twenty

215 26 50
                                    

" hmm sedapnyaaaa " kata y/n sebaik sahaja secawan caramel machiato itu masuk ke dalam mulutnya.

Mitsuya yang duduk di hadapannya mengangguk setuju.

" aku rasa banyak la kau belikan. Nanti aku bayarkan balik."

Kata mitsuya memandang banyak bag bag yang berisi hadiah  serta hiasan untuk parti hati jadi adik adiknya itu.

Y/n meletakkan cup yang berisi caramel machiato itu sambil kepalanya menggeleng laju.

" takpe..aku dah anggap adik adik kau macam adik adik aku tau..." Kata y/n tersenyum ikhlas.

"Hontouni arigatou,y/n." Kata mitsuya memandang y/n.

Y/n hanya memberi senyuman tidak berkata apa apa.

Matanya kemudian melihat sekeliling shibuya yang dipenuhi ramai orang itu.

Susana sepi seketika.y/n danmitsuya masing masing sedang menikmati pemandangan dan menenangkan fikiran.

Melihat Ramai orang itu ,hanya satu dalam fikirannya.

" manala ayah kandung aku agaknya ya..?" Tanya y/n sambil tersenyum tawar.

Mendengar itu ,mitsuya yang sedang melihat kesesakan shibuya itu menoleh ke arah y/n dihadapannya.

gadis itu kelihatan sedih namun senyuman tawarnya membuatkan dia tampak tenang sekali.

" kalau aku jumpa dia nanti...tak kisahla sebab apa pun dia tinggalkan kitorang..aku still Nak cakap dekat dia ,yang aku rindukan dia dan saaaaaayang dia sangat sangat"

Sambung y/n lagi. Dia kemudian tergelak kecil lalu terus memandang mitsuya.

Menyedari mitsuya sudah lama memandangnya..dia tersenyum.

"Gomen...aku teremosi pulak."katanya tersengih memandang mitsuya.

Belum sempat mitsuya membuka mulut ,y/n menyambung lagi.

" kalau aku cakap yang aku Nak cari ayah aku ... Kau rasa aku gila ke ?" Tanya y/n memandang dalam anak mata mitsuya.

Mitsuya menggeleng. " y/n , aku Nak kau tahu... Yang aku selalu ada dekat dengan kau,okay ?" Kata mitsuya memandang y/n.

" kalau macam tu kalau aku cakap yang aku Nak kau tolong aku cari ayah aku sama sama..kau Nak tak ?" Tanya y/n.

Mitsuya mengangguk laju.

Y/n tersenyum manis.tiada siapa tahu yang dia berasa sangatlah gembira melihat respond mitsuya..

Sebelum ini dia juga pernah bertanya soalan yang sama pada tiga rakannya itu

namun masing masing mengatakan yang dia 'pelik' hanya kerana Mahu mencari ayah kandungnya.

" eh nama kau takashi mitsuya kan" kata y/n menukar topik

Dia tak Mahu hari yang sepatutnya seronok rosak kerana dirinya.

Mitsuya mengangguk.

" kalau macam tu aku panggil kau taka chan la" kata y/n tersengih sengih memandang mitsuya.

" mana kau tahu nickname tu ?" Tanya mitsuya.

" aku pernah dengar mikey panggil kau taka chan masa kita umur 9 tahun -ops" y/n menutup mulutnya.

Alamak kantoi la nanti kita minat dia sejak kecil lagi.kata y/n pada diri sendiri.

Mitsuya tergelak kecil mendengar jawapan y/n.

" kau kenal aku dari dulu lagi ..?" Kata mitsuya memandang y/n sambil tersenyum sinis.

Y/n mengangguk perlahan sambil kepalanya menunduk malu.

mitsuya X Reader ( Malay Fanfiction) Where stories live. Discover now