Luku 2

161 8 5
                                    

SIinä hän seisoi. Zack. Hän seisoi edessäni vierellään joku blondi rasittavan näköinen nainen. Huokaisin syvään ja sanoin "Mun seuruettani m vaan etin, en muuta". Hän katsoi kaulassani roikkuvaa VIP-lappua. "Mitä säny katot siinä V-I-P lappuako?" kysyn kun hän ei lakkaa tuijottamasta. En kuule hänen vastaustaan kun yleisö alkaa kiljua. Kännymme kohti lavaa ja Blind Channel astelee juuri lavalle. "Zack me mennään nyt mä haluun nähdä nää hyvin, mun paita täytyy näkyy" tuo nainen sanoo kimeällä äänellään. Hän vastaa pikaisesti ja lähtee paikalta tuo nainen perässään. Tiesin ettei olisi hyvä idea tulla tänne. Ei sitä ikinä tiedä kehen törmää. En tiedä kumpi on pahempi: kusipäinen ex- poikaystävä vai fanityttö.

Tyhjennän tölkin viimeiset nesteen jämät suuhuni ja alan vaeltaa kohti backstagea. Blind channelin biisit yllättivät minut totaalisesti. Ei tosiaan ollut huonoimmasta päästä. Nyt alkoi jokin rauhallisempi biisi joten päätin lähteä juoman hakuun.

Luke istuu nurmikolla puhelin kädessään ja toisessa kädessä hänellä on lonkero tölkki. Minä kävelen suoraan jääkaapille ja huomaamattani törmään Joeliin. "sori hei, mä en katonu yhtää, sori" pahoittelen ja peräännyn. Joel ottaa tölkin käteensä ja ojentaa minulle samanlaisen. "Eipä mitään, kyllä näihin nätteihin mimmeihin on aina ihan kiva törmäillä, vaikka sit vittu kirjaimellisesti", hän vastaa katsoen minuun hieman nauraen. Naurahdan ja yritän katsoa häntä silmiin, vaikka hän on minua ainakin 10 senttiä pidempi. Niko laulaa lavalla "these stage lights can break people, theres true love and true evil...". Ihme kyllä yleisö on hieman hiljempaa hetkellisesti.

"Mikä tää biisi on ku kaikki o ihan hiljaa" kysäisen Joelilta tuon nauttiessa lonkeroaan. Hän selittää jotain biisin taustasta ja mieleeni jäi silti vain kappaleen nimi eli Feel Nothing. Yllättäen Luke keskeyttää hetkemme ja hän alkaa johdattaa Joelia kohti lavaa ja tarkistaa mikkien ja muiden laitteiden johdot pikaisesti. Sitten Joel katosi lavalle taas.

Minä löysin itseni lopulta istumasta nurmikolla backstagella. Viihdyin siinä hyvin loppu illan. Kukaan ei häirinnyt. Kuuntelin poikien viimeisiä biisejä ja yleisö villiintyi heidän musiikistaan täysin. Nauroin heidän jutuilleen Luken kanssa ja hänen tyttöystävänsä yhtyi joukkoomme vielä. Nyt varsinkin nauroin kaikelle kun olin hieman juonut. Ei vaan tästä illasta voi selvitä selvinpäin jos tapaa exän ja on festareilla jossa jokainen muukin juo. Ja toki juoma oli kaiken lisäksi ilmaista. Mikäs sen parempaa. Luken työvuoro päättyi ja hän lähti tyttöystävänsä kanssa kohti autoaan. Luken kumppani Olivia oli selvinpäin ja hänen autonsa oli lähellä. Minä jäin odottamaan äitiäni jos hän yllättäen ilmestyisi tänne. 

Pian muistini alkoi olla heikompi. Muistan istuvani edelleen maassa. Kaksi vartijaa tulee eteeni keskustelemaan. He aikovat viedä minut johonkin. He nostavat minut ylös käsistäni ja mumisen jotain vastaan. "Viedään hänet poliisilaitokselle, hän on sen verran sekasin" kuulen miehen sanovan. Yllättäen Joel takanani sanoo "Hei tota älkää viekö sitä, mä hoidan, se oli tääl aiemmin nii mä voin hoitaa sen kotii" Joel vakuuttelee ja näin saan jäädä. Hän kyykistyy eteeni ja Aleksi tulee perässä myös. "Miten sä tähä kutoo päädyit hei" Joel kysyy pitäen kiinni olkapäästäni. "Mä näin mun exän ja jonku teiän fanin joka siis olih kai mun exän uus muija" selitän ja otan hörpyn juomastani. "Jos mä hei otan tän, ja joo on ne exät kyl pahoi tyyppei, mites jos tuut mun ja jätkien kans jonnekki muualle" Joel ehdotaa ja pitelee tölkkiäni. Tästähän tulee vielä kiva yö.


Moikka täs olis nyt ekat luvut. Kertokaa miltä tää vaikuttaa ja jakakaa pls teiän kavereille tätä et tää sais paljon lukijoita:) koitan olla aktiivinen ja saada pian uutta lukua ulos. Ja sori kirjotusvirheistä!

Been living in a fantasy (Joel Hokka × Ellie)Where stories live. Discover now