الخاتمه الأخيرة .
الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي المنقبه 💥
مني عبدالعزيز 💥
مساءا في بيت البيطار
اجتمع عائله البيطار يستقبلون عائله الجابرتي وشريف الخطيب ووالده سعيد.
اجتمعت السيدات في صالون والرجال في صالون اخر بين نظرات الغل من عادل ونظرات الخوف من شريف خوفا من رفض عادل له.تحدث والد شريف وطلب ايد ياسمينا . مروان بيه يشرفنا نطلب ايد كرمتك الانسه يا سمينا لابني الرائد شريف.
والد ياسمينا :طبعا يشرفنا نسب حضرتك ومصطفي بيه بس الراي راي ياسمينا طبعا
مروان عادل ياريت تنادي ياسمينا تسلم علي الجماعه .
عادل وهو ينظر لشريف نظرات ناريه .. حاضر .
خرج عادل وتوجه الي الغرفه المجاورة لإحضار أخته .لفت نظره وجود سندس واخواتها في المطبخ اقترب منه ليخبر سندس إحضار ياسمينا لتسلم علي والد العريس وجدها.سمع عادل حوار بوسه واخواتها وهم يتكلمون عن.
زمزم: هموت اعرف كان عقلك فين يا سندس وانتي بتوفقي بوسه تختار شريف مشعللاتي .
سندس: هههههههههههه انتي عارفه بوسه المستشار التأديبي وانا بثق فيها ووقتها كنت عوزه اجيب عادل يشتغل وابهدله بالورشه ..فمركزتش وقلت ال نعرفه احسن .
بوسه :, هههههههههههه اسكوتي يازمزم أنا عميتيها اختباي عشان أتأكد أنها معجبه بعادي ولا لا لقيتها ايه ميته فيه.
سندس: أنا يا بوسه قلتلك كده وقتها .
بوسه :,ياء بس قيتيك ساعتها المشكيه لو شيف يتعيق بيكي ويطلب يجكوزك قيتي ايه قيتي لا انا مش عوزه شيف ولا غيه عوزه غيي عادل.. وانتي ناسيه شيف يبق عمك هههههههههههه عشان بس تعيفي انت كنت بتحبي دولا.
سندس اه منك انت يا هتلر ضحكتي عليا وانا هبله مكنتش مركزه ..كل هذا تحت انظار عادل الذي كاد يموت فرحا من كلمات بوسه واعتراف سندس بحبها له من وقت طويل .
بوسه خرجت من المطبخ متوجهه الي عادل ...عد الكمايل يا دولا .
عادل: احلي بوسه في الدنيا اؤمري وانا عنيا ليكي بس نادي علي زمزم خاليها تخرج من المطبخ تاخد ياسمينا توصلها عند بابا ومفتاح العربيه اهو في علبه شكلت حلال عليكي.
فعلت بوسه ما طلبه عادل منها وهي بالعربيه تحضر الشكولا ..
بوسه :,تحدث نفسها اه ييائيم ضحكت عيي وتيقتني ودخيت المطبخ ..مكنتش بوسه ام خيتك تندم عي كده .اخذت بوسه علبه الشكولا وتوجهت مسرعه الي داخل البيت وسارعت باتجاة المطبخ شهقت وهي تري عادل يحجز سندس بالحائط ويقبلها بهيام ويترجها الصعود الي جناحهم الخاص.
بوسه :شهقه يايهوي هو انت تيقتني أنا وزمزم عشان تستفيض ببنت في المطبخ ايه يامتحيش يا باااااااااااباااااااا
عادل وهو يجري يضع يده علي بقها اسكتي يخرب بيتك هتفضحيني وايه متحرش دي مراتي يا هبله وكانت عينيها وجعها بشفها فيها ايه.
بوسه اه كنت بتحتيها قطيه يا حيام ظيمتك .
هبيه أنا بتضحك عيي يوحويوح شف باباك بينادي عيك ..سايني عنك قيتيه هشوف واكي ااقويك .
تهب اقوييه .
عادل ولا تقولي له ولا يقولك أنا هروح اشوفه وربنا يصبرني يارب.
سندس : هههههههههههه يارب يادولا.
عادل :اقسم بالله ما هعدهالك ياسندس انتي واختك .
بوسه : هههههههههههه أنا بقوي ايوح أنا لعمي اقيه يقيتك في المطبخ.
عادل:يخرج مسرعا الي مكان جلوس الرجال .
اتفق الأهل ووافقوا علي شريف وتم الخطبه والاتفاق على الزفاف بعد شهرين وده جنن شريف .
أنت تقرأ
الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي المنقبه بقلمي مني عبدالعزيز
Storie d'amoreهي جميله جدا اخر سنه بكليه الهندسه متخصصه في مكانيكا السيارات هو مغرور رياضي يقدس العمل النساء له خلقن للانجاب فقط . هي طبيبه فاتنه الجمال تحب أسرتها مخطوبه من ابن عمها . هو رجل اعمال ناجح جدا يعمل باحدي الدول الأجنبية لا يريد العوده لمصر بسبب ذك...