p.o.v. Jules
Ik hield niet van school. De ellenlange doodsaaie lessen, alle stomme regels, straffen en huiswerk waren daar al genoeg redenen voor. Ik had dus ook echt geen zin om naar school te gaan. Het enige wat me nog wel aantrok aan deze nieuwe school, was dat er nieuwe meisjes zouden zijn. Ik maakte me totaal geen zorgen over populariteit ofzo, want ik wist dat ik toch een vrij goede reputatie had, dus populariteit? Geen zorgen over maken. Tijdverspilling.
Mijn moeder gaf me een zoen op mijn voorhoofd. Ze moest op haar tippen staan omdat te doen, omdat ik veel groter was, en een beetje gegeneerd, ook al was er niemand anders in de buurt, duwde ik haar weg. 'Ja mam, ik zal voorzichtig zijn mam.' Stelde ik haar gerust. 'En blijf alsjeblieft een beetje uit de buurt van de slechte jongens hé!' Ik grijnsde. Zij wist natuurlijk niet dat ik bij die slechtere jongens hoorde, en sterker nog, ze zelfs aanvoerde. Ik knikte. Ze glimlachte en opende de deur. 'Dag mam!' zei ik en ik haalde mijn motor uit de garage en vertrok.
Het hatelijkste aan naar een nieuwe school gaan? Dat je er een halfuur vroeger moet zijn op je eerste dag. Voor de rondleiding en introductie en weet ik veel wat nog. Ik had daar echt geen behoefte aan, mede omdat die rondleidingen meestal gegeven werden door leerlingen, en de sukkels die dát wouden doen, waren vaak nerds. Dus toen ik aankwam bij het secretariaat, en vroeg naar de rondleiding, werd er één of andere Noë geroepen. Noë. Dat klonk al nerdy. Straks kwam er één of ander gastje met een gigantische bril en een verschrikkelijke snotneus. Ik kreunde hoorbaar en hoopte dat die rondleiding snel gedaan was.
Noë was... anders dan ik had verwacht. Anders dan ik ooit zou kunnen verwachten. Mocht ik een meisje zijn, dan had ik hem waarschijnlijk "schattig" genoemd. Maar ik was geen meisje. Ik noemde hem nu eerder een, eh, nonchalante zwerver. Tja, hij had warrig haar, niet zo van dat "warrig-maar-toch-perfect-haar", maar echt warrig, en hij had zich al even niet meer geschoren. Hij had grote, blauwe ogen, niet licht- of donkerblauw, maar gewoon, ja, blauw. Zijn haarkleur was nogal, apart. Ik zag er zowel lichtblond als donkerbruin in. Apart dus. Hij droeg kleren die nogal groot leken, en zelf was hij eerder klein.
'Dus jij bent de nieuwe?' Ik trok één wenkbrauw op en knikte dan. 'En ik moet jou rondleiden?' Het klonk niet teleurgesteld ofzo, meer echt als een vraag, dus ik knikte weer. 'Oké.' Zei hij droog en we vertrokken.
Na een lokaal of twee, begon ik het rondleiden beu te raken. Ik wou wat meer écht interessante dingen weten.
'Zeg Noë...' Hij keek op.
'Hm?'
'Hoe zijn de meisjes hier eigenlijk?'
Noë moest lachen om mijn vraag. Daarna begon hij te vertellen.
'Wel, in het populaire groepje, ons groepje dus, zijn er best wel knappe bij.'
Ik fronste. Hoorde Noë bij de populaire? Bizar.
'De leukste zijn Marith, Zoë en Tanita. Marith heeft bruin krullerig haar, Zoë zwart en stijl en Tanita lang, bruin en golvend. Qua lichaam zijn ze alle drie slank, maar met mooie rondingen. Marith is vrij klein, terwijl Tanita eerder lang is. Hou je handen thuis bij Morgane, Liese en Britt, want zij zijn al ingepalmd door Jelle, Ben en Olivier.' Hij glimlachte spijtig naar me en haalde zijn schouders op.
'En van de... minder populaire?' Hij grijnsde.
'Pippa is erg opvallend. Ze is mooi, met zwart krullerig haar en groenblauwe ogen. Ze hoort niet bij de populaire omdat ze zich nogal brutaal kleedt en gedraagt, ze draagt altijd haar krachtarmband met spikes. Zij is een soort van de Badgirl van onze school, het meisje dat elke jongen in haar bed krijgt.' Hij keek me schalks aan. Ik vond die benaming wel grappig, en passend voor mij.
We liepen verder door de gang, we waren net langs de sporthal gelopen en nu op weg naar de kleedkamers. 'En dan heb je natuurlijk ook nog...' Hij zuchtte. 'Wat?' vroeg ik. Hij gebaarde overdreven naar de deur van de jongenskleedkamer. Ik trok één wenkbrauw op en duwde de deur open.
De jongenskleedkamer was heel normaal, op één ding na. In het midden stond een grote, glazen bokaal van ongeveer één meter hoog, half gevuld met muntjes. Ik keek Noë niet begrijpend aan. 'Dát,' zei hij, en hij wees naar de bokaal met muntjes, 'is voor degene die háár kan krijgen.' Deze keer wees hij naar iets achter op de muur. Ik keek op, en zag de foto van een abnormaal mooi meisje. Ze zat op de rand van een brug en staarde half-glimlachend in de verte. Ze had mooie donkerblauwe ogen die omlijst waren door lange zwarte wimpers. Ze droeg niets van make-up, maar door die wimpers, haar puistloze gezicht en haar volle lippen was dat helemaal niet nodig. Haar blonde haar, waar een beetje zoals bij Noë ook bruintinten in zaten maar toch voornamelijk lichtblond was, waaide zachtjes naar achteren. Ze was erg slank, en had voor de rest het perfecte lichaam. Ik had het gevoel dat ik haar ergens van kende, maar Noë ging al verder met zijn vertelsel.
'Ze heet Charlotte. Zoals je ziet is ze prachtig, zelfs nog mooier dan Pippa of Tanita of wie dan ook. Ze doet aan karate en is er naar het schijnt nog is heel goed in ook. Ze had vroeger een vriendje, Marco, maar sinds dat hij zelfmoord heeft gepleegd, stoot ze iedereen van zich af. Sommigen zeggen dat ze zich schuldig voelt, anderen zeggen dat ze gewoon in de rouw is, maar enkelen denken zelfs dat zij hem vermoord heeft.'
'Daarom,' ging hij verder terwijl hij zich naar mij omdraaide,
'noemen we haar ook wel eens de ijskoningin.'
In een flits herkende ik haar. Zij was het. Dat meisje dat me vorige week op die wedstrijd knock-out had geslagen.
'Niemand heeft haar ooit nog kunnen krijgen.' Ging Noë verder. Ik onderbrak hem.
'Ik krijg haar.' zei ik, en ik gooide een briefje van vijftig euro in de bokaal terwijl ik Charlottes foto strak bleef aankijken. Ik voelde gewoon dat Noë me verbaasd aankeek, maar ik was zeker van mijn stuk.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Heey!
Hoe vonden jullie het hoofdstukje?
Fouten mogen gecorrigeerd worden hoor ;)
De jongen hierboven is Jules :)
Vote?
Comment?
xxx Bo
JE LEEST
De Ijskoningin
Teen FictionIk opende de groepschat. "Dé Jules Bryans komt naar onze school!!!! <3<3" De naam Jules Bryans stond zo in het blauw onderlijnd. Ik klikte op de link. Ik zag de foto. Het was hem. Ik had zonet de binnenkort populairste badboy van de school knock-ou...