Aku melangkah masuk ke rumahku. Sebaik sahaja masuk aku diberi tamparan di pipi aku.
"Tuan Yoon"ucap aku dengan nada bergetar. Aku sungguh terkejut. Masalah apa yang telah aku buat sehingga aku dimarahi oleh ayahku sendiri. Buat pengetahuan,sejak kejadian itu aku harus memanggil ayah aku dengan panggilan Tuan Yoon. Hati aku sakit sangat.
"Kau ni memang tak tahu malu kan!! Aku tak keluarkan kau dari rumah ni pun dikira bernasib baik but apa yang kau buat. Kau malukan abang kau dan kau juga bagitahu yang kau ni anak aku. Excuse me mari sini aku ingatkan sekali lagi yang kau BUKAN ANAK AKU!!! Kau ikut aku sekarang"ucap Tuan Yoon lalu menarik tangan aku dengan begitu kuat. Aku sedih melihat tiada sesiapa pun yang ingin membantu aku.
Dia menarikku menuju ke tandas. Dia membuka air dan membiarkan air itu mengalir. Air mata aku mengalir. Aku tidak percaya akan apa yang aku bayangkan.
Sebaik sahaja bath up tersebut penuh dia menarik rambutku dan mengelamkan muka aku.
"Tuan Yoon,please. Maafkan Jae Ra. Jae Ra tak pernah bagitahu sesiapa pun tentang diri Jae Ra. Please percayakan Jae Ra. Tuan Yoon please percayakan Jae Ra"aku memohon dengan air mata yang terus mengalir namun Tuan Yoon tidak mendengar kata2 ku. Selepas puas menyiksa aku dengan cara melemaskan aku dia terus menghentakkan kepalaku di bath up dan meninggalkan aku.
Aku terduduk lemah dan segera berdiri untuk keluar. Aku menuju ke arah pintu tandas. Aku cuba membuka namun ternyata pintu tersebut terkunci.
"Tuan Yoon,Jaehyuk-shi tolong buka pintu..please. Jaehyuk-Shii!!!!"aku terus memanggil namun panggilan aku bagaikan angin lalu.
"Kenapa semua ni terjadi pada aku?Eomma,Abeoji, Jaehyuk Oppa Jae Ra rindukan kamu semua yang dulu. Yang menyayangi Jae Ra,yang sentiasa ada dengan Jae Ra,yang temankan Jae Ra. Kenapa takdir begitu jahat pada Jae Ra. Wae??!!!"aku menangis merenungkan nasib aku tapi aku mesti bertahan. Aku percaya aku akan bahagia kembali. Aku tersenyum dengan air mata yang masih lagi mengalir. Aku tersenyum menginggatkan kenangan aku ketika birthday aku semasa aku berusia 6 tahun.
Flashback..
"Eomma, Abeoji,Jaehyuk Oppa, janji dengan Jae Ra walau apa pun yang terjadi eomma, Abeoji dan Oppa akan tetap sayang Jae Ra"ucap aku dengan nada gembira.
"Nee. Kami janji. Mari tautkan jari kita"ucap Tuan Yoon. Kami tersenyum dan mengaitkan jari kami.
"Happy Birthday Princess Eomma/Abeoji"ucap Puan/Tuan Yoon lalu memeluk aku. Aku membalas pelukan mereka.
"Happy Birthday adik Oppa yang manis. Aigoo,dah besar adik Oppa ni. Rasa ya baru semalam Jae Ra nangis sebab Oppa ambil Lawoo Jae Ra"ucap Jaehyuk lalu memeluk ku. Kami berpelukan dan tersenyum gembira.
Dan pada keesokkan harusnya,kejadian tersebut berlaku dan merubah segalanya.
End flashback...
Perlahan2 aku mula tidak sedarkan diri dan perkara pertama yang aku lihat adalah bayangan seseorang yang memeluk diriku dan menangis melihat keadaanku.
Junkyu P.O.V
Sebaik sahaja Jae Ra meninggalkan aku,aku segera mengejar Jae Ra namun aku kehilangan jejak Jae Ra. Entah kenapa aku merasa tak sedap hati seolah-olah ada sesuatu yang akan berlaku. Tapi apa? Aku terfikir untuk pergi ke rumah Jaehyuk. Aku tak tahu atas alasan apa aku ingin pergi ke rumah Jaehyuk sedangkan kami tidak begitu rapat.
Aku segera menaiki kereta dan memandu menuju ke rumah Jaehyuk namun sebaik sahaja ingin sampai aku melihat teksi. Aku terkejut melihat Jae Ra keluar dari teksi tu.
'apa yang Jae Ra buat kat rumah Jaehyuk ni. Urusan apa Jae Ra dengan Jaehyuk ni?'pertanyaan2 itu terus bermain di fikiran aku. Aku segera keluar dan sebaik sahaja sampai aku segera mengetuk pintu. Seorang wanita yang aku yakin adalah pembantu rumah membuka pintu untukku. Aku membungkukkan badan.
"Ada yang boleh saya bantu?"soal pembantu rumah itu.
Aku mengusap2 tengkuk aku. "Saya mencari Jaehyuk. Apa dia ada??"soal aku. Cuma itu aja yang ada di fikiran aku. Pembantu rumah itu mengangguk dan memanggil Jaehyuk. Tiba2 aku mendengar keributan dan tangisan seseorang. Aku sangat mengenali tangisan tersebut. Aku segera berlari menuju ke arah tangisan it dan mendapati Tuan Yoon yang mengunci pintu. Aku terkelu. Aku mendekati pintu itu dan aku mendengar suara seseorang yang sedang menangis. Aku segera membuka pintu tersebut dengan kunci yang Tuan Yoon letakkan di bawah karpet. Sebaik sahaja pintu terbuka,hati aku terluka melihat keadaan Jae Ra yang pucat. Air mataku mengalir di pipi. Aku tak menyangka bahawa Jae Ra merupakan anak pemilik Hana Dul Set dan juga adik kepada Jaehyuk.
Aku menepuk pipi Jae Ra mengharapkan agar Jae Ra tersedar. Aku juga menyebut2 nama Jae Ra dan memeluk dirinya. Aku mengangkat Jae Ra secara bridal style dan membawa Jae Ra keluar dari rumah Yoon itu.
Di ruang tamu,aku melihat Jaehyuk,Tuan dan Puan Yoon bergurau tanpa mempedulikan keadaan Jae Ra. Aku segera menuju ke arah mereka dengan Jae Ra masih lagi di gendongangku.
"Saya tak sangka bahawa pemilik cawangan terkenal sanggup memperlakukan anak mereka sebegini rupa. Saya akan bagitahu pada Appa saya agar membatalkan perjanjian ni!!"ucap aku dengan lantang lalu meninggalkan kediaman Yoon Fam tanpa mempedulikan sumpah seranah yang akan keluar dari mulut Tuan Yoon.
"Jae Ra mulai sekarang awak adalah adik Oppa. Oppa akan uruskan pindahan Oppa dengan awak. Mulai sekarang nama awak adalah Kim Yu Na"ucap aku dengan tegas walaupun aku tahu yang Jae Ra takkan mendengar perkataan aku.
❤️❤️❤️❤️TO BE CONTINUED ❤️❤️❤️❤️
Makin lama Makin jauh dari tajuk ngan sipnosis😌lain yang Sha rancang lain yang yang ditulisnya🙂😭apa2 pun hope you guys like my simple story.. byeee..saranghae💗💘💝
Don't forget to vote and comment ✨
YOU ARE READING
GOING CRAZY || Hyunsuk
Fanfiction[COMPLETE] "I will always wait for you,even today you're not here" Start:8/10/2021 End:23/2/2022