Author pov...
(Kita skip ya sebab Sha tak ada idea nak tulis 😔)Jae Ra akhirnya sampai di rumah dia. Dia segera keluar dari kereta dan berlari menuju ke arah rumah dia. Dia mengetuk pintu rumah dia dengan tidak sabaran. Seok Hoon dan Seok Kyung yang menemani Jae Ra tertawa dengan sikap Jae Ra yang tidak sabar untuk jumpa dengan keluarga dia.
Pintu pun dibuka dan terlihat pembantu rumah Jae Ra yang terkejut melihat Jae Ra.
"Tuan Yoon!!Puan Yoon!!"panggil pembantu rumah Jae Ra pada ibu ayah Jae Ra. Puan dan Tuan Yoon mendengar nama mereka dipanggil segera turun di bawah.
"Apa yang kecoh sangat Ahjumma?"
"Palli. Tengok siapa kat depan pintu ni"pembantu rumah Jae Ra segera menarik tangan Puan Yoon. Puan Yoon hanya pasrah ditarik oleh pembantu rumah dia.
Mata Puan Yoon seperti ingin mengalirkan air mata apabila melihat Jae Ra di depan pintu sedang tersenyum.
"Jae..Jae..Ra. Anak Eomma. Ni betul2 Jae Ra ke?"
"Ya Eomma ni Jae Ra. Abeoji!!"ucap Jae Ra. Dia segera memeluk kedua2 ibu bapa dia. Masing2 mengeluarkan air mata kerana terlampau rindu.
"Mana Jaehyuk Oppa?"soal Jae Ra kerana tidak terlihat kelibat abang dia.
"Oppa keluar. Nanti dia balik. Seok Hoon,Seok Kyung dan gadis tu siapa nama?"
"Annyeong Puan Yoon. Mira Imninda" ucap seorang perempuan yang baru sahaja keluar dari kereta. Dia menyalam tangan Puan Yoon.
"Eomma nak tahu tak yang Mira Eonnie belanja Jae Ra baju. Cantik sangat"ucap Jae Ra dengan gembira. Puan Yoon tertawa.
"Dahlah jom kita masuk. Panas kat luar ni" Mereka pun masuk ke dalam rumah. Di rumah mereka bercerita banyak hal.
Hyunsuk pov...
Hari ni aku menemani Jaehyuk keluar. Dia kata nak beli baju. Aku cuma menunggu di luar sebab aku malas nak masuk ke dalam. 5 minit kemudiaan dia pun keluar dari kedai.
"Jomlah kita balik terus lah" ucap Jaehyuk sambil memegang sebuah plastik.
Aku mengangguk dan kami menuju ke tempat kereta aku diparkir. Kami masuk ke dalam kereta. Aku pun mengerakkan kereta aku menuju ke rumah Jaehyuk.
Selepas memandu lebih kurang 45 minit perjalanan akhirnya kami sampai di rumah Jaehyuk.
"Kereta siapa kat rumah kau tu Jaehyuk?"soal aku apabila terpandang sebuah kereta BMW yang terparkir di depan rumah dia.
"Tak tahulah aku. Jom keluar tengok siapa ada kat dalam rumah aku tu"
Kami pun keluar dari kereta dan masuk ke rumah Jaehyuk. Kami pergi ke arah ruang tamu dan terlihat kelibat seseorang yang sedang bergelak ketawa. Kami terpana melihat orang itu. Orang yang kami rindukan sangat2.
Kami segera berlari menuju ke arah orang itu dan memeluk dia.
"Jae Ra!!"
"Jaehyuk Oppa,Hyunsuk Sunbae Jae Ra rindu korang"ucap Jae Ra.
"Kami pun rindukan Jae Ra" kami saling berpelukan. Kerinduan kami akhirnya terubat.
"Oppa,Sunbae perkenalkan Seok Hoon Oppa dan Mira Eonnie. Mira Eonnie ni kekasih Seok Hoon Oppa. Comel kan Mira Eonnie ni"
Aku memandang ke arah orang yang ditunjuk Jae Ra. Sebaik aku melihat Mira dan Mira melihat aku,kami saling menjerit.
"Awak?!!"
"Sunbae dah kenal ke ngan Mira Eonnie ni?"soal Jae Ra.
"Tak adalah. Semalam Sunbae pergi cafe dan dia langgar Sunbae" jelas aku. Jae Ra pula hanya mengangguk sebagai tanda faham.
Tiba2 aku menjadi gugup kerana menginggatkan ayat aku semalam. Aku cuba memberanikan diri aku.
"Jae Ra"aku memanggil Jae Ra. Sebaik sahaja Jae Ra memandang aku,aku segera meluahkan apa yang aku rasa.
"Jae Ra Sunbae cintakan Jae Ra. Sunbae tak tahu nak describe macam mana perasaan cinta ini tapi Jae Ra lah yang menjadi reason Sunbae jadi gila. Jae Ra sentiasa menghantui Sunbae. Maafkan Sunbae sebab dulu Sunbae selalu sakitkan hati Jae Ra. Maafkan Sunbae ya. Jae Ra benarkan Sunbae jadi penjaga Jae Ra. Sunbae akan berusaha menjaga dan menyanyangi Jae Ra. Kalau Sunbae buat Jae Ra sakit hati bagitahu je pada Sunbae okay dan hukumlah Sunbae tapi janjilah jangan pernah tinggalkan Sunbae"aku memandang ke arah dia. Aku boleh melihat mata dia berkaca2.
"Sunbae. Jae Ra pun cintakan Sunbae. Walau seteruk mana pun Sunbae sakitkan hati Jae Ra tetap sahaja Jae Ra tak mampu bencikan Sunbae. Jae Ra terlampau cintakan Sunbae sampaikan Jae Ra tak boleh membenci Sunbae" ucap Jae Ra. Aku yang mendengar ayat Jae Ra tersenyum kegembiraan.
"Will you be my girlfriend?"
"Yes I will"
Mendengar ayat Jae Ra aku segera memeluk dia. Aku melihat muka semua orang yang berada di rumah. Mereka juga kelihatan gembira dengan hubungan aku dan Jae Ra.
Jae Ra terima kasih sebab sanggup terima Sunbae. Sunbae menyesal sebab pernah sakitkan hati Jae Ra tapi Sunbae janji yang Sunbae tak akan mengulangi perkara itu lagi. You're my world Jae Ra-ya. No one can replace you in my heart-Choi Hyunsuk.
Sunbae,Jae Ra never expect yang Sunbae akan jadi milik Jae Ra. Tak pernah terbayang langsung yang Jae Ra akan ada di sisi Sunbae. Menjadi orang yang boleh Sunbae harapkan di kala Sunbae letih. Menjadi penyemangat Sunbae di kala Sunbae ingin mengalah. Menjadi penyebab senyuman Sunbae terukir. Walau berapa lama sekali pun Jae Ra will always wait for Sunbae even today you not here-Yoon Jae Ra.
Berikanlah kebahagiaan kepada mereka. Jangan biarkan musibah menghampiri mereka. Biarkan hubungan mereka sampai ke tua-Yocha and semua orang yg syg Jae Ra dan Hyunsuk.
❤️❤️❤️❤️END❤️❤️❤️❤️
Hai...Finally Sha berjaya tamatkan cerita ni. Next week Sha will publish the new book so Sha harap Yocha boleh sabar menunggu ya. Sorry sebab simple je dia punya ending ya cause Sha tiada idea+Sha nak cepat2 siapkan cerita ni. So Sha harap Yocha faham. Thank you sebab support Sha. Sha sayang korang semua. Thank you sebab sudi baca cerita Sha yang biasa2 je ni. Dahlah biasa2 je lepas tu mengarut pula😔Thank you okay. Thank you sebab vote cerita Sha. Komen Yocha buat Sha sakit perut ketawa. Sha terhibur baca komen Yocha.
Anyway don't forget to vote and comment.
Byee...💙
Jumpa Yocha kat buku baru Sha next week okay😉
Saranghae 😍🥰
YOU ARE READING
GOING CRAZY || Hyunsuk
Fanfiction[COMPLETE] "I will always wait for you,even today you're not here" Start:8/10/2021 End:23/2/2022