Annem yanıma gelip beni kaldırınca dersin başlamasına 5dakika kaldığını annem söyleyince apar topar dolabımı açtım.Uzerime okul kıyafetlerimi giyip çantamıda elime alıp aşağıya ayakabilarimı giymek için indim.Anneme hicbirsey demeden evden çıktım.Durağa doğru koşar adımlarla gidiyordum.Icimden ceske Kerem dünkü gibi beni arabasıyla alıp okula bıraksa diye gecirdim.Karsida bana dogru gelen arabayı gorunce içindeki nin Kerem olduğunu anlayınca derin bir "oh" cektim.
Kapıyı açıp koltuğa oturdum.Kereme hafif gülümseyerek konustu;
"Günaydın"
Bende gülümseyerek
"Günaydın"dedim.
Okulun önüne geldiğimizde ikimizde arabadan indik.Kapıya doğru ilerlerken Kerem beni durdurup konustu;
"Nehir Poyraza aşık falan mısın ?
Vay demek o kadarda belli oluyordu.
"Tabikide Hayır daha onu tanımıyorum bile"
Kerem tek kaşını kaldırıp
"Yanı tanısan ona aşık olacaksın"
"Sacmalamayı kes Kerem geç kaldık zaten" deyip gözlerimi devirdim.
"Pekala" dediğinde ikimizde okulun içine girdik.Kerem kendi sınıfına gidince bende kendi sınıfımın kapısını tıklayıp içeriye girdim.Hocadan Özür dileyip sırama oturdum.Poyraz hala gelmemisti.Gene her zamanki gibi dersin bitimine 10dakika kala sınıfa pat diye daldı.Yanıma gelip oturduğun da ona dönüp gülümsedim.
"Günaydın" şaşkınca bana bakıp gözlerini devirmekle yetindi.Zil calınca yanıma bizim sınıftan olan bir kız geldi.Gulumseyerek konustu.
"Merhaba" bende ona karşılık vererek
"Merhaba"dedim.Ikimzde birbirimize kendimizi tanıttıktan sonra adının Cansu olduğunu öğrendim. Cok sıcak birisine benziyordu.Biraz sohbet ettikten sonra zil çaldı. Poyraz yanıma gelip oturdugunda soğuk bakışlarıyla beni süzüyordu.Poyraza sert bir sekilde bakıp konustum;
"Neye bakıyorsun öyle"
Omuz silkip "Hiç" deyip fısıldadı . Dışarıdan kosturarak gelen çocuk nefes nefese konuştu.
"Aykut hoca gelmemis"
Sınıf hep beraber sevinc çığlıkları atarken Poyraz her zamanki gibi yüz ifadesini degistirmeden sınıfa göz gezdiriyordu.Gözleri beni bulunca konustu;
"Bak ben Özür dilerim" anlamaz ifadelerle Poyraz baktım
"Ne icin? "
"Hic" dedi.Ne tuhaf bir çocuğa aşık oldum ben ya.
Poyraz ellerimi tutup beni cekistirmeye başladı
"Benimle gel"dedi.
Hic birsey demeden Poyrazın pesinden gittim.Muzik odasının kapısına geldiğimizde şaşkınca Poyraz a bakıp konustum;
"Sarkımı soyleyecegız"
Başını olumlu anlamda sallayınca içeriye girdik.Poyraz benim oturdugum sandalyenin karşısına gecip eline gitarını alıp şarkı soylemeye basladı ve kahretsin ki bu benim en sevdiğim şarkıydı.
----------------
Şarkı bitince yanıma gelip oturdu.Şaşkın bir sekilde Poyraza bakıp konustum
"Cok guzel soyledin"diyerek.Gulumsedim.Poyraz hic bir tepki vermeyince bende kafamı baska yöne cevirdim.
Dayanamayıp Poyraz döndüm
"Neden hic gulmuyorsun"
"Seni ilgilendirmez" deyip somurtmaya devam etti.
"Sey artık gitsem iyi olacak"
Koltuktan kalktigimda Poyrazda benimle birlikte kalktı.
"Beraber gidelim" deyip elimi tuttu.
Az once Poyraz benim elimimi tutmustu.Aman tanrım.
Hic rahatsız olmadan yurumeye basladık.
Elleri o kadar soğuktu ki onun eli benim ellimin ustundeyken usudugumu farkettim.
----------------
Okulun çıkışına doğru ilerlerken Cansu yanıma gelip elini omzuma attı.
"Yarın okul çıkışı birseyler yapalım mı?" Dediginde sırıttım.
"Olur" dedim.
Durağa geldiğimde cok geçmeden otobus gelmisti.Bos bir koltuk buldugumda gidip oturdum.
Inecegim durağa geldigimde dugmeye basıp otobusten indim.
Zile bastigimda kapıyı annem acınca sert yuz ifademle ona bakıp içeriye girdim.Odama çıktığımda aniden kapı açılınca kalbimin ağzımda attığını hissettim.İçeriye giren kişinin annem olduğunu görünce yüz ifadem yine eski halini aldı.
Annem bana dönüp konustu;
"Nehircim yarın yeni evimize taşınıyoruz"dedi.
Tek kasımı kaldırıp anneme baktım.
"Yani" dedim.
"Yanisi şu kızım eşyalarını hazırlamaya basla" dedi ve kapıyı sertçe kapatıp odamdan ayrıldı.
Belkide Ekrem amcaya bir şans verebilrdim.Anneminde mutlu olamaya hakkı vardı.