Fact (Beomgyu )

24 3 0
                                    

Entah apa yang menggerakkan hati Beomgyu untuk pergi ke gudang belakang rumah yang langsung tidak dibuka sejak dua tahun lalu ,dahulu Mama Yiren selalu masuk kesini ,dan keluar dengan keadaan menangis .Beomgyu juga tidak tahu kenapa Mama Yiren boleh menangis setiap kali masuk ke dalam gudang itu .

Dia membuka pintu gudang itu dengan berhati hati ,masuk ke dalam dan membuka lampu .

Tidak ada apa apa disini ,hanya sebuah kotak besar ,dan almari almari lama ,uiih mengerikan .

Beomgyu berjalan mendekati kotak besar itu ,membukanya lalu mengambil benda yang ada didalam situ ,sebuah buku berwarna hitam dan sebatang pen lama .Dia membuang habuk habuk yang melekat disitu .

Buku itu berisi tulisan tangan ,yang Beomgyu yakini tulisan Mama Yiren.Dan sebuah foto bayi ,apakah ini abang yang dimaksudkan oleh Sunoo .Beomgyu membelek belek gambar itu .

"Kim Beomgyu ,2000".

"Hah ,Beomgyu ,wow kembar aku ".

Sekarang Beomgyu terdiam ,setelah membaca satu surat yang kertasnya sangat lusuh .

"Beomgyu anakku ,maafkan mama dan papa kerana terpaksa membuangmu ,semoga orang yang bakal bertemu denganmu nanti adalah orang yang baik ,ingatlah namamu dengan gelang ini ".

"Tunggu ni bukan gelang yang ibu simpan dulu ke ,aku ada pakai dulu waktu jaga Puan Choi ,aku ingat ".

Satu lagi halaman yang belum dibaca oleh Beomgyu ,halaman terakhir .

Tuhan ,apakah ini takdir yang baik untukku ,aku menemukan dia ,anakku yang sekarang sudah tumbuh dengan baik ,apakah ini keputusan yang baik untuk tidak memberitahunya ? Apakah dia akan membenciku setelah ini ? Aku tahu itu dia ,gelang yang aku berikan itu ,sama persis dengan yang ada di tangan anak yang aku temui lima tahun yang lalu .Keputusan DNA juga 99 peratus sama dengannku .


Tanpa sedar setitis cairan bening iaitu air mata mengalir di pipinya ,Beomgyu memahami semuanya .Dia ,dia adalah anak kandung kepada Mama Yiren ,buktinya ,kertas laporan pemeriksaan DNA yang turut terselit disitu .


Apakah dia harus senang atau sedih sekarang .Setelah 27 tahun dia hidup ,baru sekarang dia tahu tentang ibu kandungnya .Haih dunia sangat tidak adil untuknya.



Fact Choi Beomgyu Ft Kim Sunoo Where stories live. Discover now