Kapitel 1. Clove, flickan med knivarna.

81 2 0
                                    

× 3 år senare ×

Cato och Clove fick självklart inte träna tillsammans men dom berättade allt för varandra, vad som hände hemma, distriktet, träningshallen, vad som helst berättade dom förvarandra.

Men dom visste att båda inte skulle överleva inne i arenan så då spelar det ingen roll hut dom tränar.

Men det som Clove inte berättade för Cato vara att vid allra första stund hade hon gillat honom.

Men det kommer han aldrig att få veta även om han dödar henne i arenan, så kommer den hemligheten att gå i graven med henne.

×××××××××

Men Clove berättade aldrig för Cato om när hon ska vara med i Hungerspelen, han kommer att få reda på det, men inte idag, inte imorgon utan på slåtterdagen.

Och slåtterdagen närmar sig allt fortare men hon får inte bli nervös och fokusera på träningen och skolan, skolan proppar oss med saker som huvudstaden tycker är bra för att inte starta uppror.

Och jag ser Cato varje dag i skolan och efter träningen, men ingen av mina vänner eller hans vänner vet om det.

Våran lilla hemlis...

Kallar vi den...

×××××××××

Så från allra första stund i tränings halkarna har knivarna varit mitt allra bästa vapen, och det finns ingen som är bättre än mig och knivarna.

Men vi tränas inte bara fysiskt, dom tränar oss psykiskt också. Ibland känns det som dom försöker att hjärntvätta oss och ibland känns allting logiskt.

×××××××××

~ The Hunger Games ~ fanfiction ~Where stories live. Discover now