الفصـل الخامس

7K 536 51
                                    

جحيم الفراعنه1.

الفصـل الخامس.

بقلمى:ملك الراوى«الكاتبه المجهوله».

_______________________

عند حلول الشمس بأشعاتها الساطعه ذات الخيوط الصفراء الجميل المشرقه كان كل محبوبان ينامون بعمق علي كتف بعضهم عدٱ أريانا أستيقظت بهدوء وهيٱ تنظر لهم بسعاده بالغه علي يقين أنهم سوف يتملكهم العشق الغائر للأعماق أفاقت علي صوت مازن بهدوء.

مازن بنعاس:أنتي صحيتي أمته.

أريانا ببرود:من شويه.

مازن بأستغراب:أنتي بتتعاملي معايا كده ليه أنا مش فاهمك.

أريانا ببرود:جيت ورانا هنا علشان سيلينا تسامحك طب عاوز أيه من نور وأنا بنبهك نور أهةمعرفه‍ من قريب بس دي زي أختي لو حاولت تلعب بيها أنا هدمرك.

مازن بتعب:أنا تعبت يا أريانا تعبت من اللف والدوران في كل حتى نفسي أحب بجد حياتي تعبت مني أنا ذات نفسي خونت سيلينا علشان محبتهاش عاوزها تسامحني علشان هيٱ متستاهلش أبدٱ إنهيارها بسببي بس أعمل أيه شيطاني كان أقوى مني ما علينا أقولك أيه حكايه نور نور أنا أعرفها من زمان شوفتها مره في القاهره كان من سنه وهيا بتدرس في كليه القاهره أثار فضلت مراقبها حوالي السنه دي لحد أما نقلت في الأقصر ومعرفتش أوصلها أبدٱ وأدي القدر وصلني ليها منغير تعب وكلو بفضل سيلينا لولا أني عاوزها تسامحني مكنتش جيت معاكم هنا وأنا بجد فرحان أوي لأني أكتشفت أمبارح أني بحب نور لا مش بحبها أنا مجنون بيها بس عمري ما هتعرف لها لأني ببساطه جبان أني أقولها الماضي القذر بتاعي هتسبني ساعتها وأنا هموت نفسي من غيرها صدقيني والنبي.

نظرت له‍ أريانا وهيٱ عاجز عن الگلام قد علق في فمها تنظر في عينيه تري الصدق بهما ولاكن هل سوف تساعده‍ أم لا.

گل هذا ونور تسمعهم وهيٱ مصدومه بحق هيٱ لها شعور تجاه‍ه ولاكن لم تعلم أنه بتلك البشاعه وهذٱ الماضي الموحش وتوعدت في نفسها أنها لن تتحدث معه مره أخري لأنها من المستحيل أن تعشق أنسان كهذٱ أنه الكبرياء ياساده.

أستيقظت سيلينا بعد مده زمنيه لا تقل عن ساعه ونظرت حوالها بتعب شديد ولاكن عيناها أستقرت علي نهار الذي كان ينام بعمق طبير ويظهر عليه‍ التعب ولاكن ملامحه الجذابه لم يخفيها التعب أبدا نظرت له سيلينا وقالت بهدوء:

سيلينا بهدوء:ياههه لو في حياه حقيقه أنت أنا كنت عشقتك يا نهاري كنت هتبقي نهاري وليا أنا بس بس للأسف طل أما أقول أن في مشاعر بدأت تتحرك من ناحيتك برجع أقول أنا في عالم وأنت من عالم تاني خالص عمرنا ما هنتجمع بس السوأل يانهار تفتكر لما تيجي الفرصه أني أرجع لزمني هل هقدر أسيبك ولا هضحي وأفضل معاك هنا.

جحيـم الفراعـنه«مكـتمله+قيد التعديل» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن