Luku 7/ terapiaa

155 13 3
                                    

moi ja sori kaikki en oo kirjottau ihan sika pitkään aikaan, mut nyt yritän kirjottaa pari lukuu että voin julkasta niitä sit aina välillä. Oletan ettette välttämät muista mitä täs oli tpahtunu viimeks: Joel ja Ellie oli "treffeillä" treenikämpällä, sinne tuli joku aseen kanssa ja poliisit pelasti tilanteen. Nyt kohti tarinaa-->


ELLIEN POV

Poikien treenikämpän kerrostalossa tapahtunut murha on herättänyt aljon huomiota uutisissa ja poikienkin keskuudessa. Äiti on lähtenyt työmatkalle taas ja olen siksi ollut paljon yksin kotona. Äidin kanssa soitellessani hän suositteli etten olisi yksin kokoaikaa. Se ei kuulemma ole hyväksi traumaattisen kokemuksen jälkeen. Joel on myös soitellut useasti minulle. Tänään lupasin, että hän tulee bändin kanssa meille ja katsomme terpia jutut kuntoon.

Joel asteli sisälle ja hän ei näyttänyt ensisilmäyksellä siltä miltä yleensä. Hän näytti väsyneemmältä ja hieman ärtyneeltä. Katsoin häntä ja sitten hänen perässään tulevaa Nikoa. Niko vilautti nopeasti hymyä, mutta lopetti sen pian. Kävelin Joelin eteen kun muut menivät istumaan keittiöön ja sohvalle. "Hei Joel, miten sulla menee?" Kysyn ja yritän tavoittaa noita 10 cm korkeammalla olevia sinertäviä väsyneitä silmiä. Joel katselee eteenpäin ja laskee kätensä olkpäälleni. Sitten hän kääntyy minuun ja kumartuu hieman katsoakseen minua silmiin. " Mulla ei mee mitenkää parhaiten, jos ei haittaa nii meen hetkeks teiän parvekkeelle". 

Joel oli parvekkeella hengähtämässä. Aleksi ja Niko pelasivat NHL peliä ja tommi keitti kaikille kahvia. Joonas avasi suunsa ja kysyi " Mitä Ellie, sujuuko sul paremmin ku tolla tää parantumis prosessi". Vastasin ja kerroin pienimuotoisista ahdistus kohtauksistani. 

N: se on kuule ollu kovapaikka tolle meiän paikalla olleelle sankarille. Se otti sen aika vakavasti kun sille treenikämppä on ollu aina sellane turvallinen toinen koti ja nyt siellä tapahtuu tollasta. Ja sit vielä se pelkäs sun puolesta nii paljon kun kuuli niistä sun kohtauksista.

A: Joo ei se ollu helppoo kenellekään meistä, mut Joel otti ymmärrettävästi sen vähä eritaval. Me kaikki kuitenki ollaan tääl sun ja Joelin tukena et älä huoli.

JP(joonas porko): Jep, mut kyl hei se terapia on varmaa parempi apu ku 5 itsekin kärsivää miestä joilta löytyy viisaimmat neuvot vain kännissä.

N: puhu puolestas porko ite neuvoit Joelii nyt kännis et "älä hei mee treenikämpääle nii sun ei tarvi nähä sitä murhaa".  Aika suora vihjaus ettei Joelin tarvis tulla enää treeneihin vai?

Nauroimme kaikki ja porko vaan kumarsi meille. Tuolla neuvolla ei pitkälle päästä. Lähdin parveketta kohti katsomaan miten Joel pärjää.

M: moi, raitis ilma auttaa ilmeisesti

JH: no kai se jotenki vaikuttaa

M: hei, sori ooks sä itekny

Käännyin Joelia kohti ja halasin tuota. Viileä tuulenvire aiheutti minulle kylmiäväreitä. Joel vastasi halauseen ja lämmitti samalla minua. 

J: kyllä tässä muutama kyynel tuli vuodatettua. Mä en vaa kestä sitä miten paha olo sun sisälläs voi oikeesti olla. Vittu se ei vaa niinku jätä mun pieniä aivojani rauhaan. En voi nähä sun kärsivän.

M: Hei älä sä huolehdi musta, mä pärjään kyllä kun päästään sinne terapiaankin vielä. Ja onko hei jotain mitä sä tarvit?

J: No ei oikeestaan, paitsi just nyt mä haluun sisälle, tääl on kylmempi. Mut oon jo tottunu kylmiin sydämiin ainaki.

M: mitäs kokemuksia sulla niistä on?

J: no ei mitä kummallista mut mun ex tyttöystävän ex poikaystävä oli aika kylmäsydäminen. Se suuttu niin paljo ku se nainen löysi mut ja alettiin seurustella. Sen exä tuli ja pahoinpiteli sen kuoliaaks kun olin kiertueella. Ei ollu helppo kiertue sillon.

M: oh my god Joel sä tarviit sitä terapiaa enemmän kun mä. Hei mä otan osaa ja ymmärrän et sul ei oo ehkä iha helppoo.

Otimme tietokoneen esille ja menimme terapian sivuille joka luki niissä pienissä lapuissa jotka saimme poliiseilta. Tutkimme sieltä eri terapeutteja. Osa oli lapsille suunnattuja ja osa ikäihmisille suunnattuja. Lopulta hetken etsinnän jälkeen löysimme terapeutin joka oli aikuisille ja hän kertoi pystyvänsä ottamaan pariterapiaan myös. Toivoimme että pääsemme yhdessä terapiaan jolloin voisimme jakaa tunteemme helpommin. Otimme mieheen yhteyttä ja sovimme ensimmäisen ajan. Tämän viikon perjantai.


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 03, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Been living in a fantasy (Joel Hokka × Ellie)Where stories live. Discover now