Jae Ra pov...
Aku tersedar dari tidurku apabila merasakan kereta berhenti. Aku lihat ke sebelahku dan terlihat MinGyu yang sedang menangis?
Aku memberanikan diri untuk memanggil. "Gyu Oppa"
Dia melihat ke arah aku apabila mendengar suara aku. Dia tersenyum ke arah aku dengan air mata yang masih lagi mengalir.
Aku terkejut melihat air mata dia. Kenapa MinGyu menangis?Apa yang dia fikiran? Pertanyaan2 itu terus bermain di fikiran aku.
"Gyu Oppa,wae?kenapa menangis ni?Uljima"aku sangat khawatir. MinGyu bukanlah jenis yang suka menangis. Aku mengusap air mata dia namun air mata dia terus mengalir. Aku memandang ke arah mata dia.
"Oppa wae?Janganlah menangis macam ni. Uljima Oppa"ucap aku. Dia memeluk aku dan menggelamkan kepala dia di perpotongan leher aku.
"Mianae Jae Ra-ya. Don't ask me why I say sorry to you. One day you will know. Cheolma mianae Jae Ra-ya"
Lidah aku terkelu sebaik sahaja mendengar permintaan maaf dari dia. Aku tak tahu apa yang harus aku kata. Tangan aku yang mengusap belakang badan dia juga turut terhenti.
Dia melepaskan pelukan dan tersenyum memandang diriku. Air mata dia juga sudah berhenti.
Dia pun menancap gas dan mengerakkan kereta. Keadaan di dalam kereta juga sunyi dan hanya terdengar rintihan hujan di luar.
Hyunsuk pov...
Sebaik sahaja aku menghantar Jae Ra aku segera bergerak balik dan merebahkan diriku di atas katil tanpa menukar baju. Kejadian yang berlaku di dalam kereta masih bermain di fikiran aku.
Apa yang telah aku buat ni? Aku telah buat seorang Kim Jae Ra terluka sangat dalam dan juga membenci aku lebih teruk. But why aku kisah pasal tu? If dia benci aku lagi bagus tapi kenapa aku rasa tak rela dibenci oleh gadis itu.
Aku segera bergerak ke tandas untuk mandi agar fikiran aku berasa sedikit tenang. Selesai mandi,aku segera turun ke bawah dengan membawa telefon aku lalu duduk di sofa kat ruang tamu.
Aku mengscroll IG namun tiada apa yang menarik. Aku pun menutup telefon dan mengusap kepala aku. Tanpa sedar aku tertidur di sofa.
Aku tersedar dari tidurku apabila mendengar suara rintihan hujan. Aku mengosok mataku dan melihat ke arah telefon.
"Dah pukul 9. Lama betul aku tidur. Anyway mana Eomma,appa dengan Hyun Mi? Tak ada sorang pun hantar mesej ni"ucap aku keseorangan. Tiba2 perutku berbunyi.
"Laparnya"aku mengusap2 perutku. Aku menuju ke dapur dan melihat Bibik Han sedang menyiapkan makanan. Aku segera duduk di kerusi.
"Bibik Han,Mana Eomma,appa dengan Hyun Mi?"
"Tuan Choi,Puan Choi dan Hyun Mi pergi rumah Tuan Yoon. Itu yang mereka bagitahu pada Bibik" ucap Bibik Han lalu menyerahkan pinggan yang telah diisi dengan nasi dan lauk pauk kepadaku. Aku mengambil dan mengangguk kepala. Aku pun makan.
YOU ARE READING
GOING CRAZY || Hyunsuk
Fanfiction[COMPLETE] "I will always wait for you,even today you're not here" Start:8/10/2021 End:23/2/2022