Aku bangun tanpa semangat. Tak seperti sebelum2 ni. Cuma aku je tahu sebabnya. Hati aku berasa sakit mendengar penuturan Jae Ra di rumah Junkyu semalam. Sakit sangat. Aku tak tahu kenapa aku turut menyalahkan Jae Ra atas kejadian itu sedangkan aku sendiri melihat apa yang berlaku ketika itu. Aku mengeluh. Aku memandang foto aku dan Jae Ra yang terletak di atas meja belajar aku.
Aku tersenyum melihatnya. Gambar itu diambil ketika hari lahir Jae Ra yang ke-6 dan keesokkan kejadian itu berlaku.
"Hah!!!Lantaklah malas aku nak ingat. Menyakitkan kepala aku je. Lebih baik aku mandi"ucap aku lalu mengambil tuala dan bergerak ke tandas.
Skippp..
Selesai Mandi..Sebaik sahaja selesai mandi dan berpakaian sekolah aku segera turun ke meja makan. Aku tersenyum pada kedua-dua ibu ayah aku. Aku mengambil tempat duduk dan makan nasi goreng yang dimasak oleh pembantu rumahku.
"Jaehyukiee,macam mana?kamu berjaya tak pujuk Tuan Kim??"soal ayahku. Suapan aku segera terhenti dan memandang ke arahku dengan pandangan berharap. Aku tak sanggup menipu ayahku namun aku terpaksa lakukan. Aku tak nak ayah aku kecewa.
"Dia setuju nak jalinkan hubungan tu tapi nanti dia call untuk tanda tangan kontrak"ucap aku dengan perasaan bersalah. Niat aku ke rumah Junkyu untuk pujuk agar Junkyu tidak memberitahu pasal hal ini pada ayahnya namun lain yang terjadi. Selepas mendengar penuturan Jae Ra pada Junkyu aku segera balik menginggatkan perasaan aku yang bercampur baur dan kalau aku berjumpa dengan Junkyu agar jadi mende lain.
Ayahku tersenyum mendengar penuturan aku. "Abeoji tahu yang Abeoji boleh harapkan kamu" aku hanya tersenyum lalu sambung makan. Sebaik sahaja selesai aku berpamitan ngan keluarga aku untuk menuju ke sekolah.
Jae Ra P.O.V
Sebaik sahaja aku bangun,aku melihat muka Junkyu. Cuma satu perkataan cukup untuk mengambarkan Junkyu. Junkyu sangat tampan walaupun ketika tidur. Dia juga mengemaskan seperti koala. Aku tersenyum memperhatikan muka Junkyu.
"Tergoda hah??"ucapan Junkyu membuatkan aku terkejut dan aku menampar muka dia.
"Aduh,Jae Ra sakit lah"ucap Junkyu lalu mengusap muka dia yang ditampar.
"Sorry. Jae Ra tak sengaja. Siapa suruh Oppa kejutkan Jae Ra. Kan dah kena. Dahlah Jae Ra nak mandi nanti lambat kan"ucap aku lalu turun dari katil dan masuk ke tandas.
Skippp...
Sebaik sahaja selesai mandi dan bersiap2 dengan pakaian sekolah aku segera turun. Aku berterima kasih kepada keluarga Junkyu kerana sanggup bersusah payah membeli baju sekolah untuk ku.
"Morning Tuan Kim,Morning Puan Kim"ucap aku lalu menundukkan badanku.
"Morning sayang. Jangan panggil kitorang macam tu. Panggil je Eomma ngan appa macam yang Junkyu panggil kitorang"ucap Puan Kim lalu tersenyum. Aku menganggukkan kepala. Junkyu mempunyai senyuman yang sama dengan Puan Kim.
YOU ARE READING
GOING CRAZY || Hyunsuk
Fanfiction[COMPLETE] "I will always wait for you,even today you're not here" Start:8/10/2021 End:23/2/2022