Kapitel 3. Arenan

62 2 1
                                    

× Clove's POV ×

Jag klev in i det runda lilla utrymmet och såg att den stängde sig. Min stylist står och tittar in på mig, och när jag blir upphissad vinkar han kort till mig. Men jag vinkar inte tillbaka.

I några sekunder är det beck mörkt, men jag känner fortfarande att hissen rör sig upp, upp och snart blir jag bländad av det starka ljuset från solen.

När mina ögon vant sig vid ljuset ser jag dom andra, och jag letar efter Cato och dom andra två från 1:an.

När jag hittade dom vände jag blicken mot ymnigthetshornet och alla saker som ligger utsprida runt öppningen.

"Då förklarar jag den 74th årliga Hungerspelen invigd" Claudius Tempelsmith's röst ekar över arenan och alla glr sig redo för nedräkningen.

När det är 30 sekunder kvar ser jag henne, "The Girl On Fire" jag fnyser åt tänken på när hon snurrade runt under sin intervju med Cesear Flickerman.

Jag tittar ännu en gång på Ymnigthetshornet och ser några kast knivar, dom ska jag ha.

När gonggongen ljuder tar jag satts och hoppar av plattfirmen och springer så fort mina ben bär mig mot knivarna.

× Cato's POV ×

När gonggongen ekar över arenan sprider sig ett kaos runt ymnighetshornet.

Men det bryr jag mig inte om, jag springer så fort jag kan mot ymnighetshornet och tar tag i nog vast och svingar den mot en pojke bredvid mig.

Han skricker till och faller sen blodig till marken, jag fortsatter in i ymnighetshornet och det ör då jag ser dom, dom ricktiga vapnen.

Jag slänger iväg det jag har i handen och plockar upp ett långt blänkande svärd.
Nu har det börjat. For det genom mitt huvud, vad det nu ska betyda.

Jag springer ut med svärdet i handen och ser hur Clove kastar en kniv som träffar en pojke i ryggen, och han faller död ner på marken. Framför den döda pojken sitter Katniss och Clove kasstar en till kniv som fastnar i hennes ryggsäck.

Vad som händer sen vet jag inte, jag släpper Clove med blicken i några seckunder och ser en flicka komma i mit mig med ett spjut i handen.

Jag hoppar undan och pressar in svärdet i magen på henne, hon är död innan hon träffar marken.

____________

jag vet att det var ett tag sedan som jag uppdaterade och här har ni ett kapitel...
Nästa kommer om ett par dagar

//Pandanawe99

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 30, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

~ The Hunger Games ~ fanfiction ~Where stories live. Discover now