsamadır. İşte Fizik ve Metafizik arasındaki ilişki de böyledir. U zmanlar derler ki insanı yönetmek demek duyguları yönetmektir. Hiç düşündünüz mü acaba insanlar neden yıllarca depresyon tedavisi görürler ve sonuç alamazlar. Veya insanlar neden korkularından, kaygılarından neden kolay kolay kurtulamazlar. Mesela Psikiyatriste gittiğinizde derdinizi anlattığınızda yazılan bir ilaç size umut olabilir. Ancak örneklerini son zamanlarda bolca gördüğümüz gibi artık ilaçlar insanların derdine deva olmuyor. Çünkü ilaç zahirde dışta görünen sonuç üzerine odaklanıyor. Oysa ki sizin o sorununuzun sebebi bambaşka bir şeydir.
İşte o görünmeyen ilkeye Metafizik Neden diyoruz. Neden mi çünkü zahirde görünmeyen bir sebeptirde ondan. Mesela kabızlık sorunu çeken bir insanın ilaçla tedavisi bir yere kadar olmakta iken, daha doğrusu bazılarının sorunu sadece bir fizik nedene dayanmamaktadır. Belki de kabızlık rahatsızlığının ardında yatan Metafizik Neden kendi sınırlılığına ve yetersizliğine inanan ve bu yüzden de yeniden yerine koyamayacağı korkusuyla bir şeyleri bırakmaktan koyuvermekten zihnen korkma olabilir. Şimdi denilebilir ki alakası yok gibi. İşte bu yüzden Metafizik Neden diyoruz ya. Şimdi insan Ruh ve Beden denilen ikili bir yapıdan mürekkeptir genel anlamda. Ruhumuza giydirilmiş olan Beden bir nevi Ruhun aparatı gibidir. Yani nesneye dokunan hisseden koklayan tarafıdır. Bir arabanın kaportası gibi düşünün. Ancak araba yakıtı olmadan gidemez işte burada Ruh arabanın yakıtı mesabesindedir. Gelelim laka kuracağımız kısıma. Şimdi beden Ruhun iş gören tarafı ise o zaman ruhun bazı istekleri olabilir. Ve bazen beden bu istekler neticesinde hareket etmemiş olabilir. Ancak yakıt olmadan araba gidemeyeceğine göre o zaman beden istesede istemese de ruhun direktiflerine boyun eğmek durumundadır. Ancak beden Ruhun bu isteklerine kendi dilince bir cevap vermektedir. İşte kabızlık örneğinde olduğu gibi beden çoğunlukla Ruh ile olan uyuşmazlıklarda kendince tepkiler oluşturmaktadır. Bunlara da bizler rahatsızlık adını vermekteyiz. Bakınız Kadim Düşünce geleneklerinde unutmamak gerekir ki Beden, Ruh için bir hapishanedir. işte bu nedenle bizler bedenin kendi dilince geliştirmiş olduğu tepkilere göre sorunumuzu halletmeye çalışırsak aslında o rahatsızlığın sadece sonucunu ortadan kaldırmış olmaktayız. Ancaksebep hala ortada durmakta. Ve bir süre sonrada o sonuç sebep ortada olduğu için yeniden ortaya çıkacaktır. Şimdi neden insanların bağımlılıklarından kolay kolay kurtulamadıklarını anlıyor musunuz? En önemli nokta o sonucun sebebi olan Metafizik Nedene ulaşmak.