حامد :اقصهتنتفض سناء من مكانها :انا عملت الى انت قولت عليه يقترب حامد منها اكتر ثم ينحنى الى مستواها :بس مش زى ماانا عايز سناء :وعايز اى حامد :تفضلى جنبى سناء بسخريه:هه ماانا محبوسه اهو حاولت اهرب ؟حامد :متقدريش اصلا سناء بخيبه امل :فعلا حامد :النهارده يومك سناء وتظهر على وجها علامات الاستفهام حامد :انتى يوم عائشة يومسناء :ااااااه ماانت متجوز اتنين حامد :اه الله يكون ف عونى سناء :عايز اى منى ي حامد حامد :اسمى السيد القاسى سناء :انت بالنسبالى حامد حامد :حتى بعد الى حصل يوم النتيجه تتذكر سناء صفعاته وتتذكر كلامه عن ابيها سناء :هو بابا بجد باعنى ف مزاد حامد بتجاهل كلامها :اجهزى النهارده سناء :رد عليا انت رايح فين حامد : ويلك تكلمنى بالطريقه دى فااااهمه سناء بتحدى :لا مش فاااهمه يقترب منها حامد :دا القطه بقيت بتتكلمثم يضع يده على خصرها :تعرفى انى بحب القطط الى بتخربش دى سناء :ابعد عنى حامد :لى انا ممكن اقفل الستاير ونقضى ليلتنا سناء :مش هتعمل كدا حامد وهو يضع راسه وسط شعرها :اى الى هيمنع سناء :شغلك حامد :مفيش حاجه ف الدنيا دى تمنعنى عنك سناء :بس اكيد بردو مش هتعمل كدا صح ينظر اليها حامد ثم يغمض عينه قليل :انزل بس بشرط سناء :لارد حامد :تمام هتعبرك موافقه ليطبق شفتيه على شفتيها سناء تحاول الابتعاد عنه لكن دون جدوىيضع يديه على خصرها بتملك والاخرى على وجها لمنعها من الحركه بعد وقت ليس بقصير يبتعد عنها لحاجتهم للاكسجين سناء :كحكح انت مجنونه كنت هموت حامد :طعمهم عسل زيك بالظبط سناء :انت قليل الادب حامد :ههههههههه مش جديده ثم يتركها وينزل عائشة : حامد حامد حامد :نعم ي عائشة عايشة :انت كنت فين حامد :كنت بجيب شويه حاجات من فوق عايزه اى عايشة :مفيش انت هتبات عندى النهارده صح حامد :لا النهارده يوم سناء عايشة :بس انت فضلت معاها شهر حامد :كانت عروسه انا فضلت معاكى سنتين عايشة :مستكترهم عليا حامد :مش كدا بس من النهارده يوم ليها ويوم ليكى عايشة :انا بحبك حامد : انتى مش بتحبينى احنا اتجوزنا عشان ابويا وعمى الله يرحمهم اه ممكن بتحبينى بس مش اكتر من الفلوس الى فاتحه بيها حسابك ف البنك عن طريقه صحبتك ايام الكليه عايشة بصدمه :انت انت ازاى عرفت دا حامد :انا ازود هملك انتى بنت عمى ف الاول وف الاخر بس انا بكره الى يستغفلنى وانتى عملتى كدا عايشة :بس ي حامد يتركها ويذهب عايشة ف نفسها :كدا اللعب على المكشوف ي ابن عمى وهعرف ازاى ابعد البت دى عن هنا يتنزل سناء وتتجه الى المطبخ لترى نهال تجلس على الطاوله التى بالمطبخ سناء :بتعملى اى ي ماما نهال :تعالى ي حبيبتى بعمل محشى سناء :ياااااه دا صعب اووووى نهال :دا مفيش اسهل منه سناء :بس انا مش بحب دا نهال :امال بتحبى اى سناء :ورق العنب دا جنان نهال :زى حامد سناء :هو بيحبه نهال :بيموت فيه .تعالى بقا اعملك بتعمل ازاى ...هاتى ي بت ي فتحيه ورق العنب من عندك فتحيه :من عنيا ي هانم تضع ورق العنب بجوارها ثم تأخد نهال ورقه :بصى ي حبيبتى بتحطى شويه رز صغيرين وبعد كدا بتعملى كدا وبعدين كدا وبتلفى كدا ثم ترفعه اليها وكدا خلاص شوفتى حلو ازاى سناء :ايوا حلو اجرب انا بقا تقوم سناء بلف واحد اخر سناء :كدا ي ماما نهال :ههههههه حلو بس لازم ميكنش مفكوك كدا سناء :هحاول تانى بعد قليل ف المطبخ تدخل عايشة عيشة :بتعملو اى نهال :تعالى ي عايشة شوفى سناء بتعمل المحشىعايشة :اه مبقاش غير واحده لسه بتتعلم هناكل من ايدها نهال :ف اى ي عايشة اى الكلام الى انتى بتقوليه دا عايشة :مش قصدى ي مرات عمى بس انا الى على طول بعمله نهال :و سناء كمان مرات حامد ولا نسيتىعايشة :لا منستش انا هكمل الاكل نهال :يلا ي سناء كملى المحشى حامد بيجى الساعه ٢ بالظبط سناء :حاضر ي ماما يأتى حامد ويتجمعو على السفره ثم يرفع حامد المحشى :مين الى عمل دا نهال وهيا تطبطب على كتف سناء : بنتي سناء حامد :اممم ف تطور كبيريتذوق حامد ثم تنتظر عايشة رده حامد :حلو تسلم ايدك ثم يغمز لها سناء تبتسم لم يرى ابتسامتها لاكنه شافها ف عيونها عايشة وهيا تتذكر ف المطبخ تستغل انشغال الموجودين وتضع كميه كبيره من الشطه لانها تعلم انه لا يحبها تخاف ان تتكلم خايفه ليشك فيها يأتى الليل يدخل حامد الى غرفته ليرى سناء نايمه لييتجه اليها ويتأمل ملامحها بعد قليل حامد : سناء سناء اصحى سناء بنعاس :ف اى حامد :قومى سناء :ف اى ي حامد سبنى بقا عايزه انام سناء :مفيش نوم قومى تستيقظ سناء :نعم ف اى حامد :اى جوزك وعايزك سناء وهيا تنظر للمنبه لترى الساعه الواحده صباحاسناء :الساعه واحده ي حامد عايزنى ف اى دلوقتى حامد :افهمى بقولك انا جوزك وعايزك سناء :عايزه انام يحملها حامد الى الحمام حامد وهو يضع المياه على وجها :فوقى كدا سناء بخضه من اثر المياه: خلاص فوقت يحملها ويذهب ليها اتجها الدولاب ثم يخرج قميص نوم قصير جدا ويعطيها اياه سناء بصدمه :ماله حامد :البسيه سناء :لى حامد :مزاجى سناء :انت مجنون انت جاى تصحينى الساعه واحده تقولى البسى دا حامد :هتلبسيه ولا البسهولك انا بس ساعتها مش هتحتاحى تلبسيه سناء :لا لا خلاص هلبسه تتجه الى الحمام وبسرها تلعن حظها وتلعن اليوم التى وافقت بيه على هذا الرجل تخرج بعد قليل من الحمام يقترب منها حامد ويقوم بفك رابطه شعرها لينسدل شعرها ثم يحملها الى سريرهم يقترب منها ثم توقفه سناء سناء :بس انا مش عايزه كدا يتجاهلها ويقتر منها اكثر:مش برضاكى سناء وهيا تحاول ان تبدء بمواضيع :تيجى نلعب يبتعد عنها حامد :يوووووو انتى عايزه اى سناء :نلعب حامد :وبعد اللعب سناء :مش عارفه حامد :عايزه تلعبى اىسناء :بص انت هتغمض عينك لو مسكتنى يبقى انت الكسبان لو مقدرتش تمسكنى كدا انا الكسبانه حامد :بس لو خسرتى هتنفذى الى هقول عليه سناء :موافقه يلا ثم تقوم بتغطيه عينه يحاول الامساك بيها لكن دون فائده سناء :هههههه شوفت ازاى خسرت حامد :لا لسه مخسرتشسناء وهيا تتحرك حوليه:مش هتعرف تمس.....قبل انا تكمل الجمله يمسكها حامد حامد :ههههههههه مسكتك يرفع الغطاء عن وجه :انتى الى خسرتى سناء بحزن :مسكتنى ازاى حامد :من صوتك ومن حركاتك دلوقتى لازم تنفذى الى هقول عليه سناء :اتفضل قول يأخدها ويجلسان على السرير ثم يقترب من اذنيها حامد :ترقصى سناء :.......
يتبع
أنت تقرأ
صفقة عمري
Romansa( سناء )بطله الرواية ف ال 18 من عمرها قصيره القامة جدا ،شعرها طويل يكاد يصل إلى ركبتيها بسبب قصر قامتها اسود اللون كالليل ،عيونها خضراء ك الزرع بيضاء البشرة كانت تعيش مع عمتها بعد تركها لبيت أهلها وهيا الآن ف الإسكندرية (مريم) صديقة سناء (حامد ) ا...