Author P.O.V
Jae Ra membuka matanya setelah pengsan selama 6 jam. Dia cuba menyesuaikan cahaya yang masuk ke dalam kornea matanya. Sebaik sahaja terbiasa dia cuba menginggat apa yang berlaku. Sebaik sahaja ingat air mata dia turun dengan sangat laju. Tiba2 kedengaran bunyi pintu dibuka. Jae Ra melihat ke seorang lelaki yang masuk ke bilik tidur yang sangat asing untuk Jae Ra dengan air mata yang masih lagi turun.
"Jae Ra,kenapa ni??"soal orang itu lalu bergegas memeluk Jae Ra. Jae Ra membalas pelukan lelaki itu sambil menangis.
"Junkyu Oppa,Jae Ra..hisk..hisk..Jae Ra penat sangat. Kenapa keluarga Jae Ra jahat pada Jae Ra. Mana keluarga Jae Ra yang dulu. Yang sentiasa sayang pada Jae Ra,yang sentiasa ada di sisi Jae Ra. Di mana mereka Oppa?"ucap Jae Ra. Benarkan dia menangis untuk sementara. Dia terlampau penat menghadapi dugaan yang tiada habis ini. Luka yang diberikan keluarga dia sangat dalam ditambah dengan luka yang terlalu lama dia pendam.
Mata Junkyu berkaca2 namun dia tidak boleh menangis. Dia mesti kuatkan diri supaya Jae Ra juga kuat. Dia mengelus belakang badan Jae Ra.
"Jae Ra bertahanlah. Jangan pernah mengalah. Please bertahan. Jae Ra nak tahu tak?Oppa gembira dapat kenal Jae Ra. Oppa gembira sangat2. Jae Ra teach me about life. Jae Ra lah penyebab kenapa Oppa nak bantu sesiapa sahaja yang memerlukan. So,please bertahan dan jangan pernah mengalah. Jae Ra sepatutnya bersyukur sekurang2nya Jae Ra dapat merasai kasih sayang mereka tidak seperti orang lain. Ada yang tidak mendapat kasih sayang gara2 keluarga dia meninggal,dibuang keluarga dan keluarga yang lebih pedulikan pekerjaan mereka daripada anak2 mereka. Jae Ra kena bersyukur tau. Jae Ra dapat merasainya walaupun sekejap" ucap Junkyu. Dia tersenyum memandang Jae Ra. Jae Ra juga turut membalas senyuman Junkyu. Dia tertawa lalu memeluk Junkyu.
"Btw Jae Ra dekat mana ni?"soal Jae Ra apabila merasai bahawa dia tidak pernah melihat bilik ini.
"Jae Ra dekat bilik Oppa. At first Oppa nak bawa Jae Ra pergi hospital tapi ada something berlaku kat rumah Oppa so Oppa bawa Jae Ra ke sini. Nasib baik doktor peribadi Oppa ada datang waktu kita sampai so senang keje Oppa"ucap Junkyu lalu duduk di katil dia dengan Jae Ra yang masih lagi memeluk dia. Jae Ra cuma rasa selamat dan nyaman apabila memeluk Junkyu. Junkyu semestinya tak kisah kalau gadis manis seperti Jae Ra memeluk dirinya. Sambil2 tu dia boleh modus sekali.
Jae Ra mengangguk kepalanya tanda faham. Junkyu pun mengusap rambut Jae Ra. Usapan Junkyu membuatkan Jae Ra tertidur. Junkyu yang merasaikan pelukan Jae Ra melonggar mula melihat ke arah Jae Ra. Dia tersenyum melihat Jae Ra tertidur. Dia pun membaringkan Jae Ra dan menyelimutkan Jae Ra.Dia berbaring di sebelah Jae Ra dan turut masuk ke alam mimpi. Tanpa disedari oleh mereka berdua,ada seseorang yang memerhati dengan perasaan bercampur baur di hadapan pintu yang lupa ditutup oleh Junkyu selepas membukanya.
Berapa lama dia berada di sana?semenjak Junkyu masuk ke bilik lagi dia berada di sana tanpa disedari oleh Junkyu.
Hyunsuk P.O.V
Sepatutnya aku gembira kerana dapat menghabiskan masa dengan Winter tapi entahlah. Aku tiba2 berasa sedih dan ingin segera pulang. Semasa menonton wayang,aku terfikir tentang Jae Ra. Menginggat senyuman,ketawa Jae Ra apabila bersama dengan Junkyu membuatkan hati aku sakit tapi apa yang aku boleh buat. Aku tak nak kehilangan fans gara2 couple dengan dia.
"Hyunsuk,baju ni sesuai tak dengan Winter?"soal Winter padaku. Selepas menonton wayang kami bergerak ke kedai pakaian untuk membeli baju. Cuma Winter je yang nak beli. Sekarang aku sudah berada di sini hampir 3 jam. 3 Jam. Aku boleh jadi gila hari ni gara2 Winter. Dia telahpun cuba beratus-ratus pasang baju but tiada satu pun yang dia beli. Alasan tidak sesuai,terlalu besar,terlalu simple and macam2 lagi.
Aku mengangguk dan tersenyum. Dia turut tersenyum lalu mengambil kesemua baju yang dia inginkan.
"Hyunsuk bayar ya. Hari ni Winter lupa bawa duit"ucap Winter dengan aegyo. Aku lagi2 tersenyum dengan tidak ikhlasnya. Bayangkan aku menunggu dia selama hampir 3 Jam dan aku terpaksa membayar pula. Mari sini aku tekankan sekali lagi bahawa aku terpaksa menunggu dia HAMPIR 3 JAM. 3 jam bukan masa yang sekejap.
Aku segera menuju ke tempat pembayaran dengan baju Winter yang terlampau banyak. Penjual tersebut mengscan harga dan meletakkan baju tersebut ke dalam plastik.
"Semuanya RM 26,790"ucap penjual itu. (Sha terpaksa gunanya mata wang malaysia sbb Sha tak tahu tentang mata wang Korea. So,sorry ya). Aku mengeluarkan blank card ku dan menyerahkan pada penjual tersebut. Penjual tersebut mengambilnya dan scan. Sebaik sahaja selesai dia menyerahkan kembali blank card ku.
"Terima kasih. Sila datang lagi"ucap penjual tersebut. Aku hanya tersenyum dan bergerak meninggalkan kedai tersebut dengan plastik yang berisi baju Winter.
Winter mendekatiku sebaik sahaja dia melihat ke arahku. Dia mengenggam pengsan tanganku dan aku hanya mampu membiarkannya sahaja.
"Kita balik ya. I ada urusan dekat rumah so kena balik awal"ucap aku. Terpaksa berbohong kerana aku dah malas nak ikut jejak Winter lagi. Aku nak balik dan berehat sepuas2nya. Aku terlalu penat.
"Baiklah. Terima kasih Hyunsuk sebab bawa Winter jalan2"ucap Winter. Aku hanya tersenyum lalu kami menuju ke parkiran kereta.
Skippp....(Kita skip ya sbb Sha tak ada idea nk buat)
Sebaik sahaja sampai di rumah aku segera memasuki rumah dan menuju ke bilikku. Aku berbaring dan melihat jam di bilikku. Pukul 8 malam,masih awal untuk aku tidur jadi aku buatkan keputusan untuk mengulangkaji. Walaupun aku kaya aku tetap kena rajin belajar suapaya aku boleh balas jasa ibu ayah aku dalam membesarkanku. Aku terus tenggelam dalam buku tanpa tersedar Masa telahpun menunjukkan pukul 11 malam.
Bichogane~
Nane Bichogane~Aku segera mengangkat telefonku yang berbunyi itu. Aku melihat nama pemanggil. 'Adek lahanat🙄🥱'.
"Kau nak apa??"soal aku dengan nada geram.
"Wahai oppa gila baik kau tido sebelum aku masuk bilik kau aku tampar kau"adikku memang lahanat. Tapi aku tahu dia sangat prihatin padaku walaupun dia selalu berkata kasar kepadaku.
"Fine aku nak tidolah ni. Bye bye Adek lahanat"ucap aku dengan nada mengejek.
"Bye bye Oppa gila"ucap dia lalu memutuskan panggilan telefon. Aku segera mengemas meja belajar ku dan menuju ke katil untuk tidur.
❤️❤️❤️❤️TO BE CONTINUED ❤️❤️❤️❤️
Haii..Cam hambar je chapter ni. Sorry kalau hambar Sbb Sha kehilangan idea for this chapter. Tak tahu kenapa😭😭
Apa ii pun don't forget to vote and comment. Saranghae❣️💕
YOU ARE READING
GOING CRAZY || Hyunsuk
Fanfiction[COMPLETE] "I will always wait for you,even today you're not here" Start:8/10/2021 End:23/2/2022