Luku 5

128 8 4
                                    

***

Soitin juuri Joelille. Hän lupasi avata minulle oven kun saavun kämpälle. Astelen juuri lehtien joukossa läpi kerrostalon pihaa. Hetken päästä kuulen ikkunan narahtelua ja miesten ääniä. "Ellie moro, ota koppi näist avaimist ja tuu 5 kerroksee hissin vastapäiselle ovelle." Joel huutaa ikkunan raosta ja minua alkaa hieman naurattamaan hänen ideansa. En juurikaan ehdi vastata kun näen ison avainnipun lentävän ikkunasta kohti minua. Nappaan avaimet kiinni ja kuulen kuinka Porko huutaa Joelin kanssa yhteen ääneen "Miten vitussa sä sait ne kii...". Niin. Se on mysteeri. 

Hissiin astuu kanssani noin 70-vuotias rouva. "Oletkos sinä nuorukainen jonnekin treffeille menossa kun noin nätiksi olet laittanut ittesi", hän kysyy ja katselee minua. Hymyilen hänelle ja vastan että näen ystävääni ja tavallaan samalla menen treffeille. Treffit eivät enää jännitä minua niin paljon, koska olen ollut 2 vakavassa suhteessa aiemmin. 

Avaimissa ei ole mitään merkkejä mikä avain olisi ulko-oven avain. Kaikki 6 avainta ovat mustia perus avaimia. Yhdestä niistä roikkuu lappu jossa lukee "tärkein avain". Oletan että kämpän avain voisi olla se tärkein. Kokeilen ja no niinhän se meni. Olin oikeassa. Poikien logiikka ei ole kovinkaan vaikea.

Joel tulee eteisen puolelle ja halaa minua heti. Tommi kiskoo takkiaan päälle Joelin takana ja loput jätkistä ovatkin olohuonetta muistuttavassa tilassa. Kämppä on pääosin mustaa ja valkoista, joka miellyttää silmääni. Eteisestä näkee hyvin asunnon ja voin sanoa ettei äänen kuulumattomuus ole ongelma. Kaikkialla on kaiuttimia mihin vain ehdinkin katsoa. Tietenkin pojista itsestäänkin jo lähtee ääntä ja paljon.

"Hei, mun täytyy mennä lääkärille nii mä nyt en sitten ehdi jäädä, pidä hauskaa jätkien seurassa ja nähdään me sitten toiste" Tommi sanoo minulle kun kävelen Joelin perässä olohuoneen puolelle. Kaikki sanovat jollain tavalla minulle moi ja huomaan, että Olli ja Joonas pelaavat NHL- peliä konsolilla. Se näyttää kilpailuhenkiseltä touhulta. Aleksi istahtaa viereeni ja selittää, että Joonas saa heittää Ollin avantoon talvella jos hän voittaa ja sama toimii toisinpäin. Pojat olivat tehneet bändin kesken lupauksen viime vuodenvaihteessa, että jokainen käy avannossa ennen Joulukuuta. Keväällä kukaan ei uskaltanut joten nyt olisi aika kun talvi tulee.

Huone täyttyi pian epäonnisilla huudoilla ja kirosanoilla. Joonas hävisi Ollille NHL:ssä ja niin hän joutuu sitten Ollin heittämänä avantoon. Nauru täytti meidän muiden osalta huoneen. Olihan se nyt hauskaa pakko myöntää. "Ellie pelaa mua vastaa, jos siis uskallat hävitä" Joel ehdotti ja otti Joonakselta ohjaimen. Oli ehkä yksi asia jota Joel ei arvaa. Minä en häviä tässä pelissä.

***

Peliä oli jäljellä noin 5 minuuttia. Olin johtanut koko pelin 3-1, koska Joel yritti rikkoa sääntöjä. Jos hän ei olisi rikkonut sääntöjä voisi tilanne olla toisin. Minä todella osaan jääkiekon säännöt joten en hyväksy huijaamista.

Peli päättyi minun voittooni. Tällä kertaa kukaan ei ehtinyt vielä huutamaan mitään vaan Joel kääntyi minuun ja katsoi minua syvälle silmiin. "Mä en oo 5 vuoteen hävinnyt kenellekään, miten vitussa sä voitit mut". Nauroin hieman ja aloin selittää.

"Mä oon oottanu et sä kysyisit. Et ilmeisesti sattunu tietään, mut mä pelasin SM-tasolla vielä viime vuonna lätkää".


MOI! ENS LUVUSSA TULEE HIEMAN DRAAMAA JA JÄNNITTÄVIÄ ASIOITA TAPAHTUU!


Been living in a fantasy (Joel Hokka × Ellie)Where stories live. Discover now