"Biraz mesafeyi açsak mı?"......
Abimin sorduğu bu soru... Yok ya ne sorusu bildiğin üstü kapalı tehdit. Her neyse işte Burak'ı şaşkına çevirmeye yetmişti, sonuçları beklerken bahçede yaptığımız sohbet abimin aklında kalmıştı.
Burak'ı komşum diye tanıtmıştım bana eşlik ettiler buraya getirdiler, demiştim. Koymuş aklının kıyılarını abim olduğu netleşince salıverdi işte. Burak ve Hazal kaşlarını çattılar, onlarda beklemiyordu belliki bu tepkiyi, hoş hiçbirimiz beklemiyorduk.
Abim böyle muhafazakar biri miydi ? Bi ikinci öğrenciden kurtulmuştum yani. Ben dönüp abime bakarken bana çatık kaşlarıyla cevap veriyordu sanki. Sonra Burak'ın sesi geldi arkamdan,
"Ben Huzur'u zor durumda bırakacak bir şey yapmam, ben yapsam da o izin vermez demişti."
Demek ki iyi gözlemliyordu beni. Abimin bu tavrına dayanamayan Asiye teyze,
"Düşün da önüme alacağum şimdu ayağumun altına hepinizu" diye çemkirdi.
El pençe hepimiz düştük yola. Eve geldik abimler birbirine ölümcül bakışlar atarken arada biz kalmıştık.
"Artık söze gerek yok, ben Bacımın yanındayım" Dedi abim Burak'a.
"Abiii" dedim hemen sesimi yükselterek
"Onlar benim komşularım Hazal hem arkadaşım hem kardeşim ayıp olmuyor mu? "
"Hazal'a lafım yok bacım o kalır isterse"
Asiye teyze baktı bu defa, ortamı sesinin yüksekliği ile, kızmasıyla, yumuşatamayacak çıkardı önlüğünden Dede yadigarını.
" Ba bakun Hiç kimsa bir yere gitmiy bu hafta buradasunuz beni o gada oyaladınuz edeceğum işleru edemedum Finduk zamanu, ba yardım edeceksinuz. Var mu itarazu olan?" deyip elindeki yadigarın namlusunu hepimizde gezdirdi.
Hep bir ağızdan 'yok' dedik biz de.
Canına susadıysan de bakalım ayağa nişan almayı sever deli Asiye." Şu Gencecik yaşımda topal kalamam" dedim sessizce, hepsi duymuş olacak ki sırayla 'bende,bende, bende' dediler.
"Eyi o zaman ben cideyrum, yarun sabah 6'da finduk bahçesinde olun. Çok iş vardur kedi köpek gibi diduşmayun erkenden yatun erken kalkun." deyip iki adım attı. Sonra da hepimize tek tek bakıp Gözdağı vermeyi ihmal etmedi canım Asiye teyzem.
"ben seni geçireyim" dedim. Hemen ayaklanıp Asiye teyzeyi yolcu ettikten sonra koca bir oh çektim kapı ardından. Bakalım bir hafta ne yapacaktık.
İçeri geçtiğimde birbirine görünmez kurşunlar sıkan abimler ile karşılaştım ve tabiki yardım dileyen Hazal'la. Bu duruma el koymanın vakti gelmişti.
"Abiii" dedim sonunu uzatarak anında bakışını yumuşatıp bana döndü.
"Buyur bacım" dedi.
"Badem sultanı arayalım mı? "
"Badem Sultan?"
"Ee annemiz.."
"arayalım bakalım tanışalım onunlada"
Telefonu açtığında beni değil de bir erkeği görünce benim telefonum olduğu için telaşlandı,
"sen de kimsin? Kızım nerede? " diye çıkıştı.
Sonra yanında beni görünce rahatladı, ağlamaya başladı. Biraz konuştuk sakinleşti Badem Sultan.
"Hemen gelin size anlatacaklarım var" dedi.
"maalesef gelemeyiz Sultanım, Asiye teyze bir hafta buradasınız dedi. Ben topal kalmak istemiyorum o yüzden bekleyeceksin"
" Tamam kızım sabrederiz, deli Asiye'nin suyuna gidin" dedi ve kapattı.
'Gün yorgunluğuna kahve? ' deyince herkes el kaldırdı. Mutfağa gidip kahve yapıp içeriye döndüm herkes biraz daha sakindi, kahveler içilip herkes odalarına dağıldı.
Maalesef oda kalmadığından abime salonda yatak açmıştım. Biraz bozulsada kabul etti, az çok çözmüştüm abimi sordun oda değildi, o Burak'a takmıştı.
Odama geçince önce kızlara yazacaktım ama elim istemsizce Burak'a gitti, üstüne tıklayıp yazdım.
Siz: Selamünaleyküm
Komşu: Aleykümselam
Siz: Öncelikle Abim adına özür dilerim daha sonraki dersleri geldikçe hak vereceksin ona da.
Komşu: önemli değil hislerime güvenirim o kötülüğünden yapmıyor bunu ama çok oluyor.
Siz: Bugün dersinize giremediniz benim yüzümden.
Komşu: Olsun vakit var daha
Siz: aslında gitmek isterseniz, Hani işiniz falan vardır gidebilirsiniz. Zor durumda kalmanızı istemem benim yüzümden. Ben Asiye teyzeyi hallederim.
Komşu: İşlerimi buradan hallediyorum sorun yok.
Siz: sevindim
Ne sevmesi Huzur, sil sil herkesten sil.
Komşu: bende sevinmene sevindim.
Ah çok geç odanın ortasında yaptığım şeye dövünürken kapım çaldı.
"bacım"
" Efendim abi gelsene"
"şey bacım rahatsız ettim havlu isteyecektim. Amaaaaa neyin var? kızarmışsın, hasta mısın? "
" Yo yo yok abi"
İnanmayıp elini anlıma koydu, ikna olamayıp alnımdan öptü.
Tam o anda ekranı açık elimdeki telefonuma mesaj düştü.Komşu: Bugünkü dersi senden alsam yorgun değilsen
BÖLÜM SONU....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HUZUR'UM OLUR MUSUN?
Spiritual...♡... Bir anda sevdim seni, kendim bile bilmeden hem de, Meğer kalbim hep seni aramış, kimseyi istememesi bundanmış, gönlüme Hoşgeldin, Sadece eşim değil HUZUR'UM OLUR MUSUN? Huzur~Burak Başlangıç; 15 Mayıs 2023 Bitiş;......